Gametopic

Ghost of Tsushima

2 likes

Gebruikt iemand een cloud service om op gamen? Dus ipv zelf de hardware aanschaffen. Lijkt me ideaal, ik kijk nu naar Shadow of AirGPU maar ben benieuwd naar ervaringen.

Ik heb een tijdje GeForcenow (GFN) gebruikt. Vind het een heel cool bedacht concept. Er zaten voor mij persoonlijk te veel haken en ogen aan. Zal het kort opsommen:

• Je internet moet zeer stabiel zijn, bij voorkeur glasvezel. Had ik toen nog niet, en dan knalt de hele tijd de verbinding eruit en meestal was dan ook meteen mijn progressie weg, omdat hij dat dan niet kon opslaan in de cloud.
  • Bij GFN werden lang niet alle game titels ondersteund, zeker indie games, waren er toen niet veel. Weet niet hoe dat nu of elders is, maar wel goed om te checken. Je moet voor GFN zelf een game library hebben, dus er zijn geen games inbegrepen bij het abbonement.
  • Sommige games liepen alsnog niet soepel, ook na heel veel tweaken en klooien met instellingen. Er stond dan dat je support om hulp kon vragen, maar dat duurde lang en meestal loste het weinig op. Bij sommige titels sloeg hij de instellingen niet op, dus dan moest je alles weer opnieuw doen, bij een volgende sessie.
  • Op drukke momenten waren er soms wachtrijen, kon dan best even duren voordat er een computer beschikbaar was.

Op de momenten dat het werkt is het prima, maar op de momenten dat het niet werkte, was het ook wel echt heel irritant. Waardoor ik toch minder snel via GFN ging spelen, en daarom uiteindelijk mijn abbonement stop gezet.

Het voelde voor mij (maar dat is persoonlijk) alsof ik de hele tijd iemand anders zijn game mocht spelen. Als een soort bezoek?! :sweat_smile:

De moraal van het verhaal: ik zou door sparen voor een set-up of bijv. een Steamdeck. Daar haal je uiteindelijk waarschijnlijk meer uit.

3 likes

Bear and breakfast is gratis te downloaden tot 10 oktober

https://store.epicgames.com/en-US/p/bear-and-breakfast-77c209

7 likes

Zeker alleen dan voor PC? Zou 'm liever op m’n Switch spelen maar daar is ie volle prijs

2 likes

Volgens mij wel inderdaad.
Ik speel ook het liefst op de switch maar hoor dat de controls matig zijn.

2 likes

Controls op de switch kunnen best irritant zijn!

@Ferngully thanks voor de tip!

Ik heb weer eens een random tip.

Op dit moment in de aanbieding op Steam: Chef’s life, a restaurant simulator. En dan specifiek de Al Forno pack, want daar zit DLC bij. Voor €10. En er is een gratis DLC.

Het is een game waarbij je een profesionele keuken runt. Eerst in je eentje, en later met steeds meer personeel. Je unlocked nieuwe recepten, stelt zelf het menu samen, bereid alles voor: op een, vind ik, hele leuke manier. Er zit een designmode in waarmee je de keuken en het restaurant kan “verbouwen”. Uiteindelijk kan je je eigen gerechten samenstellen en werk je toe naar een Michelin restaurant (ze hebben ook echt een samwerking met Michelin).

Weet niet of het zo goed overkomt, maar wilde het toch even delen. Vind het echt een heel leuk spel, terwijl ik koken haatđŸ€Ł maar voel me helemaal een masterchef als ik dit speel.

8 likes

Je hebt mij iig al enthousiast gemaakt. Ik heb geen steamdeck, maar wel een switch, dus ga eens kijken of ie daar ook te vinden is!

1 like

Als het goed is, is 'ie er op de Switch.
Weet alleen niet of er ook een aanbieding is.

Nee daar is ie €39,99 zie ik

1 like

Wat jammer!
Op B0L is de fysieke versie €28. Dat is iets beter te doen.

2 likes

Ik ben zo happy. :heart:

Afgelopen week vond ik mijn GBA SP uit 2003 terug. Destijds gamede ik veel, ofwel op de GBA ofwel op de computer thuis. Op de GBA vooral Mario-spelletjes, op de computer vooral Sims.
Heel veel GBA-spelletjes had ik echter niet, omdat ze destijds best prijzig waren en ik spaarde om op mezelf te gaan wonen. Het geld was er dus simpelweg niet, en ik koesterde de spelletjes die ik wel had. Alles is nog in keurige conditie want ik was er heel zuinig op.

De GBA doet het nog perfect en inmiddels heb ik wat tweedehands spelletjes gekocht die ik destijds wel wilde. Er zijn best veel spelletjes in omloop en afhankelijk van de staat (enkel cartridge of juist met doosje en handleiding), zijn ze over het algemeen goed betaalbaar. https://www.mariogba.nl is hier een prima site voor, ze leveren snel en wat ze verkopen is in goede staat!

