Gametopic

Deze week op de Switch Unravel Two uitgespeeld op vakantie. Leuk spel voor 2 personen!

5 likes

Wat een leuke spellen! Nu wil ik strange horiculture en yes your grace! Ik speel nu silence, veel puzzelen ook heel leuk.

En nu wil ik ook unravel! Dacht dat ie niet op de switch was :star_struck:

5 likes

Ik ga ook altijd veel game over in Horizon, vooral in het begin wanneer je nog niet zo veel wapens en skills enzo hebt! Het is geen makkelijk spel en die robot dinos hebben 0 genade?? Ik voel me soms net een pingpong bal die tussen die krengen heen en weer gebeukt wordt haha.

2 likes

Rayman Legends is ook een leuk spel op de switch om samen te spelen!

3 likes

Ik ben geen gamer en kon zelf niet zo snel iets vinden, maar misschien weet een van jullie iets. Bestaat er een (recente) game waarin duurzaamheid een onderwerp is geworden?

En dan bedoel ik niet een soort suffe duurzaamheidsgame, maar (even compleet random) dat je in GTA in een elektrische auto rijdt. Dat het onderdeel wordt van het spel zonder dat het gedragsverandering specifiek het doel is.

1 like

Sims heeft hier een uitbreidingspakket voor geloof ik

2 likes

Ja als er een paar van die watchers je ineens aanvallen en je beeldscherm helemaal vervaagt? En dan raak ik in de stress en vergeet ik te healen en hop dan ga ik weer. En ongezien vijanden uitmoorden gaat ook nog niet zo soepel, probeerde laatst een bandit camp en dat was 1 groot slagveld waar ik me buttonbashed doorheen heb gewerkt.

Sowieso merk ik dat ik moet wennen aan zo’n ‘vol’ scherm weer. Hiervoor deed ik uncharted en dat speelt dus als een film, je ziet niets in beeld. Soms had ik ook niet door wanneer het tussenfilmpje voorbij was en wanneer ik zelf weer moest.

5 likes

Ik heb die allebei ook op m’n wenslijst gezet! Zien er leuk uit

Dat kun je ook uitzetten in de settings, zodat het alleen op je scherm is als je een bepaalde knop indrukt (of iets swipet op die pad in het midden van de controller ofzo, weet het niet meer zeker) en tijdens gevechten. En in het begin is het inderdaad echt lastig en je moet alle combinaties leren enzovoort. Maar dat komt vanzelf. Het is zooooo’n vet spel, ik hoop dat er snel een deel 3 komt. Maar er zat ook 5 jaar tussen Zero Dawn en Forbidden West, dus zal wel even duren :sweat_smile:

1 like

Oehh bedankt voor de tip! Ga ik halen!

2 likes

Ik heb een vraag over Hades. Moet je elke keer als je af bent weer opnieuw beginnen? Ben je dan niet telkens dezelfde teksten aan het lezen enzo?

Je moet opnieuw beginnen met ontsnappen maar voor het verhaal hoef je niet dingen opnieuw te lezen. Je bent in de onderwereld, echt dood gaan kun je niet! De meeste NPCs hebben nieuwe dingen te vertellen en de andere dingen die je hebt vrijgespeeld (zoals wapens) heb je ook nog steeds.

Je vader, Hades, zegt zelfs droog dingen zoals “Oh ben je daar weer? Ik zei toch dat het je niet ging lukken” enzo hahaha.

2 likes

Dankjewel! Dit is idd een goed voorbeeld

1 like

Heb gisteren mijn Switch ontvangen en heb daar o.a Zelda: Breath of the Wild bij aangeschaft, want dat was en is nogal een gehyped spel.

Ik speel eigenlijk nooit games en al helemaal geen Zelda en omg dat spel is zo overweldigend weet niet waar ik mee moet beginnen :joy:.

3 likes

Als je niet gewend bent aan games waar je vrij de wereld kan verkennen kan ik me voorstellen dat het best veel is! Gelukkig begin je op een plateau waar je de basis dingen langzaam aan kan leren. Ik zou het plateau verkennen en veel met die man praten die er rond hangt, hij heeft veel goede tips!

Als tegen monsters vechten moeilijk is zou ik kijken of er een andere manier is om ze aan te pakken. Kijk of er misschien een grote steen is die je van iets af kan rollen zodat ze geplet worden, of misschien kunnen ze je niet in het water volgen, of misschien kun je met een pijl en boog een vuurpijl schieten en iets exploderen of het gras in de fik steken etc. Of je kan ze gewoon voorbij rennen of omzeilen!

Als je moeite hebt met de controls (lopen en tegelijkertijd de camera bewegen vergt vaak wat oefening als je er niet aan gewend bent) heb ik als tip dat je door op ZL te drukken de camera centraal achter Link kan zetten.

4 likes

Thanks voor de tips! Zal even een nieuw spel beginnen en de boel wat beter gaan verkennen.

Met die monsters komt het wel goed denk ik. Ik was gisteren nog geen 5 minuten aan het wandelen door het plateau en toen werd ik ineens van achteren beslopen en aangevallen. Heb als een gek op hem staan inhakken met mn axe en dat hielp :rofl:.

2 likes

Haha zo herkenbaar. Ik heb er hier al eerder over gepost, maar krijg sommige monster gewoon echt niet verslagen. Waaronder ganon op de divine beasts.

Soms zit ik echt zwetend te spelen, helemaal hyper. Dan zit mn vriend er echt zo bij 🫤 “doe je dit voor je plezier?” Kan het ook niet spelen als ik stress/druk ben op werk.

Maar tegelijkertijd love it! Ik ga het nooit uit kunnen spelen denk ik, maar de open world went en je wordt ook echt beter haha

5 likes

Tip voor iedereen

Far cry 6 free weekend
Vanaf vanavond 8 uur kun je tot 8 augustus 8 uur savonds gratis spelen.
Het hele spel is dan te spelen.
Is geldig op alle platformen

6 likes

Awesome! Bedankt voor de tip 🫶

1 like

Ahhh ik heb net Stray uitgespeeld, heel tof spel. Zat ook echt zo tijdens het einde: 🥹. Aan de ene kant vond ik het wat kort (binnen 6u was ik klaar), maar aan de andere kant ook wel eens fijn om een kortere game te hebben.

M’n kat vond het ook interessant, zet de foto ff in een spoiler voor degene die nog niet uitgespeeld zijn.

Irl kat en laatste level

6 likes