Gametopic

Onlangs heb ik een PS5 gekocht en moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind om alle gemiste games via mijn extra abonnement te spelen. Mijn laatste console was namelijk een PS2 (buiten de Switch) en er zijn in de tussentijd zooooveel goede games uitgekomen.

Heb net Detroit become human en Until Dawn uitgespeeld en die vond ik beide echt fantastisch vanwege het verhaal en de vrijheid in keuzes die het verhaal beïnvloeden. Iemand nog aanraders in hetzelfde genre?

Verder ben ik ook een fan van RPG’s, en kan ik niet wachten op FFXVI. FFXII is de laatste die ik heb gespeeld, dus ben erg benieuwd naar de graphics van tegenwoordig. Weer helemaal terug in m’n game hobby. :hugs:

7 likes

Ik heb ‘m gekocht via Steam! Dan speel ik op m’n macbook (via parallels dus windows).

1 like

Iemand hier die Sun Haven speelt?

Gekregen van mn vriend omdat ik een steam deck heb en gek ben op stardew valley.

Nou Sun Haven is voor mij nog 10x leuker dan Stardew Valley!

Werkt ook wel oke op de deck. Controls zelf een beetje aanpassen en dan is het prima speelbaar. Alleen tekst is wat klein.

3 likes

Ho ho ho ho. Niet vloeken in de kerk
Zit te geinen. Mag ik vragen wat het leuker maakt?

2 likes

Er is zoooveel meer te doen.
De dagen kun je zelf langer laten duren (max 40 minuten per dag) je hoeft niet op je stamina te letten want er is geen stamina bar!!
Het is fantasy setting dus met draken etc.
Je levelt up dus je krijgt exp voor bijna alles, er zijn skill trees.
Meer combat, maar dat vind ik zelf heel leuk.
Veel quests, bulletin biard elke dag met quest/opdrachten

Het is gewoon super gaaf.

3 likes

En nu in de aanbieding bij Steam :eyes:
Ik ga hier even naar kijken. Thanks voor de tip!

4 likes

Hmm ik lees wel dat het na 30-60 uur minder wordt, vergeleken met stardew waar je echt 100en uren kan spelen (vooral met mods zoals stardew expanded en riverside village, super veel content wordt dan toegevoegd) en het heeft nog veel bugs, game lijkt nog niet af. Ikzelf ben nog bezig met stardew expanded dus heb nog te veel te doen, maar wel leuk bedacht met meer fantasy

1 like

yes ik heb het ook gespeeld, inderdaad echt een heel tof spel
zo chill dat je geen stamina hebt en dat de dagen langer kunnen duren
en love al die magische elementen

Vind het echt knap als mensen dit kunnen met Stardew

swq
:sweat_smile: :smiling_face_with_tear:

9 likes

Iets minder als jij, maar nog steeds ook veel :stuck_out_tongue_winking_eye:

@flwhrs

6 likes

Omg ik wist niet dat die mods bestonden, ik had al zo’n zin om weer opnieuw met Stardew te beginnen! Ik ga ze meteen downloaden.

1 like

Is het iemand al gelukt om Queen Gibdo te verslaan in Zelda totk? Wat een kutbeest!

2 likes

Toevallig net vandaag! Hele tijd terug al honderd keer geprobeerd en toen lukte het ook niet. Nu met meer hartjes en stamina wel! (En veeeeel eten tussendoor, hahaha)

Vooral heel hard rennen om de aanvallen te vermijden. Na 2x bliksemaanval ligt ze op de grond. Daarna zsm die 4 pilaren uitschakelen en de gibdo’s dat licht in lokken. En dan weer op dezelfde manier verder op de queen.

Echt een kutbaas wel idd, maar doable met genoeg hartjes, stamina en geduld!

2 likes

Het is mij net ook gelukt! :partying_face: Thanks voor de tips!

Jaaa goedzo!

2 likes

Mini spoiler over een outfit in Zelda totk:

De froggy kledingset is echt geweldig! Niet meer halverwege een hoge berg naar beneden slippen omdat het ineens regent :sunglasses:

1 like

Er komt een Sims uitbreiding met dingen voor op een ranch. Ik ben helemaal klaar om mijn Penny droom te leven :sweat_smile::star_struck:

3 likes

Er is een Simstopic waar dat besproken wordt

1 like

Queen gibdoo! Het is net gelukt, ben zo blij

Edit: haha lees nu hierboven, ben niet de enige

3 likes