Gametopic

Ik heb beide gespeeld en vond ze allebei wel echt heel leuk. Violet heeft wat betere graphics en daar vond ik het open world gedeelte en exploren leuker maar bij Arceus ging het Pokemons vangen en vechten veel makkelijker, daardoor ben je er ook wel sneller doorheen. Is dus inderdaad maar net wat je zoekt.
Vriend die ook alle klassieke spellen van Pokémon heeft gespeeld vond Arceus leuker, mocht dat nog wat waard zijn :sweat_smile:

2 likes

Ik heb Arceus echt veel langer gespeeld. Ik vond Violet best wel tegenvallen eigenlijk

2 likes

Haha ja ik versla lynels ook alleen door drankjes en dan mega veel eten de hele tijd zodat ik niet dood ga. Voelt bijna een beetje als valsspelen eigenlijk.
Ik heb violet trouwens niet gespeeld maar vond arceus wel heel leuk!

2 likes

Ik speel nu Disney Dreamlight Valley en ik ben nog nooit zo druk geweest met een spel. Zit alleen nu wel een beetje op de max van alle personages qua levels dus hoop dat er snel een update komt.

Had je er geen last van dat het spel zo laggy is? Daardoor ben ik zo’n beetje wel gestopt (en doordat sommige spullen zo moeilijk te verzamelen zijn :smiling_face_with_tear:)

1 like

@Troepje door jouw steamterugblik ben ik eens gaan kijken welke games ik in 2022 heb gespeeld en welke spellen ik het leukst vond, dit is mijn top 5:

1. Assassin’s Creed Valhalla

Vond dit deel echt weer een beetje op de traditionele AC lijken, hoop dat ze deze richting aan blijven houden

1. Ooblets

Had verwacht dat Ooblets heel kort zou zijn maar je kunt veel missies doen en hij is denk ik ook leuk genoeg om opnieuw te spelen

1. Pokémon Scarlet

Voor mij het leukste Pokémonspel van de laatste jaren

1. Let’s Build A Zoo

Geeft hetzelfde gevoel als Rollercoaster Tycoon, vond deze zo geweldig dat ik hem zowel op pc als op de switch heb gekocht :grimacing: (in de aanbieding wel haha)

1. Potion Permit

afbeelding

Vind dit de perfecte combinatie tussen een interessant verhaal en leuke gameplay

Ben heel benieuwd naar jouw top 5 :star_struck:

12 likes

Vind het altijd zo gek om een mannelijke Eivor te zien. Zat laatst ook ergens vast en ging een walkthrough opzoeken en in de video was een mannelijke Eivor, en het voelde gewoon… fout :sweat_smile:

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond vrouwelijke Eivor (als brunette) zo veel op Merel Westrik lijken dat ik opnieuw ben begonnen als man :joy: terwijl ik normaal nooit een man kies om mee te spelen

Ik weet niet wie Merel Westrik is, denk dat dat me gered heeft :smile:

1 like

Nu wil ik potion permit en let’s build a zoo haha

3 likes

Let’s Build A Zoo wordt wel wat traag op de switch als je park groter wordt dus dat is iets om rekening mee te houden!

Wat leuk, lief en een goed idee! Ik moest er even over nadenken, want ik heb meer dan 40+ games gespeeld op 3 verschillende platformen (xbox, switch, pc). Het is gelukt :crazy_face:.

Mijn top 5:

1. Division 2 - warlords of NY

Een third-person looter shooter. Speelt zich af in Washington en NY.

1. Dinkum

What can I say? Een kruising tussen Animal Crossing en Stardew Valley = win win

1. Roboquest

Een van de tofste first-person roque-lite shooters.

Ik wil hier heel graag een paar Steam-keys voor weggeven. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, stuur dan even een PM met je Steam naam. Dan kan ik hem giften :grimacing:

1. Vampire survivors

Ben dit gaan spelen vanwege de hype. Kon vervolgens niet stoppen met spelen, en toen was het opeens 5 uur later… Je hoeft alleen maar te lopen, en updates te kiezen, verder geen andere knoppen. Echt heel cool (en verslavend).

1. Satisfactory

Het is een first-person open-world factory building game. Lekkere mond vol, haha. Mijn vriend wilde dit graag samen spelen. Want hij vindt bouwen leuk. Ik ook, maar dan wel graag boerderijen of Sims huizen of pretparken. Maar dit doet zijn naam eer aan: zo satisfying. Ik val in herhaling, maar ook dit is echt heel erg leuk!

Door @mercurysummer haar top 5 staat: Let’s build a Zoo, nu bovenaan mijn verlanglijstje. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn wie een top 5 willen delen :grimacing:.

7 likes

Ik wil best delen, maar heb niet heel veel meer dan 5 spellen gespeeld volgens mij. Speel heel erg met vlagen, en dan ook meteen spellen die veel tijd kosten (en ben nogal een completionist, dus ook echt veel tijd). Maar hier mijn poging:

1. Horizon Zero Dawn

Volgens mij het eerste spel dat ik dit jaar speelde, echt geweldig. Zo mooi, ontzettend goed verhaal, goede opbouw, voldoende afwisseling

2. Horizon Forbidden West

Fantastisch vervolg. Nog mooier dan deel 1. Maar qua verhaal vond ik het net wat minder pakkend, daarom plaats 2.

