Oeh dit ziet er inderdaad heel leuk uit! Hou ook van die stijl!
Dit ziet er heel leuk uit! Ben benieuwd naar de gameplay.
Ik ben eigenlijk geen gamer. Lang geleden wel eens geprobeerd, maar nooit echt iets gevonden dat me meteen voldoende kon boeien. En nu heb ik gisteren enkele games gekocht, waaronder The Talos Principle en ik vind het echt zo leuk! Ik heb misschien wel mijn game-genre gevonden, vrees/hoop ik
.
Teach me, ik ben ook nog steeds op zoek naar mijn gamegenre ![]()
Ik weet niet of ik je kan helpen
. De genres die ik tot nu toe kende, spraken me niet per se aan, shooters en RPGās e.d., maar ik heb zelf onlangs een voor mij nieuw game genre ontdekt, nl. puzzle games en ik ben sowieso dol op puzzels en raadsels oplossen. Ik word in ieder geval heel enthousiast van wat ik vind als ik daarop zoek, maar ik wil eerst The Talos Principle (1 en 2) en Portal 2 voldoende uitproberen, voor ik eindig met een hele lijst aan gekochte games die ik nooit speel
.
Wat zoek je in een game? Misschien is vanuit daar het makkelijker te vinden welk genre je leuk vindt. Als je bijv alleen wil relaxen en geen actie wil, kan je cozy games proberen
Ja en hier ligt mijn probleem. Cozy games is echt wat ik leuk vind, maar is vaak te āvrijā. Ik doe wel graag iets op opdracht, maar weer niet met tijdsdruk haha. Animal crossing vind ik heel leuk, maar sinds ik het eiland alleen nog op moet leuken loop ik vast. Ik vond het heerlijk dat nook zei āverzamel 5 insecten en breng ze naarā¦ā
Dus de sfeer van cozy games maar met iets meer sturing denk ik?
Mijn Deck werd vandaga terug afgeleverd en hij ziet er als vanouds uit
zo bliuj dat ik straks weer in de zetel kan spelen
Cozy Grove is superleuk, en Fae Farm! Oh en Snufkin!
Ik speel nu wylde flowers op de switch. Heel cozy, met idd zulke doelen zonder druk.
En op steam speel ik above snakes. Iets minder cozy gevoel maar wel lekker zonder veel druk opdrachtjes doen en zo steeds vooruitgang boeken.
Edit: ik heb deze al een keer genoemd maar little kitty big city vond ik zoo leuk
Night in the woods!
Gorogoa is een leuke puzzelgame.
Roki is ook mooi.
Ik weet niet of je een puzzel aspect leuk vindt, maar anders zijn Unpacking, A little to the left en Dorfromantik ook wel heel leuk. En meer narratief, Beacon Pines vond in ook echt tof! En misschien nog Spiritfarer?
ā-
Hier staat Paper Trail nog op mān lijstje. Iemand toevallig gespeeld? Of is het te niche voor hier? ![]()
Ohja dat ken ik wel ja, vind ik ook fijn. Naast alle andere suggesties kan ik ook Eastshade aanraden, je krijgt steeds quests van verschillende bewoners en er is geen tijdsdruk of actie.
Wow thanks voor alle tips! Heb ze heel kort even bekeken en ik houd niet zo van magie/feeƫn etc, maar vooral unpacking en a little to the left zien er echt top uit! Morgen even verder kijken. Ik dacht dat ik echt een niet bestaande smaak had maar dat valt dus mee ![]()
Haha, ik heb hier wel geleerd āje bent nooit de enigeā. Maar die zijn beiden echt cute. En A little to the left ook nog best lastig soms. Veel plezier!
A little to the left is heerlijk. Kan mij er echt in verliezen. Paper trail staat op mijn verlanglijstje ![]()
Heb net de demo van Mirthwood op mān steam deck gespeeld en ik hoop dat dit mān nieuwe go-to game voor in de herfst gaat worden. Release is 11 september dus ook al bijna. Echt een super mooie indie game dit, beetje Sims vibes zelfs.
Deze maand komen ook Chef RPG en Garden witch life uit die op mijn wishlist staan. Volgens mij allebei 12 september, dus dat wordt nog druk ![]()
Kijken jullie nog uit naar specifieke games?
Nice! Kende al deze titels niet, maar ziet er heel leuk uit.
Ik wacht op Planet Coaster 2 (waterparken
).
Ja, ben vooral heel enthousiast over Mirthwood! Echt prachtig hoe dat getekend is.
Speel je Planet Coaster op de pc of ook op de deck? Lijkt me zo heerlijk om weer ouderwets pretparken te bouwen zoals vroeger met Rollercoaster Tycoon, maar tot nu toe pakte niks me meer echt als dat spel.
Op PC, inderdaad.
Rollercoaster Tycoon is een magisch spel, lastig om te overtreffen. Ik heb daar ook heel veel van mijn tijd aan besteed als kind. Wel vind ik Planet Coaster 2 er veelbelovend uitzien. Dus ben benieuwd! Wie weet komt het in de buurt, haha.