Helemaal eens met @Honey. Ik heb er inmiddels 60 uur inzitten en ben nog maar bij Act 2 van de 3, er is zoooveel te doen. Vind het echt een fantastisch spel, nog beter dan Divinity 2 van dezelfde makers, omdat je nog meer meegezogen wordt in het verhaal door de cut scenes die ze nu hebben. En de characters zijn allen goed uitgewerkt. Wel echt een game waarvoor je tijd vrij moet maken, want ik was ondertussen ook veel online aan het opzoeken. Dus wellicht uitstellen totdat je wat meer tijd hebt inderdaad.
Ik twijfelde erg (want toch 70ā¬) maar gisterenochtend Baldurs gate 3 gekocht. En ineens was het 19:00. Ben zo aan het genieten.
Ik zit zo te twijfelen over dit spel! Wat vinden jullie er zo leuk aan en ook @Honey ? Ik ben spellen als de Witcher gewend, is dit dan ook iets voor mij? Heb echt behoefte aan een keer weer een spel waar je je helemaal in kan verliezen hahaš„¹
Dan denk ik dat je hem wel leuk gaat vinden. In Baldurās Gate heb je nog meer keuzevrijheid en hebben je beslissingen nog meer impact op het verhaal dan in de Witcher. Daarnaast hebben ze beide wel het gevoel van een open world setting in de zin dat je je eigen volgorde kunt bepalen, maar wel een main story volgt. Baldurās Gate nodigt alleen nog veel meer uit tot exploratie, doordat je bijvoorbeeld nieuwe quests kunt ontdekken door alleen een boek te lezen of een random NPC aan te spreken. Daarnaast probeer ik zelf zo veel mogelijk te ontdekken, maar je kunt zoveel missen of hele andere keuzes maken waardoor je spel er totaal anders uit gaat zien. Dus het nodigt zeker uit om het spel nog eens te spelen, dus wat dat betreft meer dan het geld waard met het aantal uur wat je erin stopt.
De Witcher was voor zijn tijd al een baanbrekende game, maar Baldursās Gate overtreft het door het detail wat de makers erin hebben gebracht. Ik denk dat het beide geen games zijn voor de ācasualā gamers, maar als je van RPGās houdt dan is het zeker een must play. Alle lovende reviews zijn wat mij betreft meer dan terecht. Het spel is wel wat complexer dan de Witcher vind ik, omdat je soms wat strategischer na moet denken en een gevecht op een andere manier moet benaderen. Dus ik ben wel vaker een battle opnieuw gestart, maar je kunt het spel ook op casual/easy zetten als je er even niet uitkomt.
Dat klinkt heel tof, dank je wel voor de uitgebreide reactie! Ik denk dat het dan ook wel echt een spel voor mij is, alle dingen die je noemt maken voor mij wel echt een spel. Ik was alleen bang dat ik de besturing te statisch zou vinden of zo, maar die ervaring heb jij dus totaal niet?
Wat bedoel je precies met te statisch? Het heeft wel een ander kijk perspectief dan de Witcher 3 inderdaad. Daar kijk je voor mijn gevoel meer recht vooruit, waardoor je wellicht wel wat meer in het spel gezogen wordt en het filmisch aanvoelt. Baldurās gate heeft meer een top down view, ook doordat de battles turn based zijn dus je hebt meer overzicht nodig om de gehele omgeving te zien. Maar daarnaast zijn de cut scenes en gesprekken met NPCās vergelijkbaar aan de Witcher 3.
Witcher 3 heeft daardoor wel wat meer actie tijdens combats en kun je af en toe met wat hack & slash wel wegkomen. Bij baldurās gate moet je wat meer nadenken, dus in die zin kan het wat statischer over komen, maar geeft voor mij persoonlijk wel een strategischere dimensie aan het spel. Je kunt een battle winnen door gewoon aan te vallen, maar ook door jezelf bovenop een berg te verschuilen en een sneak attack te plannen. Of door wat olie op vijanden te gooien en ze daarna in de fik te steken. Van een cliff afduwen is ook een keer gelukt. Dus het is maar net wat je voorkeur heeft denk ik.
Ja dat bedoel ik o.a. inderdaad, die top down view is wel een andere ervaring natuurlijk! Maar dat is voor mij niet per se een must hoor, die first person view.
Ik bedoelde ook vooral als je de wereld aan het verkennen bent, of je dan echt kan rondlopen net zoals in de Witcher of dat alles meer point en click is zeg maar. Maar wat ik heb gezien lijkt het alsof juist in die open wereld heel veel aandacht is gestopt dus dat zal vast goedkomen! Ik ga hem denk ik ook aanschaffen, leuk om jullie enthousiasme te horen, dank je wel!!