3. Assassin’s Creed Valhalla
    image
    Nog steeds mee bezig, eerste spel dat ik weer heb opgepakt sinds mijn laatste slump, geniet er volop van, een van de weinige dingen die me momenteel plezier brengt.

4. What Remains of Edith Finch

Korter spel, mooi verhaal, fijne game play. Was heerlijk om even in te verdwijnen

5. Ratchet & Clank Rift Apart
    image
    Heel andere stijl, maar heel vermakelijk.

7 likes

Dat had ik alleen in het begin, later wordt dat minder.

Edith Finch is zoo tof!! Leuk dat die er bij staat.

Oh jongens ik kijk zo uit naar Hogwarts Legacy, minder dan een maandje nu!!:heart_eyes:
Hebben mensen hier hem al gepre-orderd?

3 likes

Leuk die overzichten! Ik ben echt meer een casual gamer dus mijn top 5 is een beetje kinderachtig vind ik haha

1. Two point hospital

Simulation game, ik heb hem dit jaar gekocht en helemaal hooked eraan. Het is grappig en echt zo’n game dat ik de tijd vergeet.

2. Zelda BOTW

Very late to the party en ik heb het ook alweer een tijdje laten liggen omdat ik snel gedemotiveerd raak door spellen, maar heel tof!

3. New pokemon snap

Eigenlijk “moet” ik gewoon een volledige pokemon game kopen, Violet of Scarlet of die voorgangers, maar ik heb me hier ook prima mee vermaakt.

4. Planet zoo

Dit heb ik niet zo vaak gedaan omdat ik geen (goede) laptop meer heb dus het op de laptop van m’n vriend speel (en dat is blijkbaar een hele barriere ofzo) maar super leuk, dit stond denk ik op 1 als ik het meer gespeeld had. Wel overweldigend hoeveel je kan, maar ik hou daarvan, lekker optimaliseren in zo’n simulation game en allemaal statistieken bekijken en weer aanpassen, heerlijk.

5. Bear & breakfast

Echt SUPER leuk, alleen op de switch echt een grote bak ellende qua performance en besturing dus daarom op vijf omdat ik het eigenlijk niet “top” vindt daardoor (maar weinig andere games gespeeld heb).

Voor 2023 wil ik Stray en door het lijstje van @mercurysummer ook let build a zoo haha
En ik wil eigenlijk nog wel een grote game spelen. Genoeg keuze hier want m’n vriend gamet veel en heeft alle grote titels voor de playstation (red dead redemption, horizon zero dawn, GTAV, dat soort dingen) dus misschien dat ik me daar toch eens aan ga wagen. En misschien dat een laptop of steamdeck wel een idee is om voor te gaan sparen.

3 likes

Oeh leuk

1. The Witcher 3

Oud maar nog steeds beste spel ooit. Ben al jaren bezig om dit spel compleet uit te spelen en heb er na al die jaren nog steeds niet genoeg van.
  2. Eastshade

Een open wereld, maar zonder enige vorm van geweld, tijdslimieten of druk. Prachtige wereld en interessante verhaallijnen. Een game om bij te ontspannen.
  3. Stray

Heel leuk omdat het een behendigheidsspel is terwijl het voelt dat je in een open wereld zit. Heel vet gemaakt en als je fan bent van katten, is dit een must-play
  4. Houseflipper

Kapotte en smerige huizen weer helemaal opbouwen tot iets moois. Is gewoon lekker rustgevend en kan dit echt uren doen.
  5. Life is Strange

Eigenlijk vind ik Life is Strange 2 nog steeds het allermooist, maar in principe zijn alle games hiervan vet. Zit zo goed in elkaar, moet altijd janken en de omgeving is zo mooi in kaart gebracht.
18 likes

Ik ga hem ooit wel tweedehands kopen of piraten, weiger nog geld aan die enge TERF te geven

@Rozevarken Ooh, Eastshade ziet er nice uit, die ga ik proberen! En Life is Strange had ik sws al op mijn lijstje, ben heel benieuwd, heb er nog geen gespeeld. Stray vond ik een beetje tegenvallen, het idee is leuk, maar de uitwerking vond ik wat minder. Vond het niet fijn spelen

3 likes

Nog even een tip :disguised_face: Omdat ik Assassin’s Creed (Valhalla) hier regelmatig voorbij zie komen. Misschien vinden mensen het leuk om te proberen, maar is de prijs een drempel.

Je kunt Ubisoft+ nu proberen voor een maand, voor 1 euro.

2 likes

Gisteren zat ik wat filmpjes te kijken van Lets build a zoo en mijn vriend is helemaal hyped. Die heeft hem net op steam gehaald :joy:

Ik zit zelf te kijken naar Potion Permit. we hebben een shared library dus dan kunnen we mooi afwisselen :joy:

4 likes