Gametopic

De kroonprins van Saudi-Arabië heeft een dikke vinger in Nintendo zitten, dus nee eigenlijk niet.

3 likes

10% voor de geïnteresseerden trouwens, alhoewel Nintendo constant aandelen opkoopt om controle te houden, je zal de saudi’s meer steunen door energie te verbruiken dan een nintendo spel te kopen.

3 likes

Ik heb het stuk dat Bergamot linkt niet gelezen dus ga me niet bemoeien met of goblins in HP antisemitisch zijn, maar je snapt toch hopelijk wel dat het er helemaal niets toe doet of jij die twee eigenschappen met Joden associeert? Dit zijn hele bekende antisemitische tropes.

5 likes

Speelt er iemand Atomic Heart?

Staat ook op gamepass :innocent:

ik krijg sinds vandaag overal reclame voor dit spelletje.

Ziet er echt super schattig uit.
Schijnbaar is het nog een kickstarter, ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen.

1 like

Thanks!
Heb de knoop doorgehakt en er toch maar weer een besteld. Zonder fysieke spellen, dus maandag inderdaad even kijken naar een geheugenkaartje erbij dan. Verheug me vooral weer op animal crossing, dat heb ik stiekem toch echt gemist

3 likes

Ah leuk! Ik heb echt van die “vlagen” met AC. Soms ben ikn het helemaal zat en soms speel ik elke dag…!
Heb nu pokemon scarlet omgeveer 2 weken ofzo?
Maar vind het soms een beetje te kinderachtig/makkelijk😅.

1 like

Ik vond precies hetzelfde! Je hoeft amper moeite te doen, versla in 1x alle gyms en andere gevechten eigenlijk ook. Heb inderdaad het idee dat ze een jonger publiek aan proberen te spreken.

1 like

ik heb gisteren unpacking in een ruk uitgespeeld. echt heel chill, het doel is spullen uitpakken uit verhuisdozen en op de goede plek in een huis neerzetten. aan de hand van de huizen/de andere spullen in de huizen kom je zo ook een beetje achter het levensverhaal van de hoofdpersoon. heel leuk om te spelen

3 likes

Toevallig ging het hier gisteren over in r/Fantasy op reddit, en de topcomment is van iemand die al 50 jaar onderzoek doet naar volksverhalen rond o.a. goblins en zijn reactie vond ik wel interessant. Het komt niet neer op een ja/nee antwoord zoals in het artikel dat hier gedeeld was maar zijn reactie zag er wel goed onderbouwd uit. Ik was overigens wel verbaasd dat in het artikel de schrijver maar 1 niet-problematisch voorbeeld kon vinden van goblins terwijl er een supergrote fantasy boekenserie is met toffe goblins, namelijk the Discworld reeks. Maar goed ik ben een Pratchett fan.

Maar los van of de oorsprong wel/niet anti-semitisch is denk ik dat het niet eens echt uit hoeft te maken, want al sinds de eerste HP film (wellicht ook boek maar ik herinner me het over de film) wordt aangegeven dat hoe de goblins weergegeven zijn anti-semitische kenmerken heeft. Het is dus niets nieuws wat dat betreft, en tegenwoordig zouden we hoe dan ook beter moeten weten/doen. Dus ik vind de oorsprong minder relevant daarin, maar op zichzelf staand wel weer interessant.

4 likes

Er is springsale bij steam, iemand nog aanraders haha?

1 like

Weet niet of deze games in de sale zijn, maar

Story games:

• Stray (!!!)
  • Beacon Pines
  • Night in the Woods
  • Life is strange
  • Firewatch (!!!)
  • Brothers, a tale of two sons
  • Detroit become human (!!!)

Puzzel/strategie:

• Dorfromatik

Leuk met vrienden:

• Don’t Starve
  • Project winter
  • Golf it
  • Human Fall Flat
  • It takes two
  • Overcooked

Wat ik nog wil:

• Bunhouse

Dit is heel erg niche, is een game over verlies maar heeft mij wel geholpen met verwerking:

• That dragon, cancer
4 likes

Heb je nog iets kunnen vinden?

Ik vond het een beetje tegenvallen dit keer :see_no_evil:

Ik ben begonnen aan the Sinking City maar geloof dat die toch iets te hoog gegrepen is voor deze gamenoob hahaha

3 likes

Oeh het ziet er wel heel vet uit! Ik lees in de recensies dat er wel nog veel bugs in het spel zitten, ervaar jij dat ook??

ik heb een deck gekocht, ben benieuwd

6 likes

Ik heb dit gat (ssx achtige sportgames) in mijn gamerepetoire opgevuld met Gran Turismo, zoooo heeeeerrrlijk om te spelen
Misschien ga ik riders republic ook nog wel kopen dan kan ik echt weer snowboarden (en in een wingsuit?!)

2 likes

Speelt er iemand de Diablo 4 beta?
Ben benieuwd of het een beetje te doen is…

1 like

Ik heb gisteren gespeeld en zowel op pc als ps5 was prima. Wel even wachttijd maar de tijd gaat sneller dan op het scherm staat.

1 like

Na deze video echt zoveel zin in de release van BOTW2! Vind het er heel tof uitzien. Ben wel benieuwd hoeveel die wereld nou verschilt van het ‘vorige’ Hyrule want je ziet wel veel overeenkomsten.

15 likes