Ik denk dat @Ceyina het al heel goed uitlegt! De Witcher 3 ben ik laatst in begonnen en kon mij totaal niet boeien (dus daar heb je dan ook niet veel aan). Dat het zo uitgebreid is en je op veel manieren bepaalde missies aan kan pakken vind ik heel erg leuk. Maar ook het struinen en dan ineens weer op een volledig ander pad verder kunnen gaan. Ik moet nog erg wennen aan alles wat ik kan in het spel maar dat maakt het voor mij wel heel erg leuk.
Speel het wel op de PS5 en er zitten wel wat vervelende bugs af en toe in. (deuren die je niet kan openen maar ineens sta je wel in de kamer tot je iemand moet redden dan ben je ineens weer op een andere plek en kan de ander stikken). Hopelijk komt er snel een patch
Dankjewel voor je reactie ook! Ben er helemaal enthousiast door
Morgen begint season 2 in Diablo 4 en ik was helaas al weer een paar weken gestopt met het spel omdat ik mij niet zo goed voelde en me niet echt kon vermaken met games. Sinds het weekend ben ik weer helemaal hooked!
Ben nog met mijn Sorcers bezig op de seasonal realmHeb helaas dus het eerste seizoen verwaarloosd en niet alles gehaald, ben level 51 nu maargoed straks een nieuwe season character aanmaken. Twijfel tussen rogue of druidā¦
Wel leuk want speel soms samen met mijn vriend, dan zitten we naast elkaar als 2 zombies te spelen en elkaar te helpen.
Ik heb ook zin in het nieuwe seizoen! Heb ook hele tijd niet gespeeld (want: saai), maar laatste paar weken af en toe wel weer en het is nog steeds wel lekker. Mijn vriend speelt het indd ook en dat maakt het ook gezellig. Ik heb afgelopen seizoen flurry rogue gespeeld en level 77 ofzo gehaald, preseason had ik een druid. Ik denk dat ik morgen voor een necro ga, barbarian trekt me sowieso niet en mage heb ik aantal keer geprobeerd maar lukte me gewoon echt niet.
En ook, er is in WoW niks te doen dusss tijd voor D4.
Necro lijkt me ook leuk inderdaad! Ik ben begonnen toen season 1 startte dus heb geen pre-season gespeeld.
Mijn vriend is een barbarian mij lijkt het ook niet echt iets.
Ik vind de sorcerer/mage wel leuk spelen! Alleen ik mis veel aspects en crafting materials enzo dus mijn gear krijg ik niet geoptimaliseerd en ik krijg het niet voor elkaar om met helltides kisten te openen omdat ik telkens dood ga. Had eindelijk 150 van die stenen en toen bam dood. Irritant haha
Ik heb eigenlijk bijna geen helltide gedaan, krijg vooral alle gear van nightmare dungeons denk ik. Ben mijn rogue nog helemaal niet zat ook, maarja ga hem niet nog een keer spelen, tenzij necro me niet boeit. Materials enzo krijg je inderdaad pas meer als je in tier 3 en 4 speelt en nightmares gaat doen, en op een gegeven moment kom je om in de materials haha. We gaan het vanavond zien
Heeft iemand toevallig ervaring met een nintendo switch controller van het kruidvat? Het scheelt bijna 50euro met een echte switch controller!
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-gaming-controller-voor-nintendo/p/5907683
Nee, wel met een switch controller van de action en die werkt ook prima. Je voelt dat hij iets lichter is dan de duurdere, officiƫle controllers maar werkt prima. Verwacht dat kruidvat en action vergelijkbare kwaliteit hebben
Ik heb niet deze maar wel een andere van de kruidvat en het werkt goed! Mijn switch controller heeft soms last van drift en dan pak ik liever zo een want die heeft dat niet hahaha
Oh ideaal. Ook voor multiplayer. Ben je geen fortuin kwijt als je sporadisch een keer met meer dan 2-3 mensen wil spelen.
Ahh ik ben echt zo verslaafd aan pikmin. Alleen de co op is niet zo leuk als vroeger met de gamecube. Heel jammer!
Hier nog iemand die uitkeek naar Cities Skyline 2? Ik had er veel zin in maar de reviews zijn niet zo goed en ik ben vrij zeker dat mijn pc hem niet gaat trekkenā¦
Ik overweeg er een playstation 5 en een televisie voor te kopen
mān ex-huisgenoot had een ps5 en cities skyline 1 en ik heb dat echt uren en uren gespeeld. maar begreep ook dat het op consoles is uitgesteld?
zijn de reviews slecht ja?
Jaš Echt zoān tegenvaller. Blij dat ik hem nog niet heb gekocht. Eerst maar kijken of het gaat verbeterenā¦