Gametopic

Ik heb zondag eindelijk The Evil Within 2 uitgespeeld. Heb er qua uren 19 uur iver gedaan maar wel verdeeld over ruim een jaar haha. Telkens weken pauze omdat het soms zo frustrerend spel is, maar als je dan weer begint moet je eerst weer helemaal inkomen qua besturing…

Heb mezelf een doel gesteld: verder gaan met alle games die ik ben begonnen en niet heb uitgespeeld maar wel leuk vind.
Nu weer bezig met Horizon zero dawn (pc) 21 uur speeltijd al.

Op mijn lijstje staat verder nog
Dying light 2 (ook al heel ver mee)
Dragon Quest 10
Assassins creed Odyssee
Zelda BotW
Hogwarts legacy (die is ook al bijna klaar)

Ik heb heel eeg de neiging om een game te beginnen, uren te spelen en ineens heb ik geen zin meee en begin ik een andere game… om zo dior te gaan.
Dus dit wil ik gaan stoppen

4 likes

Pikmin spellen kunnen co-op! Is heel erg leuk

1 like

good job en moving out vond ik ook fantastisch om te spelen, allebei co-op!

3 likes

Ik moet door de suggesties ook ineens aan octodad denken. Wel echt frustrerend en moeilijk (je bestuurt dan samen 1 octopus) maar ook heel leuk en grappig.
En portal is ook leuk als coop.

2 likes

oeh ja octodad <3

2 likes

Ik ben ook heel erg voorstander van eerst een game uitspelen voordat ik aan een nieuwe begin maar ik vond AC Odyssee op het einde gewoon écht niet leuk meer, terwijl ik het een fantastisch spel vind. Tientallen uren dezelfde gameplay :smiling_face_with_tear:

Die heb ik met zo’n uitdrukking afgerond: :frowning_face:

Ben wel blij dat Mirage een stuk korter gaat zijn eigenlijk

3 likes

Ik kwam er pas vet laat achter dat je de camera functie pas krijgt als je die quest in de diepte gaat doen. Ik was een bangerik dus ik durfde daar niet in (wat nergens voor nodig was :joy:).

2 likes

Echt heel dom, maar ik vind Broforce mega grappig hahahahaha. Is een 8bit spel voor 2 personen
alle karakters heten ook ‘bro’. Dus doublebro7, the bro in black, indiana brones etc etc

2 likes

Ik wil al een tijd een Switch kopen en heb eindelijk een goed excuus (lange reistijd in trein voor werk). Voor mensen met een Switch: is het handiger om spellen fysiek te kopen of downloaden uit de Nintendo store? Computerspelletjes koop ik eigenlijk altijd als download maar geen idee wat bij de switch handiger is. En zijn er nog andere tips bij het kopen van dit ding?

Spelletjes die ik sowieso wil : Breath of the Wild en Animal Crossing, of iets wat op Animal Crossing lijkt als iemand tips heeft . Op pc speel ik vooral RPGs en ben weer verslaafd aan Stardew Valley .

Ik vind downloaden handiger, zodat ik niet alle spellen mee hoef te nemen als ik weg ga en dan het risico loop om ze te vergeten. Wel handig om dan meteen een sd te hebben met meer dan genoeg opslagruimte, zodat je niet als ik na een jaar moet wisselen naar een grotere.

Eerst dacht ik trouwens dat ik ze juist fysiek wilde hebben want leuk, doosjes enzo, maar ik mis het nu eigenlijk helemaal niet. En scheelt ook ruimte in fysieke opslag. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben juist fan van fysiek kopen, want je kan de spellen daarna voor een hele goede prijs weer doorverkopen op marktplaats!
Indie games en kleine spelletjes koop ik wel gewoon online.

5 likes

Heb de meeste spellen ook fysiek gekocht (via vinted want ik ben gierig) voor een goede prijs. In mijn hoesje kan ik wel de ‘cassettes’ (hoe noem je zo iets?) opbergen dus heb ze wel altijd vrij compact bij, maar snel een ander spel opzetten of vanuit de zetel verwisselen gemakkelijker via downloads.

@Alpacamybags heb het nog steeds niet gevonden. Ga vanavond eens naar de diepte proberen gaan! Lijkt altijd zo eng :sweat_smile:

1 like

Fysiek, want anders zit je basisswitch supersnel vol en moet je weer een sd kaart bij kopen. Of nog erger, keuzes maken welke spellen je moet verwijderen.

1 like

Ik doe eigenlijk beiden(soms zijn er in de store aanbiedingen), en vorig jaar er een SD kaartje van 256 gb er ingedaan en sindsdien niet meer na hoeven denken of er iets weg moet of niet (gewoon zo een Samsung EVO Plus MicroSDXC - Geheugenkaart - 256 GB - versie 2021 | bol.com kan je ook geen buil aanvallen)

4 likes

Ja ik verbaas me er vaak over voor hoeveel die spellen nog weggaan!

1 like

Oeh ik zag net videos van Pumpkin Jack op de switch en vond het er echt leuk uitzien. Ben hem gelijk aan het downloaden. Yooka-Laylee was ook in de sale en het deed mij qua gameplay echt lijken op Spyro dus die ben ik nu ook maar aan het downloaden :heart_eyes:
Helemaal zin in deze zondag middag

2 likes

Iemand die fae farm heeft?

1 like

Ja ik! Love it! Is echt een groot spel met veel te doen. Enige minpunt vind ik dat de NPCs heel vlak zijn, ze hebben allemaal dezelfde zinnen die ze zeggen en er zit totaal geen persoonlijkheid in. Nu ben ik iemand die vrij snel door die gesprekjes heen klikt normaal gesproken dus het stoort mij niet heel erg maar als je dat juist heel leuk vindt dan kan het wel tegenvallen.

3 likes

Ik klik daar meestal ook wel doorheen haha dus dat is geen punt. Twijfel alleen door de prijs, vind het vrij prijzig maar toch wel echt waard dus? En is het fee zijn een beetje goed uitgewerkt of is dat toch maar een klein deel ?

Ik vond het ook wel aan de prijs maar tot nu toe is wel terug te zien in het spel dat er echt veel tijd in gestoken is en is het (op die NPCs na) ook erg gedetailleerd. Als je van dit genre houdt denk ik dat je het er echt wel uithaalt qua speeltijd.

Over het fee-gedeelte kan ik nog niet veel zeggen want ik heb dat echt pas net voor een gedeelte unlocked maar er is een heel aparte feeënwereld en het ziet er wel goed uitgewerkt uit tot nu toe.

2 likes