En toen stuitte ik ineens op een spel dat ik nooit op de GBA had gespeeld, waarvan ik niet eens wist dat het er voor de GBA was, maar wat ik wel stuk heb gespeeld op de computer. Pinball Fantasies, een DOS-spel (:older_woman: ). Andere familieleden waren er ook gĂšk op en we deden zo vaak pogingen elkaars highscores te verbreken. We waren zo fanatiek dat er zelfs weleens toetsen van het toetsenbord zijn gesneuveld. :rofl: Zodra ik alleen al de achtergrondmuziek hoor word ik teruggeworpen in de tijd, dit speelden we midden jaren '90.

Omdat dit spel in mijn gezin zo geliefd was heb ik de afgelopen jaren weleens emulators gebruikt om het nog te spelen maar het is toch niet hetzelfde, het voelt dan anders. Vertragingen, bugs, het speelt gewoon niet lekker.

Ik heb het spel inmiddels in huis voor de GBA, nieuw in doos, en de gameplay is exact zoals ik het me herinner. Geen bugs, geen gedoe met opslaan, geen vertragingen. Gewoon, net zoals vroeger.
Er zitten zelfs extra kasten bij maar ik ga me eerst storten op Partyland en Stones 'n Bones, die ik vroeger het meest gespeeld heb. Voor de GBA heet 'ie anders: Pinball Challenge Deluxe. Echt een trip down memory lane, en zo’n simpele aankoop, maar het maakt me zó blij. :rofl:

17 likes

Oh fantastisch, geniet ervan! Door jouw verhaal moet ik denken aan Supaplex. Echt kapot gespeeld op de pc vroeger, maar toen er betere pc’s kwamen kregen we het nooit meer voor elkaar om het spel soepel te laten lopen. :weary:

3 likes

Ohhh ja dat ken ik! Toen we geen DOS meer hadden was het gewoon klaar met Pinball. :sob:

Supaplex heb ik opgezocht, ik kende het niet! Maar dat ziet er ook uit als een echt leuk spelletje zeg.

Ik heb trouwens later ook heel veel Caesar 3 gespeeld. Toen we geen DOS meer hadden maar Windows heb ik Pinball min of meer ingeruild voor Caesar 3 en de Sims. Caesar vond ik ook zo gaaf. Ik heb ook nog een soort Egyptische spin-off gehad, Pharaoh geloof ik.
Toen ik net ging googelen zag ik dat ze op Steam (?) staan maar ik heb geen idee wat dat is en hoe dat dan werkt.
Gamen op een pc / Windows laptop doe ik al jaren niet meer, ik heb enkel een MacBook (werk) en een Chromebook.

1 like

Ik heb eindelijk The Witcher 3 een kans gegeven, ik ben altijd erg van de character creation en bij deze speel je natuurlijk als Geralt dus ik dacht meh, maar ik vind het een superleuk spel. Heb er nu al 14 uur in zitten.

Maar nog belangrijker, over 2 weken komt Dragon Age: the Veilguard uit! :tada: Nieuwe controller gekocht, SSD aangeschaft, ben helemaal ready :joy:

8 likes

Zojuist toch gezwicht voor de D4: Vessel of Hatred expansion.
Ik ga zo beginnen! Heel veel zin in :heart_eyes:

Spelen er nog meer mensen Diablo? Dacht het wel, maar weet niet meer wie

1 like

Ja? Ik heb 'm een tijdje geleden in een aanbieding gekocht en ben toen wel begonnen, maar het voelde qua gameplay best een beetje oud en ben toen weer gestopt. Ik had vlak daarvoor Hogwarts en de nieuwste Assins Creed gespeeld, dus zat daarmee in mijn hoofd en toen was The Witcher 3 echt weer een stap terug. Misschien toch nog eens opnieuw proberen.

2 likes

Ik had een tijdje geleden random de gratis demo van final fantasy 7 rebirth gedownload en gespeeld. En inmiddels dus al 20 uur in de volle versie zitten haha

Echt een heerlijk spel :ok_hand:

2 likes

1000% wat @Rozevarken zegt, het is echt mijn favoriete spel ooit. Samen met de 2 DLCs die je ook nog kan spelen waardoor de game echt iets van 150 uur is (nog langer als je echt alles 100% wil hebben).

Blijft, ookal is het uit 2015, een game die niet door iets geëvenaard wordt imo.
Misschien Rdr2 maar die heb ik nog niet uitgespeeld, en de mass effect games zijn ook fantastisch, maar dat zijn allebei toch andere genres dan the Witcher 3. Zelfs alle side content is extreem goed, wat ik verder niet zie in andere games.

4 likes