Gametopic

Het ligt er natuurlijk ook vooral aan wat je erop wil gaan spelen. Hoe zwaarder de game, hoe beter de specs moeten zijn zodat je hem smooth kunt draaien of in sommige gevallen dat hij het überhaupt doet. Zou daar zelf in ieder geval rekening mee houden, voordat je misschien iets koopt waar je alsnog te weinig mee kan of iets wat juist overkill is.

1 like

Ja goed punt. Ik speel nu alleen wekelijks Age of Empires met vrienden online, op een oude Dell laptop (vrienden noemen het een aardappel). En dat is ook de max van wat die aankan :joy:
Ik heb vroeger veel Battlefield, Anno en verschillende simulatiespellen gespeeld. Dus wellicht ga ik dat ook weer doen, als ik een goede pc ervoor heb. Ik denk dat een i7 / Ryzen 7 het min is, met 16 Ram en het liefste toch wel 1TB HD. Maar ik wil ook graag dat het toekomstbestendig is wat ik koop, als m’n zoontje er over een paar jaar ook op wil gamen.
Neig dan nu maar gewoon naar overkill, want dan is het sowieso goed :joy::joy:

2 likes

Maar als je 1000 euro gaat besteden kan je beter een pc kopen, losse onderdelen dan (is veel goedkoper) maar dan moet je hem wel in elkaar zetten (of iemand die je kent die dat eerder heeft gedaan, hebt ook youtube filmpjes). Is wel veel toekomst bestendiger en krijg je echt een 100x betere gamecomputer. Maar ik snap een laptop is makkelijker

3 likes

Tja, snap het. Heb alleen in huis geen plek voor een vaste pc helaas. Heb nu een laptop besteld en we gaan het zien hoe lang die meegaan. Kan niet wachten om weer wat meer te gaan gamen! :clap:t2:

5 likes

Voor welke laptop ben je uiteindelijk gegaan?

3 likes

Snap ik, laptop sowieso beter dan niets! Veel gameplezier :smirk:

2 likes

Ik heb een Asus Rog Zephyrus G14 gekocht, met 32gb ram, een ryzen 9 cpu en rtx 4070 gpu. Beeld en geluid zijn fantastisch :ok_hand:t2: hij word wel warm (wist ik van de reviews) maar na het tweaken van wat fan-opties is het goed te doen. Ben er heel blij mee.

Heeft iemand steam game tips voor een kleuter? Hij mag af en toe eens gamen op mijn laptop. Hij heeft nu Jurassic world en NFS met mij gespeeld, maar in z’n eentje echt veel te moeilijk. Hebben jullie aanraders voor spellen voor jonge kinderen?

1 like

Mijn zoontje van 4 vind die Paw Patrol spellen voor de Switch erg leuk, hij kan er prima zelf mee overweg.

2 likes

Als het goed is staan al die spellen van vroeger ook op steam, Freddie fish etc. Ik denk dat die nog steeds wel leuk zijn!

5 likes

Mijn dochter speelt nu wel eens met mijn man Bluey op de xbox. Is een soort puzzel spelletje waarbij ze door die wereld wandelen (dus ook echt door huis, door de tuin, de speeltuin, etc.) en dan spulletjes moeten verzamelen. Ze vindt het echt leuk!

2 likes

Tiny bookshop komt vanavond uit op PC. Heb de demo nooit gespeeld maar wel veel positieve verhalen gelezen. Denk dat ik ‘m vanavond toch even ga proberen. Wie nog meer?

1 like

Ik heb de demo wel gespeeld en vond het super leuk! Zit echt al weken met smart te wachten tot ik het in geheel kan spelen, is blijkbaar iets van 25 uur verhaal!

1 like

Jaa ik vond de demo ook heel leuk!

1 like

Oh wauw, 25 uur verhaal is nog best veel.

Waren er veel customization opties in de demo? Helemaal zin om dat wagentje te decoreren haha, maar geen idee of dat echt een groot deel van het spel is?

Er zijn wel wat customization opties die vrijgespeeld worden maar niet zo veel, ik vond de demo ook echt veel te kort. Zat er net in en toen stond er einde demo haha, dus dat zorgt er wel voor dat je de hele game wil spelen. Vond ook heel leuk dat ze echte boeken gebruiken en die moet je dan recommenden aan mensen.

1 like

Gofferrr haha ik was de demo gaan spelen maar na een half uur was het al klaar. Ik heb echt een meh dag en dit was precies perfect tijdverdrijf. Het komt vandaag toch uit? Is het bekend hoe laat? Ik zie op Steam staan “over ongeveer één uur”, maar wil mezelf ook niet blij maken met een dode mus

Ja voor ons vgm om 7 uur

Ja, dit lijkt me ook heel erg vermakelijk.

@boonie om 19.00 komt ie idd uit! Wel echt een perfect spel om na een meh dag te spelen denk ik!

Battlefield 6 open beta dit weekend en volgende week donderdag t/m zondag! Ik heb gisteren de early access al even gespeeld. Thank god dat mijn pc hem aan kan, want ik heb een videokaart die eigenlijk nog onder minimum requirements zit :grimacing:

1 like

Ik heb Anno 1800 gekocht in de sale. Ben zo benieuwd! Vroeger speelde ik Anno 1503 en dat was echt moeilijk. Ben benieuwd wat ik hiervan ga bakken.

En via de gezinsbibliotheek van Steam kan ik van een friend het spel Foundation spelen. Kent iemand dat? Het ziet er heel cosy / simpel uit, maar het is daarin ook best ingewikkeld om een goed lopende stad te bouwen. Beetje hetzelfde genre als Anno, maar dan wat meer low key.

Ook speel ik vaak Civ6 met vrienden.

Iemand nog aanraders van spellen in dezelfde hoek? En hoe is Tiny Glades? Want dat bouwen lijkt me wel tof, maar dat is het dan ook toch?

1 like