Gametopic

Dat had ik alleen in het begin, later wordt dat minder.

Edith Finch is zoo tof!! Leuk dat die er bij staat.

Oh jongens ik kijk zo uit naar Hogwarts Legacy, minder dan een maandje nu!!:heart_eyes:
Hebben mensen hier hem al gepre-orderd?

3 likes

Leuk die overzichten! Ik ben echt meer een casual gamer dus mijn top 5 is een beetje kinderachtig vind ik haha

1. Two point hospital

Simulation game, ik heb hem dit jaar gekocht en helemaal hooked eraan. Het is grappig en echt zo’n game dat ik de tijd vergeet.

2. Zelda BOTW

Very late to the party en ik heb het ook alweer een tijdje laten liggen omdat ik snel gedemotiveerd raak door spellen, maar heel tof!

3. New pokemon snap

Eigenlijk “moet” ik gewoon een volledige pokemon game kopen, Violet of Scarlet of die voorgangers, maar ik heb me hier ook prima mee vermaakt.

4. Planet zoo

Dit heb ik niet zo vaak gedaan omdat ik geen (goede) laptop meer heb dus het op de laptop van m’n vriend speel (en dat is blijkbaar een hele barriere ofzo) maar super leuk, dit stond denk ik op 1 als ik het meer gespeeld had. Wel overweldigend hoeveel je kan, maar ik hou daarvan, lekker optimaliseren in zo’n simulation game en allemaal statistieken bekijken en weer aanpassen, heerlijk.

5. Bear & breakfast

Echt SUPER leuk, alleen op de switch echt een grote bak ellende qua performance en besturing dus daarom op vijf omdat ik het eigenlijk niet “top” vindt daardoor (maar weinig andere games gespeeld heb).

Voor 2023 wil ik Stray en door het lijstje van @mercurysummer ook let build a zoo haha
En ik wil eigenlijk nog wel een grote game spelen. Genoeg keuze hier want m’n vriend gamet veel en heeft alle grote titels voor de playstation (red dead redemption, horizon zero dawn, GTAV, dat soort dingen) dus misschien dat ik me daar toch eens aan ga wagen. En misschien dat een laptop of steamdeck wel een idee is om voor te gaan sparen.

3 likes

Oeh leuk

1. The Witcher 3

Oud maar nog steeds beste spel ooit. Ben al jaren bezig om dit spel compleet uit te spelen en heb er na al die jaren nog steeds niet genoeg van.
  2. Eastshade

Een open wereld, maar zonder enige vorm van geweld, tijdslimieten of druk. Prachtige wereld en interessante verhaallijnen. Een game om bij te ontspannen.
  3. Stray

Heel leuk omdat het een behendigheidsspel is terwijl het voelt dat je in een open wereld zit. Heel vet gemaakt en als je fan bent van katten, is dit een must-play
  4. Houseflipper

Kapotte en smerige huizen weer helemaal opbouwen tot iets moois. Is gewoon lekker rustgevend en kan dit echt uren doen.
  5. Life is Strange

Eigenlijk vind ik Life is Strange 2 nog steeds het allermooist, maar in principe zijn alle games hiervan vet. Zit zo goed in elkaar, moet altijd janken en de omgeving is zo mooi in kaart gebracht.
18 likes

Ik ga hem ooit wel tweedehands kopen of piraten, weiger nog geld aan die enge TERF te geven

@Rozevarken Ooh, Eastshade ziet er nice uit, die ga ik proberen! En Life is Strange had ik sws al op mijn lijstje, ben heel benieuwd, heb er nog geen gespeeld. Stray vond ik een beetje tegenvallen, het idee is leuk, maar de uitwerking vond ik wat minder. Vond het niet fijn spelen

3 likes

Nog even een tip :disguised_face: Omdat ik Assassin’s Creed (Valhalla) hier regelmatig voorbij zie komen. Misschien vinden mensen het leuk om te proberen, maar is de prijs een drempel.

Je kunt Ubisoft+ nu proberen voor een maand, voor 1 euro.

2 likes

Gisteren zat ik wat filmpjes te kijken van Lets build a zoo en mijn vriend is helemaal hyped. Die heeft hem net op steam gehaald :joy:

Ik zit zelf te kijken naar Potion Permit. we hebben een shared library dus dan kunnen we mooi afwisselen :joy:

4 likes

Daar ben ik weer :sweat_smile: Zojuist gevonden op Steam: Travellers Rest

Samenvatting

ss_bc89e86af82c659884c0b1e85a2760c8a334724d.600x338

Het ziet er precies hetzelfde uit als Stardew Valley. Maar nu ben je een inn-keeper. Inclusief boerderij, sociale interactie, etc. De game is in earlyacces. Dus goedkoop, maar nog niet helemaal af. Wel co-op, dus samen te spelen. (en met remote play hoef je er dan maar 1 te kopen, voor de mensen die dat nog niet wisten).

