Zijn er misschien mensen hier die open staan om iets multiplayer te doen op de pc of switch? Sta voor (bijna) alles open! #durftevragen
Heeft iemand cat quest weleens gespeeld? Is nu in de sale in de Nintendo store.
Een tip voor mensen die stardew valley / sun haven etc leuk vinden maar ook wel wat duisterder houden en zwarte humor. Dit is zo verslavend niet goed meer.
Ik heb hem gekocht in de sale bij steam (10 euro voor base game en alle uitbreidingen) want fullprice is beetje erg duur met alle uitbreidingen. Maar het is bij elke sale zo veel korting dus ik zou echt wachten tot volgende sale. 27 juni summer sale!
Edit: Graveyard keeper is wel een game met een verhaallijn/quests en is dus ook uit te spelen. Hierna kun je wel verder met het spel maar dan heb je dus geen quests enzo meer te doen.
En heeft iemand ervaring met rimworld?
Lijkt mij heel tof namelijk maar 32 euro vind ik best prijzig voor iets waarvan ik niet 100% durf te zeggen of ik het echt leuk vind om te spelen. Nu kun je 2 uur uitproberen natuurlijk en dan refunden maar dit is volgens mij zo’n game waar je al 10 uur bezig bent om te kijken hoe het een beetje werkt.
Rimworld is fantastisch! Je kunt ongeveer alles instellen/aanpassen, en daarnaast zijn er heel veel mods voor. Dus 32 euro is een goede prijs. Het is zelden in de sale.
Mocht je meer willen zien, kan ik de Youtuber Adam vs. Everything aanraden. Hij heeft meerdere playlists van Rimworld, met allerlei challenges. Wel veel spoilers, maar dan kan je even kijken hoe het werkt en waar het allemaal heen kan gaan.
link naar kanaal
Ik heb Graveyard keeper op de switch, €14 voor de complete editie en nooit uitgespeeld want zo uitgebreid vind het een fijn spel om op handheld te spelen.
Rimworld is hilarisch. Ik speel liever cozy games en rimworld kan je prima zo aanpassen. Was meestal bezig met dieren fokken en kunst maken omdat ik die beschrijvingen zo grappig vind. Het is heel uitgebreid, de prijs zeker waar wat mij betreft.
Ik heb net Tales of Kenzera: ZAU gekocht, want had er wat over gelezen en was nu in de aanbieding voor de xbox, ben heel benieuwd!
Een hele dikke vette tip voor de PC gamers
(check wel de systeemeisen, wij hebben allebei een RTX3060).
Er is een nieuwe (early acces) game op Steam, genaamd: ContractVille. Kost €19,50.
Het is een combinatie van bouwen in de Sims, Houseflipper en verschillende tycoon games en bovenal heeft het 4 player co-op.
Het is een open wereld. Waarin je begint met het opknappen en renoveren van panden, en uiteindelijk bouw je een heel imperium op als CEO. Je kan bizarre huizen bouwen, auto’s kopen, etc. Alles voelt goed, en niet frustrerend of langzaam.
Mijn vriend vindt het ook heel tof, omdat het een combinatie is van klussen, inrichten, rond rijden, maar ook management en planning. We behandelen het bloed serieus, met soms discussie over hoe het wel/niet moet of hoe het beter kan.
Het is echt fantastisch. Het eerste in hele lange tijd dat ik NIET kan stoppen met spelen. Het is nu 02:07, en ik ga nog even door.
Dit is geen spon, btw
Bedankt, ben wat filmpjes gaan kijken van hem en ik heb vanmiddag graveyard keeper uitgespeeld dus heb hem aangeschaft.
Ben nu aan het aanklooien mijn start colony pawns zijn niet de slimste (2 willen geen spullen sjouwen, 1 heeft alzheimer en 1 wil geen geweld gebruiken)
Gaat dus al lekker hahaha.
@Ferngully op de switch zou het ook perfect zijn inderdaad!
Jouw beschijving van rimworld klinkt ook interessant, er is zoveel mogelijk blijkbaar.
@troepje: het klinkt heel leuk inderdaad als je van dat genre houd!! En als je online mensen hebt die mee willen spelen. Top idee volgens mij.
Ik heb em een tijdje gespeeld maar ik snap soms echt niet zo goed wat ik moet doen. Ik vind het een best onduidelijk spel soms.
Snap ik. Het is best lastig!
Misschien via Youtube video’s opzoeken, er staan een aantal beginner guides op. Op Reddit staat een post “graveyard keeper for dummies”, daar staan een aantal handige tips.
Ik heb nu sinds een week (of twee?) een steamdeck en ik ben er echt blij mee. Als.mijn gaming pc de geest geeft dan heb ik er compleet vrede mee op deze manier.
Ik zit in Mario Odessey helemaal vast. Ik krijg de maan die je hier kan krijgen gewoon niet te pakken hahaha. Zodra je over die brug heenloopt wordt hij afgebroken door raketten en dan moet je ook nog terug
En die Koopa runs zijn ook zo vervelend. Vooral de master cups!
De laatste tijd speel ik Dave the Diver en het is zo leuk! Vooraf lijkt het best een eenvoudig concept maar je speelt telkens nieuwe dingen vrij waardoor het een soort van 20-in-1 spel wordt. Die veelzijdigheid mis ik vaak bij andere spellen.
Overdag vang je vissen
en in de avond verkoop je die in je restaurant
Maar daar stel je dus ook elke avond een menu samen en je neemt personeel aan en er komen VIP gasten met speciale wensen en tussendoor speel je allerlei minigames
Ik wil niks spoilen maar je speelt eigenlijk elke dag wel iets nieuws vrij waardoor je nog verder of dieper kunt duiken en weer andere dingen kunt vangen. Op een gegeven moment heb je zoveel te doen dat het soms zelfs overweldigend wordt
Wat ik niet leuk vind zijn de grappen over hoe dik Dave is, dat is echt een smet op een verder geweldig spel
Ik heb Dave ook gespeeld en vond het ook geweldig leuk, en verslavend! ‘Nog 1 duikje…’ Ook echt niet duur voor het aantal uur dat ik erin heb gestoken en dan zijn er ook al twee gratis uitbreidingen uitgebracht, echt superleuk dat ze dat zo doen.
Haha ja dat is heel herkenbaar! Volgens mij heb ik gisteravond wel drie keer gezegd dat dit echt de laatste duik zou zijn
Ja hahaha en op een gegeven moment als je mazzel hebt kun je ook al heel lang doen met 1 duik dus daar ga je al
Hebben jullie nog games op jullie wishlist voor Steam? Eind van de maand begint de summersale volgens mij weer!
Mijn wishlisht bestaat vooral uit games die nog uit moeten komen
Maar het is altijd leuk om rond te kijken. Soms staan er echt hele goede deals tussen!
Ik ken steam goed genoeg maar was benieuwd haha