Gametopic

Ik heb nu een paar uur gespeeld en ben echt fan! Kan niet wachten tot mn kind op bed ligt en ik vanavond weer kan spelen :joy: ik heb m op de laptop en daar is ie 40 euro, vind ik een prima prijs ervoor.

Volgens mij is ie op de switch alleen met deluxe versie en dan is ie 60 euro dacht ik? Dat is idd vrij prijzig.

2 likes

Ja, kopen! Is echt heel leuk, ben lang niet zo enthousiast geweest over een nieuw spel

2 likes

@RupiKaur @mercurysummer @Botsautobob

Door jullie enthousiasme ga ik het vanmiddag toch maar kopen haha! En ik zag inderdaad dat ie op steam goedkoper was dus dan ga ik hem lekker op mijn steamdeck spelen.

4 likes

Nee nog niet helaas. Had gehoopt dat het een beetje zoals Animal Crossing zou zijn maar dat is helaas niet het geval.

1 like

Is zo’n steamdeck nou een aanrader? Ik zit er echt al heeeeel lang naar te kijken maar elke keer denk ik toch weer laat maar. Ik heb al een switch en een xbox dus het voelt ook wel als een beetje te veel of zo, maar heb geen goede game pc dus er zijn alsnog best veel spellen die ik niet kan spelend. Zit er een docking station bij?

2 likes

Docking station is apart.

Wat zou je voor spellen willen spelen? Daar zou ik wat research naar doen (bijv. via digital foundry). Op YouTube staan heel veel video’s van mensen die erop spelen. Het is heel verschillend per game.

Daarnaast zijn ze gewoon best nog wel prijzig. Terwijl het waarschijnlijk binnen een paar jaar goedkoper gaat worden, omdat de markt van dit soort handhelds, zich zal uitbreiden.

1 like

Er zit geen docking station bij inderdaad, die moet je los kopen. Maar moet zeggend dat ik zelf totch het liefst handheld speel net zoals met mijn switch. Ik heb ook geen xbox dus geen idee of een steamdeck dan te veel is voor erbij, weet niet hoeveel overlap in games daarin zit. Maar ik ben echt heel erg blij met mijn steamdeck, ik gebruik hem eigenlijk veel meer dan mijn switch. Vind het ook heel chill dat er zoaak goeie sale is bij steam itt Nintendo haha. Als je een gamepass hebt van xbox kan je die spelleen ook op je steamdeck spelen. En met emudeck kan je alle oude games van oa nintendo spelen.

3 likes

Alleen daarom zou ik het al doen, love witcher

2 likes

Steamdeck is echt heel prettig ja, het is duur maar werkt gewoon super goed met goede kwaliteit controls en beeld. Ik vind het alleen iets te groot voor on the go te nemen dus ik wissel nog wel wat tussen deze en mijn switch voorlopig.

3 likes

Tomb raider 1, 2 en 3 worden geremastered uitgebracht in 2024 voor (volgens mij) alle platformen.
Zo exciting!

10 likes

Iemand van jullie pikmin gespeeld? Ik heb de demo gedaan en vond t best leuk!
Pokemon scarlet ga ik verkopen, vond het echt saai (bijna uitgespeeld) en kinderachtig… helaas!
Zelda ook uitgespeeld en vandaag verkocht😄!
Odyssey ook zowat uitgespeeld (naja er zijn nog 100em manen te vinden maar geen zin meer in hoor).
Animal crossing kom ik echt niet meer lekker in. Alles gaat zo traag met dat bouwen enzo en nu ligt er overal onkruid maar dat mannetje wil t niet opruimen voor me want het is te weinig.

Dus wishlist is nu: fae farm, nieuw peach spel, hogwarts (ps4 van mn vriend) nieuwe zelda maar dus ook pikmin!

1 like

Thanks @flwhrs @Ainu en @Troepje ik ga maar eens een lijstje maken van spellen die ik graag zou willen spelen op Steam om te overwegen of het het waard is. Lees overal wel dat ie vrij zwaar/log is voor on the go inderdaad.

Eerst maat eens €70 uitgeven aan Nintendo want de joystick van m’n linker joy con doet het niet lekker meer. Zo irritant :weary::money_with_wings:

4 likes

Nee dankjewel, nog steeds een trauma van Lara die tussen piranha’s door moest zwemmen :skull::joy:

1 like

Jaaaaa love Pikmin! Pikmin 2 blijft de leukste. 3 was wel oke. 4 is ook weer super leuk.

2 likes

Heb 4 besteld op amazon!:smiling_face_with_three_hearts: morgen komtie binnen. De prijs was daar echt veel lager dan bij bol of game mania enzo.
Hopelijk kan ik nog lekker spelen want moet binnenkort bevallen haha! Vond het ook wel een zen spel, speelde gisteren de mario eindbaas en was eigenlijk iets te gestrest (zo m was het niet maar toch!

1 like

Het enige wat ik vroeger deed was de butler opsluiten in de koelkast

7 likes

Steamdeck is nu trouwens in de sale! De duurste is nu meer dan 100€ goedkoper en ook de andere versies zijn afgeprijsd. Misschien interessant om naar te kijken

2 likes

Pikmin kan redelijk stressvol zijn haha maar het is wel zoooo leuk

Ik snapte het eerste level niet en had geen internet om het op te zoeken dus ik kon ook alleen de butler zieken haha

2 likes

Heeft iemand wel eens “neppe” joy cons gekocht voor de switch? Ik wil een tweede setje maar ik vind de 70+ euro van de originele wel vrij veel geld. Online heb ik al zitten zoeken maar de meeste nepperts die ik dan vind (met reviews) zijn alleen in de VS verkrijgbaar. Iemand iets waar je goede ervaringen mee hebt?

1 like