Gametopic

Daar ben ik weer :sweat_smile: Zojuist gevonden op Steam: Travellers Rest

Samenvatting

ss_bc89e86af82c659884c0b1e85a2760c8a334724d.600x338

Het ziet er precies hetzelfde uit als Stardew Valley. Maar nu ben je een inn-keeper. Inclusief boerderij, sociale interactie, etc. De game is in earlyacces. Dus goedkoop, maar nog niet helemaal af. Wel co-op, dus samen te spelen. (en met remote play hoef je er dan maar 1 te kopen, voor de mensen die dat nog niet wisten).

Zelf dus nog (haha) niet gespeeld, maar de reviews zijn goed en het ziet er leuk uit!

7 likes

Jaaaa, heb dit spel ook laatst gekocht! Ben helemaal hooked. Alhoewel je op een gegeven moment wel tegen een “muur” aanloopt en het opeens erg langzaam gaat. Dan merk je wel dat het nog in ontwikkeling is.

2 likes

Omg hoe leuk!! Ik ga morgen ook even nadenken wat mijn top 5 is

3 likes

Ik heb echt zoveel op mijn wishlist mede door aanraders van hier haha. Ik speel over het algemeen simulatiespel en merk wel dat ik veel soortgelijke spellen heb, waarbij ik het ook wel snel zat ben omdat het steeds het steeds hetzelfde is (materialen zoeken, bouwen, verkopen etc)

3 likes

Ik twijfel heel erg over Hogwarts Legacy. Ik vind Harry Potter heel leuk, althans vond ik vroeger en ik houd denk ik wel van adventure games maar ik ben totaal niet van vechten. En het lijkt erop dat dat wel veel in het spel zit? Ik ben echt zo’n typische cozy gamer. Heb vroeger wel die Harry Potter spellen op de computer gehad en dat vond ik heel leuk maar goed toen was ik 10 en dat waren ook wel andere spellen dan deze. Zijn er meer die twijfelen of al iets meer weten over het spel?

1 like

Ik denk eigenlijk dat je prima kan vinden wat jij zoekt in dit spel. Sowieso kun je het verhaal op story mode spelen wat betekent dat je zeker niet vast gaat lopen in gevechten en de focus dus ligt op het verhaal. Verder wat ik heb gezien van het spel lijkt het erop alsof de nadruk sowieso ligt op het ‘verkennen’ gedeelte van Hogwarts, maar ook daarbuiten. Ik ben zelf wel een gamer maar ik denk dat de meeste tijd voor mij ook gaat zitten in het rondstruinen en hrt kasteel verkennen! En de makers van het spel lijken hier ook zeker rekening mee gehouden te hebben, sowieso zal het grootste deel van het publiek waarschijnlijk mensen zijn die van jongs af aan harry potter fans waren en nu gewoon die wereld willen beleven. Daar hebben de makers ook verschillende dingen over laten vallen dat ze ook voor deze mensen een spel wilden maken waar ze altijd op hoopten. En daarbij heb je verschillende keuzes die je kunt maken in je eigen pad, dus als je meer wil focussen op dieren verzorgen en verkennen en minder op vechten kan dat verwacht ik prima! Maar goed zeker weten hoe het gaat zijn zullen we pas doen als ie er is, nog heel eventjes wachten en dan kunnen we het je laten weten haha :wink:

Thanks voor deze reactie! Dit klinkt al wel een stuk veelbelovender. Ik kan natuurlijk een maandje aankijken hoe het spel wordt ontvangen in feb maar ik ken mezelf :joy: zit al weken naar de early access versie te kijken en mede voor dit spel ook xbox gekocht zodat ik ‘m niet op de switch hoef te spelen.

1 like

Haha graag gedaan! Ja ik snap je helemaal hoor, ik ga uiteindelijk wss ook gewoon de early access kopen terwijl dat helemaaal niet handig uitkomt maar ja ik wil het gewoon zien :pleading_face: dan maar tot laat in de avond spelen haha :smiling_face_with_three_hearts:

Hebben jullie ervaring met gamen via een laptop en deze via HDMI aan te sluiten op de TV?

We hebben nog geen PS5 en daar komende tijd ook niet echt budget voor dus dit zou voor mij de snelste manier zijn om Hogwarts Legacy op de tv te kunnen spelen (vriend heeft wel een echt goede gamelaptop die ik mag gebruiken) maar weet niet zeker of dat gaat werken?

1 like

Ja, heb ik heel lang gedaan! Heb toen een Xbox Bluetooth controller gekocht en die op de laptop aangesloten. Dan lijkt het net alsof je op een console speelt! Soms moet je wel nog iets aan de scherm instellingen doen van je tv (volgens mij viel eerst de rand eraf bij mij).

2 likes

Misschien dat je wel wat lag hebt, maar misschien dat de kabels enzo tegenwoordig zo goed zijn dat je zelfs dat niet meer hebt. Zou je even moeten opzoeken. Anders prima oplossing idd

1 like

Dank voor jullie reacties! @Eniro @papierhier @Calypso Ik ga het gewoon proberen :smile: zin in.

4 likes

Mag ik vragen waarom je het liever niet op de switch speelt?

2 likes

PC en Switch is echt niet te vergelijken qua graphics. Switch haalt het dan never nooit bij een PC. Als ik Witcher speel op de Switch zit ik echt naar een hoopje pixels te staren, terwijl het op de PC/PS haarscherp is.

Edit: Hogwarts Legacy komt op de Switch ook later uit toch? Dat is ook een extra reden haha

2 likes

Speelt er iemand Cozy Grove?
Ik nu 1,5 week, leuk maar soms ook vaag haha.
Waar zet je al de decoratiespullen en planten enzo neer? De campsite wordt zo rommelig lol

Flauw haha maar wel dus wat @papierhier zegt.

@syntagma love Cozy Grove :heart_eyes: er komen verderop in je spel plekken waar je mooi kan decoreren en als je je tent verder upgrade zul je ook een plek krijgen om dingen neer te zetten (even een beetje spoiler free geformuleerd).

12 likes

Haha ooh ok snap ik. Heb zelf geen game pc, dus dan valt het waarschijnlijk niet zo op?

jaaa ik speel ook cozy grove, zo fijn om te spelen! ook chill dat je elke dag maar ongeveer een uurtje kan spelen en dan is het ‘klaar’ en komen er de volgende dag pas weer nieuwe opdrachten

en wat @RupiKaur al zegt, je kunt je tent upgraden. ik heb ook veel lampen geplaatst aansluitend aan mijn eigen campsite, zodat het standaard verlichte deel groter is en dat kun je ook decoreren dan

shit ik had helemaal niet door dat hogwarts legacy voor de switch pas op 25 juli uitkomt :sob:

edit: zit er nu bijna over na te denken om een xbox te kopen hahaha, is dat het waard naast een switch? wat zijn andere leuke spellen die er alleen voor de xbox zijn?

1 like

Ik heb een xbox gekregen van m’n vriend (hij had een weddenschap verloren) en heb daarnaast een switch. Ik gebruik de xbox voor ‘zware’ spellen zoals dreamlight valley en straks dan Hogwarts legacy en de cozy games zoals stardew en cozy grove speel ik op m’n switch. Vind het heel prettig om een wat betere spelcomputer ernaast te hebben. Met game pass kun je ook veel spellen op de xbox uitproberen voor €15 per maand. Oh en mocht je dreamlight valley spelen dan kan je dezelfde save op zowel switch als xbox spelen dus dat is ook chill.

1 like