Gametopic

Heb weer een lading games gekocht oa clair obscur (ik hou zelf wel heel erg van turn based) en final fantasy 6, 9 en 10. Ik heb nog nooit FF gespeeld en hoorde dat deze heel goed zijn + turn based combat. Ik ben zelf altijd heel erg fan geweest van de dragon quest games dus dan moet ik dit ook leuk vinden denk haha.
Ben bijna klaar met Kingdom Come deliverance 2 en wow wat een geweldige game, goty misschien wel.

Ik speel zelf alleen pc dus weet niet hoe het speelt op PlayStation:

Ik vind Death Stranding echt een geweldige game maar dat moet je echt liggen (beetje raar maar heel creatief vind ik en supermooie cinematics). Binnenkort komt deel 2.

Weet niet of je ooit de classic GTA V hebt gespeeld maar die vind iedereen wel goed

Red dead redemption 2 supermooie game en heel groot, ben daar ook mee bezig.

Kingdom come deliverance 1 en 2 (zoals voorgaande post ben ik heel enthousiast over) echt de developers zijn zo goed, vind deze games nog wel te underrated

Dank voor de suggesties allemaal! Is Witcher 3 ook leuk als je niet per se fan bent van de boeken danwel de serie?

1 like

Ja hoor, het is een fantastische game! Ik heb ook de boeken en serie niet gezien en daar mis je niks aan.

2 likes

De oudere Assassin’s Creed games zijn ook een aanrader! Ik ben nu met Unity bezig, heerlijk sfeertje ook in het Parijs van de Franse Revolutie.

2 likes

Ja goeie! Had daar nooit bij stilgestaan, maar die kun je dus ook doen op de ps5?

Hmm volgens Google wel! Ik speel op de XBox en heb daar een 3pack (black flag, unity en syndicate) in de store gekocht voor €15. En eerder ook de AC Ezio collection voor zo’n bedrag. Wellicht dat in de PlayStation store ook zulke deals zijn.

En 1,5 jr geleden was Mirage uitgekomen, die vond ik ook heel leuk!

2 likes

PSA voor iedereen die hier ook over nadenkt: is nu slechts €12,5 in de playstation store!

1 like

Ik vond Bioshock echt heel vet, vooral de laatste (Infinite). Verder heb ik de laatste Tomb Raider spellen helemaal uitgespeeld. Far Cry Primal heeft het historische tintje ook die je in AC origins en odyssey ook hebt. Heb beide spellen ook gespeeld en vond Far Cry Primal ook echt wel tof.

1 like

Iemand ervaring met de Five Night’s at Freddy’s games?

Ik heb gisteren Clair Obscure Expedition 33 uitgespeeld (via de gamepass)
Ik heb eigenlijk alleen de main story gedaan en alle optionele bazen die ik tegen kwam.
Ik ben niet zo van de hele verhalende games. En meestal skip ik de cutscenes en dialogen druk ik zo snel mogelijk door. Deze game was ik wel benieuwd naar het verhaal maar vond het ook wel erg veel en lange cutscenes. Dus ik moest me echt er toe zetten om alles te lezen en te bekijken.
Vond vooral de gevechten heel erg leuk, en de pictos was ook erg leuk bedacht.

Het kriebelt nu toch wel heel erg om een Switch 2 te halen die volgende week uitkomt. Heb nooit een Switch 1 gehad dus dan kan ik ook meteen al die games spelen. Zitten er nog meer op te wachten?

ja ik heb hem besteld! hij komt vandaag 🫨

Mijn dochter (8) wil geld vragen voor een switch, dus ik dacht als we dan de switch 2 halen voor mij, dan mag ze mijn ‘oude’ switch Oled :smirk:

Ik ga trouwens binnenkort voor het eerst Stardew perfection halen! Nog 4 personen vol in de hartjes en de gouden klok… Dit is de eerste keer dat ik alle vissen heb gevangen, was makkelijker dan ik dacht!

4 likes

Ik wil graag een nieuwe game laptop aanschaffen. Ik begon met de wens om rond de 600 euro uit te geven, misschien max 1000? En inmiddels heb ik de Asus Rog Zephyrus lijn gespot en denk ik dat ik m’n budget moet opkrikken naar 2000 :smiling_face_with_tear:

Waar moet hij aan voldoen? Ik heb een jaar geleden ongeveer een Asus TUF gekocht (ik denk de A15) en die is echt top

1 like

Ja die stond gisteravond boven aan m’n wensenlijstje… maar heb ‘m vandaag in het echt gezien en vond ‘m echt niet mooi :sweat_smile:
Ik heb niet perse hele duidelijke specs in gedachten, maar merk dat hoe meer research ik doe, hoe meer ik vind dat ik ‘moet’ hebben.

2 likes

Het ligt er natuurlijk ook vooral aan wat je erop wil gaan spelen. Hoe zwaarder de game, hoe beter de specs moeten zijn zodat je hem smooth kunt draaien of in sommige gevallen dat hij het überhaupt doet. Zou daar zelf in ieder geval rekening mee houden, voordat je misschien iets koopt waar je alsnog te weinig mee kan of iets wat juist overkill is.

1 like

Ja goed punt. Ik speel nu alleen wekelijks Age of Empires met vrienden online, op een oude Dell laptop (vrienden noemen het een aardappel). En dat is ook de max van wat die aankan :joy:
Ik heb vroeger veel Battlefield, Anno en verschillende simulatiespellen gespeeld. Dus wellicht ga ik dat ook weer doen, als ik een goede pc ervoor heb. Ik denk dat een i7 / Ryzen 7 het min is, met 16 Ram en het liefste toch wel 1TB HD. Maar ik wil ook graag dat het toekomstbestendig is wat ik koop, als m’n zoontje er over een paar jaar ook op wil gamen.
Neig dan nu maar gewoon naar overkill, want dan is het sowieso goed :joy::joy:

2 likes

Maar als je 1000 euro gaat besteden kan je beter een pc kopen, losse onderdelen dan (is veel goedkoper) maar dan moet je hem wel in elkaar zetten (of iemand die je kent die dat eerder heeft gedaan, hebt ook youtube filmpjes). Is wel veel toekomst bestendiger en krijg je echt een 100x betere gamecomputer. Maar ik snap een laptop is makkelijker

3 likes