Gametopic

Ik heb a little to the left op de switch en vond het heerlijk.

2 likes

Manor vind ik erg mooi maar voor nu nog niet de early acces prijs ā€˜waard’. Natuurlijk, het is een eenmans project, maar een avondje en je hebt redelijk alles kunnen doen (voor nu)

Faedom staat hier ook op de wishlist!

2 likes

Eastshade, Outer Wilds en A Plague Tale: Requiem zijn echt geweldig! Ik had Eastshade ook een keer heel erg afgeprijsd gescored

2 likes

Ik heb mijn switch er maar weer eens bij gepakt en Palia gedownload, tot nu toe best leuk. Meer die spelen?

Stardew Valley wil ik weer een kans geven, maar de vorige keer snapte ik er echt geen reet van haha, terwijl iedereen er altijd zo lyrisch over is.

Wat snapte je niet aan Stardew Valley?

1 like

Als ik het goed onthouden heb vond ik het een beetje overwhelming en voelde ik zo’n tijdsdruk door die korte dagenšŸ˜… Ik ben nu een video voor beginners aan het kijken op YouTube.

2 likes

Ohja dat kan ik mij wel voorstellen, dat had ik in het begin ook. Later ben ik het wat relaxter gaan spelen; er is heel veel te doen maar dat kan ne ook rustig op je eigen moment doen. Eerst sparen voor dit, dan voor dat, dan ff flink vissen, dan zus, dan zo. Hoeft niet allemaal tegelijk.

Ik was een tijdje een nieuwe boerderij begonnen op de switch van m’n ex, en net toen ik er echt lekker in zat en verder was dan ooit, wilde hij z’n switch terug :sob: nu wil ik beginnen op mn ps5 maar ik wacht op de 1.6 update.

1 like

Ik ken dat gevoel van de stress dat je veel in 1 dag moet doen. Hoeft idd totaal niet, je kan er zo lang over doen als je wil. Weet niet of je deze video kent: https://www.youtube.com/watch?v=aOjWe66VVxI&lc=Ugwuoq3jp9woFXwLe1V4AaABAg Zij geeft ook wel goede tips

3 likes

Bedankt voor deze, echt goeie afleiding.

2 likes

Ik heb hier al lang niet meer gepost maar ik heb recent mijn laatste Switch games uitgespeeld en ga nu alles verkopen en vroeg me dus af of iemand interesse had hier, je mag PM’en als je iets wilt overnemen :slight_smile: :

-weg-

Vorige week nog Tactics Ogre uitgespeeld en wat een aanrader als je Yasumi Matsuno’s latere oeuvre wat kent, de schrijfkwaliteit is echt als een geweldig goed prototype van zijn later werk wat me echt blij maakte. Voor de rest ben ik nog steeds vooral bezig met nodeloos repititief werk te verrichten in Final Fantasy XIV haha. Wel een drukke maand in Juli met plots twee releases die ik wil spelen (FFXIV: Dawntrail en Trails Through Daybreak).

1 like

Waarom ga je hem verkopen?

Ik speel hele andere games dan jij, maar leuk rijtje om te zien. Heb er even een paar opgezocht.

Omdat ik niet meer echt dingen zag om erop te spelen! Ik verkoop dan wel graag dingen terug om een beetje kosten terug te verdienen, dat gaat ook beter bij Nintendo toevallig :’) Sowieso zet ik er nu wel vaart achter want de Switch 2 of hoe ze het ook gaan noemen zal waarschijnlijk al tegen volgend jaar uitkomen wat niet goed is om mijn spullen te verkopen haha, maar bied het liever eerst hier op het forum aan bij mensen waarvan ik weet dat ze leuk zijn dan dat je dagen tango moet dansen met wildvreemdem op een zoekertjessite, ik heb een paar jaar geleden ook mijn volledige PS4 bibliotheek hier verkocht haha.
Ik speel echt bijna alleen (japanse) RPG’s en dan droogt de put wel op op een gegeven moment. Ik vond het sowieso een nutteloos dingetje voor mezelf door de aankoop van mijn Steam Deck die ook staf lag te vergaren, maar met PC/Steam heb ik plots toegang tot veel meer games die me interesseren.
Het is ook de reden dat ik uiteindelijk geen PS5 heb gekocht, de meeste games komen toch uit op pc als je geduld hebt en die paar exclusieve games kan ik wel overleven haha.

