Gametopic

Veel tips voor leuke games zijn al genoemd maar ik wil daar nog even Fantasy Life I aan toevoegen en Story of Seasons grand bazaar(specifiek die want er zijn meerdere)

1 like

Thimbleweed Park! Is van dezelfde makers als Monkey Island, point en click, mysteries oplossen met veel humor. Deze is er ook voor je telefoon trouwens.

En anders Dave the Diver :heart::heart: je bent Dave, een chubby goedzak die overdag gaat diepzeeduiken om vissen te vangen en spulletjes te vinden, en ‘s avonds bestier je een sushirestaurant. Er loopt vervolgens nog een hele verhaallijn doorheen, maar je kunt ook gewoon lekker vissen op je gemakje en steeds nieuwe gebieden met nieuwe vissen ontdekken.

Denk dat je beide spellen heel erg leuk vindt! Beide retro-pixel vibe, humor, vrolijk en leuke verhaallijnen.

4 likes

Enorm bedankt voor al jullie leuke tips. Er zijn titels genoemd waar ik nog nooit van had gehoord en die inderdaad helemaal in mijn straatje lijken te passen! Heel tof.

Mijn dochter is nu vooral lekker aan het Mario Karten, maar als rustige tegenhanger van dat spel heb ik voor haar Cute Finders geïnstalleerd. Tijdelijk lekker voordelig en heel zen; “zoek de verschillen” maar dan in allemaal cozy / cute kamertjes met beestjes. Dat past helemaal bij wat zij leuk vindt want ze kleurt ook graag in Coco Wyo kleurboekjes en dat is min of meer dezelfde stijl.

Zelf heb ik gisteravond Discounty gespeeld, dat vind ik ook echt een leuk spelletje. Ik ben nog wel mijn weg aan het zoeken en heb pas 2 dagen er op zitten in het spel, maar vooralsnog vind ik het heel tof. Pixel-art, en je runt een supermarkt waarbij je mensen moet helpen afrekenen, voorraadbeheer moet doen, etc. Ik heb hem als gamecard gekocht bij NedGame maar hij is nu digitaal met korting in de eShop.

Al jullie aanraders heb ik genoteerd en ga ik uitchecken, binnenkort vier ik (verlaat) mijn verjaardag en ik acht de kans groot dat ik dan wat leuke games ga vragen. :smile:

Stardew Valley!

1 like

Inderdaad Stardew Valley zeker op je lijstje zetten @FrauHelga . En Pokopia. Is super leuk, rustgevend en goede verhaallijn.

3 likes

Stardew Valley

3 likes

Vond t zo jammer dat Until Dawn niet te spelen is op de Switch, maar heb nu The Dark Pictures Anthology ontdekt en ben nu Little Hope aan het spelen en ondanks dat het niet zo eng is als Until Dawn, vind het toch een aanrader. Lekker cozy met de ventilator op de vrijdagmiddag hahaha :skull::eyes::woman_zombie::black_cat::full_moon_with_face::hocho::coffin::headstone::old_key::mirror::teddy_bear:.

Ook tipje voor jou @FrauHelga :joy::joy::joy:

2 likes

Ik heb naar aanleiding van deze post Discounty gedownload en de hele avond gespeeld! Love it :heart_eyes:

1 like

Wat ook super cosy is: Tiny book shop :smiling_face_with_three_hearts:
Je runt je eigen boekenkraam (en later winkel) en geeft mensen boeken aanraders etc

6 likes

Haha wilde deze ook aanbevelen! Inderdaad een leuk en rustig spel wat je tussendoor kan spelen. En je leert ook meteen heel veel nieuwe boeken kennen, als je van lezen houdt.

3 likes

Ja, deze zag ik in een filmpje op TikTok! Ik heb gezocht op ‘cozy switch games’, en deze wordt vaak genoemd. Mijn wensenlijstje is weer wat gegroeid, haha. Tiny Book Shop ziet er ook echt heel leuk uit.

@Opheliac Haha wat tof dat ik al iets kon tippen ondanks mijn weinige ervaring nog. :smiley:

Ik had ook nog ergens Kao getipt gezien en hoewel die fysiek beschikbaar is, vond ik de prijs voor de digitale versie momenteel zo aantrekkelijk dat ik die gedownload heb. En die is ook erg leuk! Doet me qua gamestijl denken aan Rayman 2 die ik op de Playstation heb gespeeld. Voor nog geen 4 euro kon ik die niet laten liggen. Wel 3D en dat vind ik vaak een beetje overweldigend / moeilijk te overzien, maar op de Switch vind ik 3D-games toch prettiger ogen dan op oudere devices. Kao vind ik ook nog wel een aanrader!

2 likes

Eens met iedereen die Stardew Valley noemt (al moet ik er wel bij zeggen dat je daar echt in moet komen en heel veel de wiki nodig hebt haha)
Unpacking is ook heel leuk en relaxend.

Animal Crossing en Pokopia zijn beide ook heel leuk maar wel 3D. Maar bij AC kun je niet 360 graden rond kijken dus die is wel beter te doen qua duizeligheid. Die is ook al wat ouder dus wellicht wel een tweedehandse te vinden voor een goede prijs.

2 likes

Random off topic vraag maar komt jouw gebruikersnaam van het album Opheliac van Emilie Autunn?

1 like

Jaaaaa

Oohh zij was echt jarenlang mijn obsessie als tiener. Enchant was al uit toen ik fan werd en ik kan me alle spanning en verwachtingen nog zo goed herinneren in de aanloop naar Ophelica. Heb haar toen ook een aantal keer live gezien in Utrecht. Hahah sorry ben weer helemaal aan het fangirlen.

Oh nou snap ik! Ik heb haar nooit live gezien helaas maar ze was wel een groot onderdeel van mijn tienertijd haha

2 likes

Is er iemand die toevallig Disney Dreamlight Valley voor de Switch verkoopt?

1 like

Die kun je toch alleen maar als download kopen?

Iemand verkocht ‘m laatst op Marktplaats dus ik denk het niet. Was wel een uit Frankrijk, misschien maakt dat uit

2 likes

Als ik de site van MediaMarkt bekijk is het een code in een box

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_disney-dreamlight-valley-cozy-edition-code-in-a-box-or-nintendo-switch-1792085.html

Niet een heel groot verschil kwa prijs:

1 like