Ik ben eindelijk in de laatste fase van Tears of the Kingdom, wil die wel eerst afronden. Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe!
Hij lijkt me super leuk, maar ik vind die nintendo games altijd veel te duur. Vooral omdat ze nauwelijks worden afgeprijsd als ze ouder zijn (op pc wacht ik meestal een jaar / 1.5 jaar voor ik een game koop zodat ze veel goedkoper zijn). Dus ik hoop dat ik deze over een tijdje tweedehands wat goedkoper kan kopen. Maar als blijkt dat het echt een lange game is en hij zo leuk is als ie lijkt zwicht ik misschien wel voor de volle prijs.
@crusti_croc kwam net Witchy Life Story tegen in een rijtje leuke cozy games, misschien is dat leuk voor je kind
Ik heb zin om weer lekker te gamen, iemand nog een aanrader? Ik vind games zoals zelda, Hogwarts Legacy leuk. Assasins creed pakte me minder.
Ik heb een Switch, Ps5 en een pc.
Er is net een nieuwe Zelda game uitgekomen. âThe Legend of Zelda: Echoes of Wisdomâ.
Horizon zero dawn
Kena bridge of spirits
Ghost of Tsushima
Gebruikt iemand een cloud service om op gamen? Dus ipv zelf de hardware aanschaffen. Lijkt me ideaal, ik kijk nu naar Shadow of AirGPU maar ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb een tijdje GeForcenow (GFN) gebruikt. Vind het een heel cool bedacht concept. Er zaten voor mij persoonlijk te veel haken en ogen aan. Zal het kort opsommen:
- Je internet moet zeer stabiel zijn, bij voorkeur glasvezel. Had ik toen nog niet, en dan knalt de hele tijd de verbinding eruit en meestal was dan ook meteen mijn progressie weg, omdat hij dat dan niet kon opslaan in de cloud.
- Bij GFN werden lang niet alle game titels ondersteund, zeker indie games, waren er toen niet veel. Weet niet hoe dat nu of elders is, maar wel goed om te checken. Je moet voor GFN zelf een game library hebben, dus er zijn geen games inbegrepen bij het abbonement.
- Sommige games liepen alsnog niet soepel, ook na heel veel tweaken en klooien met instellingen. Er stond dan dat je support om hulp kon vragen, maar dat duurde lang en meestal loste het weinig op. Bij sommige titels sloeg hij de instellingen niet op, dus dan moest je alles weer opnieuw doen, bij een volgende sessie.
- Op drukke momenten waren er soms wachtrijen, kon dan best even duren voordat er een computer beschikbaar was.
Op de momenten dat het werkt is het prima, maar op de momenten dat het niet werkte, was het ook wel echt heel irritant. Waardoor ik toch minder snel via GFN ging spelen, en daarom uiteindelijk mijn abbonement stop gezet.
Het voelde voor mij (maar dat is persoonlijk) alsof ik de hele tijd iemand anders zijn game mocht spelen. Als een soort bezoek?! ![]()
De moraal van het verhaal: ik zou door sparen voor een set-up of bijv. een Steamdeck. Daar haal je uiteindelijk waarschijnlijk meer uit.
Bear and breakfast is gratis te downloaden tot 10 oktober
https://store.epicgames.com/en-US/p/bear-and-breakfast-77c209
Zeker alleen dan voor PC? Zou 'm liever op mân Switch spelen maar daar is ie volle prijs
Volgens mij wel inderdaad.
Ik speel ook het liefst op de switch maar hoor dat de controls matig zijn.
Ik heb weer eens een random tip.
Op dit moment in de aanbieding op Steam: Chefâs life, a restaurant simulator. En dan specifiek de Al Forno pack, want daar zit DLC bij. Voor âŹ10. En er is een gratis DLC.
Het is een game waarbij je een profesionele keuken runt. Eerst in je eentje, en later met steeds meer personeel. Je unlocked nieuwe recepten, stelt zelf het menu samen, bereid alles voor: op een, vind ik, hele leuke manier. Er zit een designmode in waarmee je de keuken en het restaurant kan âverbouwenâ. Uiteindelijk kan je je eigen gerechten samenstellen en werk je toe naar een Michelin restaurant (ze hebben ook echt een samwerking met Michelin).
Weet niet of het zo goed overkomt, maar wilde het toch even delen. Vind het echt een heel leuk spel, terwijl ik koken haat𤣠maar voel me helemaal een masterchef als ik dit speel.
Je hebt mij iig al enthousiast gemaakt. Ik heb geen steamdeck, maar wel een switch, dus ga eens kijken of ie daar ook te vinden is!
Als het goed is, is 'ie er op de Switch.
Weet alleen niet of er ook een aanbieding is.
Nee daar is ie âŹ39,99 zie ik
Wat jammer!
Op B0L is de fysieke versie âŹ28. Dat is iets beter te doen.
Ik ben zo happy. ![]()
Afgelopen week vond ik mijn GBA SP uit 2003 terug. Destijds gamede ik veel, ofwel op de GBA ofwel op de computer thuis. Op de GBA vooral Mario-spelletjes, op de computer vooral Sims.
Heel veel GBA-spelletjes had ik echter niet, omdat ze destijds best prijzig waren en ik spaarde om op mezelf te gaan wonen. Het geld was er dus simpelweg niet, en ik koesterde de spelletjes die ik wel had. Alles is nog in keurige conditie want ik was er heel zuinig op.
De GBA doet het nog perfect en inmiddels heb ik wat tweedehands spelletjes gekocht die ik destijds wel wilde. Er zijn best veel spelletjes in omloop en afhankelijk van de staat (enkel cartridge of juist met doosje en handleiding), zijn ze over het algemeen goed betaalbaar. https://www.mariogba.nl is hier een prima site voor, ze leveren snel en wat ze verkopen is in goede staat!
En toen stuitte ik ineens op een spel dat ik nooit op de GBA had gespeeld, waarvan ik niet eens wist dat het er voor de GBA was, maar wat ik wel stuk heb gespeeld op de computer. Pinball Fantasies, een DOS-spel (
). Andere familieleden waren er ook gèk op en we deden zo vaak pogingen elkaars highscores te verbreken. We waren zo fanatiek dat er zelfs weleens toetsen van het toetsenbord zijn gesneuveld.
Zodra ik alleen al de achtergrondmuziek hoor word ik teruggeworpen in de tijd, dit speelden we midden jaren '90.
Omdat dit spel in mijn gezin zo geliefd was heb ik de afgelopen jaren weleens emulators gebruikt om het nog te spelen maar het is toch niet hetzelfde, het voelt dan anders. Vertragingen, bugs, het speelt gewoon niet lekker.
Ik heb het spel inmiddels in huis voor de GBA, nieuw in doos, en de gameplay is exact zoals ik het me herinner. Geen bugs, geen gedoe met opslaan, geen vertragingen. Gewoon, net zoals vroeger.
Er zitten zelfs extra kasten bij maar ik ga me eerst storten op Partyland en Stones 'n Bones, die ik vroeger het meest gespeeld heb. Voor de GBA heet 'ie anders: Pinball Challenge Deluxe. Echt een trip down memory lane, en zoân simpele aankoop, maar het maakt me zĂł blij. ![]()