Zelf dus nog (haha) niet gespeeld, maar de reviews zijn goed en het ziet er leuk uit!

7 likes

Jaaaa, heb dit spel ook laatst gekocht! Ben helemaal hooked. Alhoewel je op een gegeven moment wel tegen een “muur” aanloopt en het opeens erg langzaam gaat. Dan merk je wel dat het nog in ontwikkeling is.

2 likes

Omg hoe leuk!! Ik ga morgen ook even nadenken wat mijn top 5 is

3 likes

Ik heb echt zoveel op mijn wishlist mede door aanraders van hier haha. Ik speel over het algemeen simulatiespel en merk wel dat ik veel soortgelijke spellen heb, waarbij ik het ook wel snel zat ben omdat het steeds het steeds hetzelfde is (materialen zoeken, bouwen, verkopen etc)

3 likes

Ik twijfel heel erg over Hogwarts Legacy. Ik vind Harry Potter heel leuk, althans vond ik vroeger en ik houd denk ik wel van adventure games maar ik ben totaal niet van vechten. En het lijkt erop dat dat wel veel in het spel zit? Ik ben echt zo’n typische cozy gamer. Heb vroeger wel die Harry Potter spellen op de computer gehad en dat vond ik heel leuk maar goed toen was ik 10 en dat waren ook wel andere spellen dan deze. Zijn er meer die twijfelen of al iets meer weten over het spel?

1 like

Ik denk eigenlijk dat je prima kan vinden wat jij zoekt in dit spel. Sowieso kun je het verhaal op story mode spelen wat betekent dat je zeker niet vast gaat lopen in gevechten en de focus dus ligt op het verhaal. Verder wat ik heb gezien van het spel lijkt het erop alsof de nadruk sowieso ligt op het ‘verkennen’ gedeelte van Hogwarts, maar ook daarbuiten. Ik ben zelf wel een gamer maar ik denk dat de meeste tijd voor mij ook gaat zitten in het rondstruinen en hrt kasteel verkennen! En de makers van het spel lijken hier ook zeker rekening mee gehouden te hebben, sowieso zal het grootste deel van het publiek waarschijnlijk mensen zijn die van jongs af aan harry potter fans waren en nu gewoon die wereld willen beleven. Daar hebben de makers ook verschillende dingen over laten vallen dat ze ook voor deze mensen een spel wilden maken waar ze altijd op hoopten. En daarbij heb je verschillende keuzes die je kunt maken in je eigen pad, dus als je meer wil focussen op dieren verzorgen en verkennen en minder op vechten kan dat verwacht ik prima! Maar goed zeker weten hoe het gaat zijn zullen we pas doen als ie er is, nog heel eventjes wachten en dan kunnen we het je laten weten haha :wink:

Thanks voor deze reactie! Dit klinkt al wel een stuk veelbelovender. Ik kan natuurlijk een maandje aankijken hoe het spel wordt ontvangen in feb maar ik ken mezelf :joy: zit al weken naar de early access versie te kijken en mede voor dit spel ook xbox gekocht zodat ik ‘m niet op de switch hoef te spelen.

1 like

Haha graag gedaan! Ja ik snap je helemaal hoor, ik ga uiteindelijk wss ook gewoon de early access kopen terwijl dat helemaaal niet handig uitkomt maar ja ik wil het gewoon zien :pleading_face: dan maar tot laat in de avond spelen haha :smiling_face_with_three_hearts:

Hebben jullie ervaring met gamen via een laptop en deze via HDMI aan te sluiten op de TV?

We hebben nog geen PS5 en daar komende tijd ook niet echt budget voor dus dit zou voor mij de snelste manier zijn om Hogwarts Legacy op de tv te kunnen spelen (vriend heeft wel een echt goede gamelaptop die ik mag gebruiken) maar weet niet zeker of dat gaat werken?

1 like

Ja, heb ik heel lang gedaan! Heb toen een Xbox Bluetooth controller gekocht en die op de laptop aangesloten. Dan lijkt het net alsof je op een console speelt! Soms moet je wel nog iets aan de scherm instellingen doen van je tv (volgens mij viel eerst de rand eraf bij mij).

2 likes

Misschien dat je wel wat lag hebt, maar misschien dat de kabels enzo tegenwoordig zo goed zijn dat je zelfs dat niet meer hebt. Zou je even moeten opzoeken. Anders prima oplossing idd

1 like

Dank voor jullie reacties! @Eniro @papierhier @Calypso Ik ga het gewoon proberen :smile: zin in.

4 likes

Mag ik vragen waarom je het liever niet op de switch speelt?

2 likes