Het Herfsttopic

Bietenrisotto is echt super simpel! Eigenlijk vervang je de bouillon door bietensap, dat koop je bijvoorbeeld in de supermarkt van Zonnatura.

Ik begin met het fruiten van een sjalotje en twee teentjes knoflook. Vervolgens voeg ik de risotto toe en bak ik die mee tot glazig. Daarna doe je een scheut bietensap bij de risotto, dit blijf je doorroeren tot het is opgenomen. Natuurlijk moet er ook een flinke scheut witte wijn en een groentebouillon blokje bij. Vervolgens blijf je bietensap toevoegen en doorroeren tot de risotto gaar is. In totaal zal het iets van 500 tot 700 ml bietensap zijn. Daarna proef je de risotto en breng je hem verder op smaak met peper en zout. Als laatste voeg ik zo’n 50 gram geraspte Parmezaan toe en roer ik dit door.
Bij het presenteren op het bord doe ik er nog een handje baby spinazie op en buffelmozzarella of feta.

@anon23538476 Dit is mijn recept voor de Wellington :smile: https://www.keukenrebellen.nl/vegan/vegetarische-wellington-met-spinazie-en-paddenstoelen/

5 likes

Chai chocomelk!! Met slagroom natuurlijk, echt super lekker.

1 like

Kan ook in havermout of yoghurt oid als je dat eet

1 like


Ik koop weleens zo’n pak want heb ooit gelezen dat ze dat in horeca soms gebruiken. Ik vind het in ieder geval meer in de buurt komen, maar zit wel al standaard suiker in

1 like

Ik koop altijd losse chai bij zo’n koffiewinkeltje! En ik schuim er havermelk van Oatly bij op. Beetje suiker eerst door de thee, en later wat suiker en kaneel erover als de melk erdoor zit. Superlekker :orange_heart:

1 like

Het topic is er!

@MeerChanelDanCoco
@Tamara

6 likes

Waar koop je dit?

Ekoplaza in ieder geval en ik koop hem ook wel bij ons plaatselijke Marokkaanse supermarkt

1 like

:orange_heart:

30 likes

Herfstplekje in de tuin gemaakt, ziet er toch gezellig uit op zo’n regenachtige dag. :jack_o_lantern:

33 likes

Bij koffietentjes gebruiken ze meestal poeder en soms ook pakken kant-en-klare chai. Een vriendin van mij vind de tiger spice (oranje) van David Rio het lekkerste. Die verkopen ze o.a. bij de Sissy-Boy. Ik wil die ook nog steeds proberen!

2 likes

Ik werd een half uur voor mijn wekker wakker en lag heerlijk daarvan te genieten, gaat ineens de bouw aan een huis hier in de straat van start, zo door mijn regengeluiden heen!

1 like

Vanmorgen een herfstige versie van m’n favoriete zachte suikerkoekjes gemaakt (vegan!):

Ohja, had ze wel paar minuutjes langer in de oven.

5 likes

Deze heb ik en die is inderdaad heel lekker :heart_eyes: gekocht hier bij een koffiezaakje id buurt waar ze hem dus inderdaad gebruiken om de chai te maken.

1 like


Als je van zwaardere zoete geuren houdt, ik kocht deze bij de zeeman voor 2.50 en hij is best lekker! Laatst rook ik in een tk maxx de yankee candle maple chai, daar doet deze me aan denken (maar dan sterker)

11 likes

Ik ben vanaf nu ook op Instagram onder de naam slordevos. :slight_smile:

11 likes

Ik probeerde je een pb te sturen, maar ik krijg een melding dat je geen berichten accepteert. Ik wil het ook wel hier neer zetten, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet fijn vindt (ivm herkenbaarheid?).

Misschien omdat mijn phone er eerst sloddervos van had gemaakt in plaats van slordevos.

Ik bedoel hier op t forum!

Ik ga ff de boel aanpassen.