Hoi iedereen, first time poster hier!
Mijn man en ik hebben rond de feestdagen een PS5 aangeschaft, met name omdat ik supergraag Hogwarts Legacy wilde spelen. Ongeveer een jaar geleden hebben we een Switch gekocht, waar ik een beetje Animal Crossing op speelde (al snel verveeld), en Mario Bros Wonder (erg tof). Ik ben zelf echt een game newbie, mijn man niet.
Nu heb ik Hogwarts Legacy uitgespeeld en het beviel me echt enorm! Vooral de (voor mij) eindeloze wereld en hoe mooi de graphics waren.
Mijn man is meteen doorgestoomd naar Baldur’s Gate 3 en ik heb voor mezelf AC Origins gekocht. Ik ben erg benieuwd wat ik hier van ga vinden. Ik vind de era erg interessant, maar houd minder van al dat bloed bij vechten.
Mijn vraag: maakt het uit dat ik alle andere AC games niet gespeeld heb en ook totaal 0 voorkennis heb van de lore? Of wordt het daardoor erg verwarrend? Ik heb bewust Origins gekocht, omdat ik had begrepen dat dit deel 1 is in het drieluik met ook Odyssey en Valhalla.
En hebben jullie nog tips voor games zoals Hogwarts Legacy, met een grote open world, mooi verhaal, maar niet met superveel/bloederig vechten? Fingers crossed dat AC een anti gore optie heeft haha.