Gametopic

Even een vraag :nerd_face:

Ik was niet van plan om Hogwarts te gaan spelen, omdat ik eerlijk gezegd helemaal niets met de hele IP rondom Harry Potter heb. Maarrrrr, het ziet er zo goed uit in de video’s. Dat mijn handen inmiddels toch een beetje jeuken. Vooral omdat dit soort gameplay wel echt mijn ding is.

Is Hogwarts leuk om te spelen als je niets met HP hebt? Zitten er heel veel inside jokes/referenties in? Of is het echt een los verhaal?

Dreamlight valley is in de aanbieding, ga ik het kopen? 🫣🫣🫣

3 likes

Ja!!! Doen!!!

2 likes

Mijn man heeft ook “niks” met Harry Potter en hij speelt het ook heel graag. Er zitten wel wat referenties in maar ik zie daar ook de helft niet van omdat ik de boeken niet heb gelezen. Dus spelen kan prima zonder films/boeken te hebben gezien/gelezen!

1 like

Er zijn zoveel andere goede spellen, waarom zou je een spel kiezen waarmee je een transfoob ondersteunt als je niet eens iets met het materiaal hebt?

4 likes

Ken jij de politieke ideologie van de persoon wie jouw koffieapparaat in elkaar heeft gezet?

90% van de games is, als je het zo bekijkt, problematisch. Van ontwikkeling tot release. Gemaakt over de rug van leed, mensen met burn-out’s moeten gewoon door, mensen die crunchen (zoek maar op op Google), etc. De makers van deze game hebben verder niets met haar ideologie te maken. Het is ook duidelijk terug te zien in de game (van wat ik tot nu toe gezien/gehoord/gelezen heb) dat er heel veel rekening is gehouden met de LGBTQ+ community’s.

Verder ook helemaal geen behoefte om over te discussiëren, want: leef en laat leven.

12 likes

Nee, ik ken de politieke ideologie van de persoon die mijn koffiezetapparaat in elkaar heeft gezet niet, maar die vergelijking gaat natuurlijk helemaal niet op.
Als de CEO van een bedrijf dat koffiezetapparaten maakt openlijk haat zou zaaien tegenover een bepaalde groep mensen, en ik zou dat weten, zou ik geen nieuw koffiezetapparaat van dat merk meer kopen. Dat de makers van de game rekening houden met de community betekent uiteindelijk niet dat er minder geld in de zakken van de haatzaaier terecht komt.

En beetje krom om “leef en laat leven” te gebruiken als dooddoener, als er nog dagelijks trans mensen met zoveel haat moeten dealen en zelfs vermoord worden door de ideologie die met jouw geld voortgezet kan worden.

10 likes

Volgens mij had jk weinig te maken met de ontwikkeling van dit spel. Ze heeft nou eenmaal die wereld gemaakt.

Ga het dus ook kopen als het uitkomt voor de switch. Ga ook niet streamen of mensen overtuigen om het te kopen dus voor mij persoonlijk zie ik er geen gevaar in eigenlijk. Weet niet hoe anderen hierin staan?

3 likes

Gezien er een trans personage in de game zit kan ik het me haast niet voorstellen nee.

1 like

tot ze straks weer een paar miljoen van haar commissie doorstort naar anti-trans organisaties, daar zal één token trans personage niets aan veranderen terwijl mijn broeders en zusters nog steeds vermoord worden.

14 likes

Het gaat er ook niet per se om of je haar steunt in woorden, maar het gaat om financieel steunen. Als iedereen denkt van joh wie ben ik in m’n eentje met m’n 50 euro (of hoe duur dat spel ook is), maakt niet zoveel uit toch dan komt dat in totaal wel neer op heel veel geld waarmee zij gesteund wordt.

1 like

En

Ik wou dit topic muten want ik trek het gedweep met Hogtrash legacy niet. Maar al het goedpraten er omheen maakt mij zo woest.

8 likes

Op Facebook zag ik veel reacties van mensen die het niet gaan spelen, maar alsnog de game hebben gekocht, puur om Rowling en haar denkwijze te steunen. :sob:

:clap:

zulke evenementen zijn wel altijd goed om mijjn vriendenlijst op te kuisen

2 likes

Ik ben de laatste tijd modded stardew aan het doen en heb onlangs een mod toegevoegd. game changing.

DADADAAAAAAA een tractor. je verwacht het niet met een boerderij spel.
Als je loopt hoor je de stappen wel van je paard, maar care.
je kan echt enorm vals spelen als je dat ding zo instelt naar eigen hand door letterlijk gelijk je hele farm te schoffelen en te planten/water geven aan je crops. Het meest hilarische is nog wel dat je dat ding ook kunt gebruiken in de mijn :joy:

Nog een fijne is deze, slaat het eindelijk om de vijf levels op waar je was in Skull cavern.

Je hekken gaan niet kapot:

Auto grabbers voor truffels:

Robin verkoopt… eigenlijk alles wat dit account heeft. Heeft die persoon ook voor Pierre.

En er is er ook nog een waardoor er een heeeeel groot weiland komt naast het stuk waar Clint zit. en die is ook awesome.
Ben daar nu een keg plek van aan het maken.

7 likes

Die Yiga clan hide out in BOTW, wat een ellende zeg. Vooral dat er niets opgeslagen wordt!

Edit: oke een walk through van de tweede kamer scheelt een hoop

4 likes

Voor de mensen die Dreamlight valley spelen: ik weet niet of ik allerlei bugs heb, maar ik kan een boel quests niet completen. Ik heb op dit moment 5 quests open staan waar ik niet in verder kom, omdat er niets gebeurt als ik de gevraagde actie uitvoer. Is dit bij meer mensen bekend of doe ik iets stoms? Ik vind op internet wel meer van dit soort issues, maar niemand lijkt problemen te hebben met de quests die ik wel heb haha

Edit: oké hahaha ik had de logische aanpak nog niet gebruikt - afsluiten en weer openen - en nu doet alles het wel. Toppieee

1 like

Heb je ook Automate? die is fantastisch. Zo heb ik een chest en een hele shed vol wijnvaten die automatisch gevuld en geleegd worden

3 likes

Oja :smirk: en chestany
Gesorteerd met benaming waar ze staan en welk spul er in zit. Ook voor de jam/kaas etc :smirk:

3 likes

Oh mijn volgende quest is naar Azkaban :eyes: Ook onzichtbaar door de bieb en de mandrakes zo leuk alle herinneringen die van vroeger boven komen drijven :smiling_face_with_three_hearts: Zo fijn dat naast het magische verhaal je ook echt uitgebreid kunt vechten en duelleren á la soulsgame en zoveel goede elementen van rd2 gameplay zijn meegenomen moest wel lachen toen ik op de kaart allerlei kampen met bandieten verslaan tegenkwam.

3 likes