Gametopic

ja straks mogen mensen ook al niet meer op thierry stemmen :rage:

maak je trouwens geen zorgen, er zijn 12 miljoen kopieƫn verkocht, bijna evenveel stemmen als thierry in zijn fantasie haalt!

4 likes

Enige tijd geleden heb ik mijn switch verkocht omdat ik er al een hele tijd weinig mee gedaan had. Nu mis ik 'm toch eigenlijk wel en overweeg ik sterk er weer een terug te kopen.
Kan iemand voor mij even wat ophelderen over het volgende? Ik twijfel nu namelijk of ik enkel de console aanschaf en de spellen online, of dat ik fysieke spellen mee bestel. Fysieke spellen zijn natuurlijk los weer door te verkopen, maar is het inderdaad zo dat online gekochte spellen gebruiksvriendelijker zijn (als in, snel op je console kunnen wisselen naar een ander spel zonder het spelkaartje te moeten verwisselen steeds)?
En heb ik daarvoor dan een extra geheugenkaart nodig of kan het geheugen van de switch zelf wel wat online aangeschafte spellen aan?

ja zoals ik het dus begrijp (ik heb de crack zelf niet gezien hoor, enkel van anderen gehoord) heeft deze persoon het geüpload met een transfoob manifest dat ze zelf ondertekend hebben. Crackers doen het vaak vanuit andere overwegingen dan standaard ethiek, bijvoorbeeld dat ze vinden dat software niet verkocht zou mogen wordne, of dat ze het niet vinden kunnen dat het duurder is voor bepaalde landen door hun munteenheid (zie je vaak in niet-westerse landen, zeker sinds mensen hier misbruik van maakten op Steam en ze toen met geolocking begonnen)

2 likes

Ja ik zag screenshots en het is een of ander megadom transfobisch verhaal over dat gender binair is net als licht en donker en warm en koud :melting_face:

Maar toen ik laatst wat aan het opzoeken was over die crack kwam ik op die subreddit (die inmiddels verwijderd is door reddit) en dat was los hiervan al genoeg om af te haken, hele verhalen over ā€˜the whores on twitch and Instagram are humiliating our gender’ en dingen over een cult? En dan nu die fucked up note bij de hp crack dus mijn conclusie is inmiddels niet kopen en ook niet cracken, een cracker verdient er dan wel geen geld aan maar zo iemand gun ik de voldoening dat hun crack gedownload wordt niet eens

6 likes

Ja lotr en zelda o.a. zitten er vol mee.
Associeer het gewoon met fantasy games/genre.

2 likes

Ze bedoelen dat het ze niet interesseert dat er antisemtische figuren in hun spelletje zitten, net zomin als dat het ze interesseert dat ze transfoben ondersteunen :woman_shrugging:t3:

6 likes

ik heb zelf een switch met alleen online gekochte spellen, vind dat heel fijn omdat je idd snel kunt wisselen, je ze nooit kwijtraakt en dat je gewoon meteen nieuwe spellen kunt spelen.

je hebt dan inderdaad wel een extra SD-kaart nodig, anders zit ie na een paar spellen vol. ik heb er een van 128 gb

2 likes

Mogen we Mario dan nog wel spelen?

vraag het aan je dagboek

7 likes

Welke minderheid die al eeuwen met discriminatie te maken heeft wordt in Mario gediscrimineerd? Paddenstoelen?

1 like

Als je er nou eens eentje tipt in het schrijfwaren topic, dan kan ik er eentje aanschaffen met mijn capitalism gedrag.

De kroonprins van Saudi-Arabiƫ heeft een dikke vinger in Nintendo zitten, dus nee eigenlijk niet.

3 likes

10% voor de geĆÆnteresseerden trouwens, alhoewel Nintendo constant aandelen opkoopt om controle te houden, je zal de saudi’s meer steunen door energie te verbruiken dan een nintendo spel te kopen.

3 likes

Ik heb het stuk dat Bergamot linkt niet gelezen dus ga me niet bemoeien met of goblins in HP antisemitisch zijn, maar je snapt toch hopelijk wel dat het er helemaal niets toe doet of jij die twee eigenschappen met Joden associeert? Dit zijn hele bekende antisemitische tropes.

5 likes

Speelt er iemand Atomic Heart?

Staat ook op gamepass :innocent:

ik krijg sinds vandaag overal reclame voor dit spelletje.

Ziet er echt super schattig uit.
Schijnbaar is het nog een kickstarter, ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen.

1 like

Thanks!
Heb de knoop doorgehakt en er toch maar weer een besteld. Zonder fysieke spellen, dus maandag inderdaad even kijken naar een geheugenkaartje erbij dan. Verheug me vooral weer op animal crossing, dat heb ik stiekem toch echt gemist

3 likes

Ah leuk! Ik heb echt van die ā€œvlagenā€ met AC. Soms ben ikn het helemaal zat en soms speel ik elke dag…!
Heb nu pokemon scarlet omgeveer 2 weken ofzo?
Maar vind het soms een beetje te kinderachtig/makkelijkšŸ˜….

1 like

Ik vond precies hetzelfde! Je hoeft amper moeite te doen, versla in 1x alle gyms en andere gevechten eigenlijk ook. Heb inderdaad het idee dat ze een jonger publiek aan proberen te spreken.

1 like

ik heb gisteren unpacking in een ruk uitgespeeld. echt heel chill, het doel is spullen uitpakken uit verhuisdozen en op de goede plek in een huis neerzetten. aan de hand van de huizen/de andere spullen in de huizen kom je zo ook een beetje achter het levensverhaal van de hoofdpersoon. heel leuk om te spelen

3 likes