Gametopic

Je hebt natuurlijk populaire spellen die al eerder in dit topic langs gekomen zijn zoals Zelda: Breath of the Wild en Stardew Valley, twee games met veel charme en waar je uren zoet mee bent.

Maar er is natuurlijk meer!

Strange Horticulture

Strange Horticulture is een puzzel/detective game waar je een magische plantenwinkel hebt en lokale geheimen ontrafelt. Ik heb hem nog niet uit maar vind hem tot nu toe erg leuk en ontspannend.

Yes, Your Grace
image

Yes, Your Grace is een “choices matter” spel, de keuzes die je maakt hebben invloed op hoe het spel eindigt. Je speelt als koning Eryk, de heerser van een middeleeuws koningkrijk en elke week krijg je nieuwe problemen om op te lossen. Dit kan gaan over welke onderdanen je geld geeft of helpt, hoe je problemen oplost of hoe je met je drie dochters en vrouw omgaat.

Hades

Hades is een spel die gebaseerd is op Griekse mythologie. Je speelt als Zagreus, zoon van Hades en je probeert de onderwereld te ontsnappen voor redenen die later duidelijk worden en je gaat vaak falen voordat het je lukt, maar dat hoort erbij! Elke keer dat je een beetje dichter bij vrijheid komt hebben karakters meer te vertellen en kom je meer van het verhaal te weten.

Spiritfarer
image

Spiritfarer wordt omschreven als een “cozy management game about dying” en alhoewel dat nogal paradoxaal lijkt, is het wel een goede omschrijving. Je speelt als Stella, die met haar kat Daffodil een fictieve wereld verkent op haar boot. Een boot die steeds meer uitgebreid wordt naarmate er meer passagiers op komen. Het is moeilijk om uit te leggen hoe mooi en ontroerend dit spel is zonder het te spoilen, dus dat zul je zelf moeten ontdekken haha.

29 likes

PS4 kocht ik altijd veel digitaal omdat het inderdaad goedkoper is als je wacht tot een sale, en fysiek houd niet echt veel verkoopwaarde
Switch probeer ik wel veel fysiek te kopen omdat er digitaal weinig sales zijn maar ze houden ook meer waarde daardoor waardoor ik vaak games voor €45 weer doorverkoop

1 like

Oh ik heb ook een switch gekocht voor animal crossing in eerste instantie! Ik speel nu pokemon arceus en vind die heel leuk! Verder ben ik na acnh zelda brrath of the wild gaan spelen en dat was even wennen maar echt een geweldig spel, highly recommend. Andere aanraders zijn inderdaad spiritfarer en verder stardew valley en and the will of the wisps

1 like

Ni no kuni ( en dan vind ik vooral deel 1 het leukst)
Maar ik weet niet of je van dat soort games houd.

1 like

Ik ben begonnen met Horizon Zero Dawn en vind het heel leuk tot nu toe, alleen… wel moeilijk? Ik heb hem nu op easy mode staan, want ik ging echt alleen maar game over op normal mode. Ik moet echt het boogschieten meer onder de knie krijgen merk ik, ben altijd in paniek wat aan het schieten.

Maar vind het tot nu toe leuk afwisselend en ik zit goed in het verhaal!

5 likes

Deze week op de Switch Unravel Two uitgespeeld op vakantie. Leuk spel voor 2 personen!

5 likes

Wat een leuke spellen! Nu wil ik strange horiculture en yes your grace! Ik speel nu silence, veel puzzelen ook heel leuk.

En nu wil ik ook unravel! Dacht dat ie niet op de switch was :star_struck:

5 likes

Ik ga ook altijd veel game over in Horizon, vooral in het begin wanneer je nog niet zo veel wapens en skills enzo hebt! Het is geen makkelijk spel en die robot dinos hebben 0 genade?? Ik voel me soms net een pingpong bal die tussen die krengen heen en weer gebeukt wordt haha.

2 likes

Rayman Legends is ook een leuk spel op de switch om samen te spelen!