3 likes

Ben nog steeds erg blij met de PS4!

4 likes

Ik was nog aan het twijfelen om je te taggen haha, fijn dat je het nog steeds gebruikt!

1 like

Oh de steam deck is echt de beste aankoop voor mij dit jaar. :star_struck:

Hoeveel GB is handig voor een Steam Deck? Ergens wil ik er een, maar ik vind het ook erg duur. Dus een paar keer per jaar bekijk ik de site weer en denk er een tijd over na en koop em dan toch niet. Maar het blijft in mn hoofd zitten. Minder GB = goedkoper, maar is dat ook een goede deal of heb je echt meer GB nodig?

Heb je al een best grote steam bibliotheek? Dan zou ik even kijken waar de meeste spellen die je speelt zitten, ik heb zelf het model van 256gb omdat ik wel wat games heb die tussend e 80 en 100 gb zitten, zeker bij nieuwere games. 512gb of 1tb zou ik alleen overwegen als je echt veel wilt kunnen installeren en schakelen, of als je OLED belangrijk vind, ik ben echt basic op dat vlak als het op hardware aan komt. Alhoewel OLED blijkbaar een betere batterij heeft (de gewone gaat ongeveer 4uur mee voor mij wat meer dan prima is imo).
Sowieso even de summer sale afwachten als je er eentje wilt, normaal gaan ze dan een beetje in korting wat fijn meegenomen is.

1 like

ik heb mijn steam account al +/- 10 jaar en was altijd een pc gamer tot ik dit jaar een switch kocht (voornamelijk omdat ik heel veel in de trein zit) dus die steam bibliotheek zit wel goed! Ik heb veel te veel spellen, maar speel er maar 1 of 2 tegelijk dus misschien heb ik niet super veel opslag nodig dan.

Goede tip van de summer sale, ik wist niet dat de Steam decks dan ook afgeprijsd zijn.

Ik zou voor de oled gaan. (Volgens mij wilt valve ook van de lcd af) De grotere verhaal spellen nemen vest wat in maar de 1tb is sowieso overbodig. aangezien je simpel kan uitbreideb met een microsd kaartje, kan je altijd nog eens 1tb erin prikken (als die wat goedkoper zijn.) of nog eens 500 of ander gewenst (let wel even op de snelheid die je moet hebben).
Oled heeft een net wat mooier kleuren scherm en iets groter, hardware net wat beter en batterij gaat best lang mee (spel eb settings afhankelijk)

Het is nog de vraag of de oled in de aanbieding komt. Daar had ik het geduld in ieder geval niet voor :joy:

Vind het echt prachtig om te zien dat het valhalla bijv echt goed trekt. Ik moet ook zeggen dat ik ondertussen gemod heb zodat ik andere launchers ook kan gebruiken. Oh en leuke begin/eind filmpjesšŸ˜‚. Emulators gaan er binnenkort ook op.

Moet zeggen dat waar ik de switch heb neergelegd omdat ik wat dingen miste en niet meer zoveel zin had om achter de pc te zitten na werk, nu wel echt weer met plezier game.

Oh en je hebt niet perse die dock nodig die ze verkopen. Je hebt een usb c poort die je kan gebruiken voor een usb c hub. Als je daar eentje van hdmi haalt, ben je ook snel klaar. Scheelt je een hoop geld.

1 like

Dit ben ik (maar dan wel met switch), zo chill om liggend op bed (ik heb geen bank) te kunnen gamen. Dat is ook de reden dat ik hem overweeg, ik heb zo veel spellen op de pc maar speel ze nu weinig omdat gamen op de switch chiller is.

3 likes