Gametopic

Toevallig ging het hier gisteren over in r/Fantasy op reddit, en de topcomment is van iemand die al 50 jaar onderzoek doet naar volksverhalen rond o.a. goblins en zijn reactie vond ik wel interessant. Het komt niet neer op een ja/nee antwoord zoals in het artikel dat hier gedeeld was maar zijn reactie zag er wel goed onderbouwd uit. Ik was overigens wel verbaasd dat in het artikel de schrijver maar 1 niet-problematisch voorbeeld kon vinden van goblins terwijl er een supergrote fantasy boekenserie is met toffe goblins, namelijk the Discworld reeks. Maar goed ik ben een Pratchett fan.

Maar los van of de oorsprong wel/niet anti-semitisch is denk ik dat het niet eens echt uit hoeft te maken, want al sinds de eerste HP film (wellicht ook boek maar ik herinner me het over de film) wordt aangegeven dat hoe de goblins weergegeven zijn anti-semitische kenmerken heeft. Het is dus niets nieuws wat dat betreft, en tegenwoordig zouden we hoe dan ook beter moeten weten/doen. Dus ik vind de oorsprong minder relevant daarin, maar op zichzelf staand wel weer interessant.

4 likes

Er is springsale bij steam, iemand nog aanraders haha?

1 like

Weet niet of deze games in de sale zijn, maar

Story games:

• Stray (!!!)
  • Beacon Pines
  • Night in the Woods
  • Life is strange
  • Firewatch (!!!)
  • Brothers, a tale of two sons
  • Detroit become human (!!!)

Puzzel/strategie:

• Dorfromatik

Leuk met vrienden:

• Don’t Starve
  • Project winter
  • Golf it
  • Human Fall Flat
  • It takes two
  • Overcooked

Wat ik nog wil:

• Bunhouse

Dit is heel erg niche, is een game over verlies maar heeft mij wel geholpen met verwerking:

• That dragon, cancer
4 likes

Heb je nog iets kunnen vinden?

Ik vond het een beetje tegenvallen dit keer :see_no_evil:

Ik ben begonnen aan the Sinking City maar geloof dat die toch iets te hoog gegrepen is voor deze gamenoob hahaha

3 likes

Oeh het ziet er wel heel vet uit! Ik lees in de recensies dat er wel nog veel bugs in het spel zitten, ervaar jij dat ook??

ik heb een deck gekocht, ben benieuwd

6 likes

Ik heb dit gat (ssx achtige sportgames) in mijn gamerepetoire opgevuld met Gran Turismo, zoooo heeeeerrrlijk om te spelen
Misschien ga ik riders republic ook nog wel kopen dan kan ik echt weer snowboarden (en in een wingsuit?!)

2 likes

Speelt er iemand de Diablo 4 beta?
Ben benieuwd of het een beetje te doen is…

1 like

Ik heb gisteren gespeeld en zowel op pc als ps5 was prima. Wel even wachttijd maar de tijd gaat sneller dan op het scherm staat.

1 like

Na deze video echt zoveel zin in de release van BOTW2! Vind het er heel tof uitzien. Ben wel benieuwd hoeveel die wereld nou verschilt van het ‘vorige’ Hyrule want je ziet wel veel overeenkomsten.

15 likes

Gezien Bethesda is gekocht door Microsoft dacht ik om evt een Xbox te kopen zodat ik Starfield en tzt Skyrim, fall out etc alsnog kan spelen (heb nu een ps4). Nu duurt het nog ff voordat Starfield uitkomt en heb lijstje met games die me leuk lijken maar nu is hogwarts legacy wéér uitgesteld voor ps4 en forspoken is alleen uit op ps5.

Echt zo irri dit

2 likes

Het ziet er best wel hetzelfde uit als botw vind ik, maar I dont care want dat was een geweldig spel dus ben excited!!

1 like

Jaa helemaal mee eens! Maar vond het exploren in BOTW wel het allerleukste dus hoop wel dat er behalve de sky islands nog wat te ontdekken valt.

4 likes

Jaaa, het ziet er zo tof uit! BotW is mijn favo spel, dus meer van hetzelfde maakt mij echt niet uit, haha. De nieuwe features zijn zo leuk, ben benieuwd wat je met Fuse allemaal nog meer kan maken. Kan niet wachten!

2 likes

Ja mee eens! Hoop echt dat er nog nieuwe gedeeltes komen en idd niet alleen in de lucht.

Zoveel zin in! Ik vind fuse ook echt een leuke toevoeging, de tempels/puzzels gaan wel lastig worden zo haha.

1 like

We spelen It takes two (op de ps5) en het is echt vermakelijk. Echt leuk om samen te doen!

11 likes

Ja echt een leuk spel is dat!

1 like

Zijn er al mensen die de nieuwe Disney Dreamlight Valley update gespeeld hebben?

Heb vanochtend voor het eerst sinds een maand weer gespeeld en werd helemaal vrolijk van alle paaseitjes en de rondvliegende vlinders. Die zijn ook nieuw denk ik? Het lijkt in ieder geval alsof er veel leuke nieuwe dingen in zitten dit keer.

2 likes