3 likes

Ik ben geen gamer en kon zelf niet zo snel iets vinden, maar misschien weet een van jullie iets. Bestaat er een (recente) game waarin duurzaamheid een onderwerp is geworden?

En dan bedoel ik niet een soort suffe duurzaamheidsgame, maar (even compleet random) dat je in GTA in een elektrische auto rijdt. Dat het onderdeel wordt van het spel zonder dat het gedragsverandering specifiek het doel is.

1 like

Sims heeft hier een uitbreidingspakket voor geloof ik

2 likes

Ja als er een paar van die watchers je ineens aanvallen en je beeldscherm helemaal vervaagt? En dan raak ik in de stress en vergeet ik te healen en hop dan ga ik weer. En ongezien vijanden uitmoorden gaat ook nog niet zo soepel, probeerde laatst een bandit camp en dat was 1 groot slagveld waar ik me buttonbashed doorheen heb gewerkt.

Sowieso merk ik dat ik moet wennen aan zo’n ‘vol’ scherm weer. Hiervoor deed ik uncharted en dat speelt dus als een film, je ziet niets in beeld. Soms had ik ook niet door wanneer het tussenfilmpje voorbij was en wanneer ik zelf weer moest.

5 likes

Ik heb die allebei ook op m’n wenslijst gezet! Zien er leuk uit

Dat kun je ook uitzetten in de settings, zodat het alleen op je scherm is als je een bepaalde knop indrukt (of iets swipet op die pad in het midden van de controller ofzo, weet het niet meer zeker) en tijdens gevechten. En in het begin is het inderdaad echt lastig en je moet alle combinaties leren enzovoort. Maar dat komt vanzelf. Het is zooooo’n vet spel, ik hoop dat er snel een deel 3 komt. Maar er zat ook 5 jaar tussen Zero Dawn en Forbidden West, dus zal wel even duren :sweat_smile:

1 like

Oehh bedankt voor de tip! Ga ik halen!

2 likes

Ik heb een vraag over Hades. Moet je elke keer als je af bent weer opnieuw beginnen? Ben je dan niet telkens dezelfde teksten aan het lezen enzo?

Je moet opnieuw beginnen met ontsnappen maar voor het verhaal hoef je niet dingen opnieuw te lezen. Je bent in de onderwereld, echt dood gaan kun je niet! De meeste NPCs hebben nieuwe dingen te vertellen en de andere dingen die je hebt vrijgespeeld (zoals wapens) heb je ook nog steeds.

Je vader, Hades, zegt zelfs droog dingen zoals “Oh ben je daar weer? Ik zei toch dat het je niet ging lukken” enzo hahaha.

2 likes

Dankjewel! Dit is idd een goed voorbeeld

1 like

Heb gisteren mijn Switch ontvangen en heb daar o.a Zelda: Breath of the Wild bij aangeschaft, want dat was en is nogal een gehyped spel.

Ik speel eigenlijk nooit games en al helemaal geen Zelda en omg dat spel is zo overweldigend weet niet waar ik mee moet beginnen :joy:.

3 likes

Als je niet gewend bent aan games waar je vrij de wereld kan verkennen kan ik me voorstellen dat het best veel is! Gelukkig begin je op een plateau waar je de basis dingen langzaam aan kan leren. Ik zou het plateau verkennen en veel met die man praten die er rond hangt, hij heeft veel goede tips!

Als tegen monsters vechten moeilijk is zou ik kijken of er een andere manier is om ze aan te pakken. Kijk of er misschien een grote steen is die je van iets af kan rollen zodat ze geplet worden, of misschien kunnen ze je niet in het water volgen, of misschien kun je met een pijl en boog een vuurpijl schieten en iets exploderen of het gras in de fik steken etc. Of je kan ze gewoon voorbij rennen of omzeilen!

Als je moeite hebt met de controls (lopen en tegelijkertijd de camera bewegen vergt vaak wat oefening als je er niet aan gewend bent) heb ik als tip dat je door op ZL te drukken de camera centraal achter Link kan zetten.

4 likes