Geurkaarstopic

Goed punt, ze zijn kleiner dan een grote Yankee Candle. Maar de kwaliteit maakt dat goed, vind ik, want zoals je zegt is de geurverspreiding top. In mijn geval echt beter dan welke Yankee Candle (of ander merk) ik eerder heb gehad. BBW is het enige merk dat ik nog koop.
Maar gewoon los voor de volle prijs vind ik het ook te prijzig inderdaad.

Leuk dat je zo blij bent met je kaarsen, veel plezier gewenst!

3 likes

Hier ook door de 2+2 gratis besteld, links voor mij rechts voor mijn moeder. De mahogany coconut vond ik in de winkel niks maar nu ik heb zo ruikt juist weer erg lekker, dus die gaat ook op mijn lijstje.
Herfst zeep bewaar ik tot de herfst, nu al zin in… die geur :heart_eyes:

5 likes

De BBW sale is begonnen! Komt volgens mij een beetje neer op 2+2 gratis maar goed. De prijzen staan nog niet met korting online dus ik zal er even bij zetten hoeveel de dingen die ik heb besteld waren. Zodra je iets aan je winkelmandje toevoegt zie je de prijs met korting al wel. De uiteindelijke prijzen zijn trouwens inclusief die extra 10% HI10BBWNL korting.

Kaarsenhouder, van €34,90 naar €18,85

Kaarsenhouder, van €27,90 naar €15,07

En alle kaarsen van €32,90 naar €14,80

Deze had geen korting trouwens.

Ik heb laatst ook nog deze limited editions van Diptyque besteld die trouwens echt super lekker ruiken:

Dus ik ben wel weer even klaar voorlopig haha

6 likes

Afgelopen weekend had ik mijn servies-/kaarsenkast doorgespit, alles weer netjes neergezet en wat kaarsen die ik in de praktijk niet vaak gebrand heb, apart gehouden. Het leven is te kort om geurkaarsen te branden die niet 100% naar je zin zijn. Dan maak ik er liever iemand anders blij mee.

Mijn moeder is sinds een tijdje ook verslingerd aan de geurkaarsen van BBW en ik heb ze haar laten ruiken. Ze vond ze allemaal heerlijk. :joy: Echt stuk voor stuk zei ze “oehhh déze is lekker!” als ze er eentje rook. Ze mocht ze allemaal hebben, het was zo leuk om haar zo blij te zien.
Ze vindt geurkaarsen zelf te duur om te kopen en was helemaal happy nu haar collectie groter is.
De geuren die ik heb weggegeven zijn White Tea & Sage, Sundrenched Linen, Winter Candy Apple en Iced Vanilla Woods. Allemaal prima geuren, maar ik brand ze te weinig of krijg er hoofdpijn van. De ruimte in mijn kast en het blije gezicht van mijn moeder is me meer waard.

Mijn handen jeuken nu om de ruimte weer te vullen met kaarsen uit de sale maar ik ga me proberen in te houden. :upside_down_face:

3 likes

Oeh! Heb je ook een foto gemaakt?
Ik word zo blij van stash foto’s

1 like

Bij deze :smiley:

In het grote blik zitten kleine votives van YC en wax melts.

Ik heb recent veel restjes opgemaakt, daarom staan er nu vooral nieuwe of nog kort gebrande kaarsen.

De Cactus Blossom ga ik denk ik nog weggeven, de geur is lekker maar tijdens het branden krijg ik hoofdpijn helaas.

6 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik bedacht me gisteren nog ‘is dit alles, had ik niet nog een Bergamot Waters?’. Ja dus. In een andere ruimte in mijn huis vond ik nog Bergamot Waters en Gingham. :relaxed:

Nog niet zo heel lang geleden vond ik zoete, soms kruidige geuren het lekkerst, maar tegenwoordig geef ik de voorkeur aan fris en eventueel bloemig. Vanille is altijd goed, en heel soms koffie zoals Paris Café of appelig zoals Honey Crisp Apple.

Hebben jullie weleens missers gehad?
Salted Butterscotch leek mij vorig jaar heel lekker, maar ik vond hem zo vies. Gelukkig kon die retour.

2 likes

Zo zie je maar hoe persoonlijk het is, Salted Butterscotch kreeg op Amerikaanse sites wel allemaal goede reviews. :sweat_smile: Maar ik ging bijna over mijn nek.

Mijn Warm Vanilla Sugar heeft juist een enorm duidelijke geur, zowel in de pot als wanneer je hem brandt. De hele woonkamer is dan gevuld met die geur. Zonde dat jij waarschijnlijk een slecht exemplaar had zeg.

1 like

Ja precies deze geuren. En heb er nu een, salted pretzel milkshake die ik ook snel opgebrand wil hebben omdat ik ‘m niet lekker vind.

1 like

Ik weet niet hoe lang de sale nog duurt maar ik ben overstag gegaan.
Ruggengraat van een zeekomkommer. :upside_down_face:

Wel heb ik me voorgenomen om alleen te houden wat ik héél lekker vind en al het andere te ruilen.

3 likes

Ooit op de gok besteld als cadeau:

Ik walg nog steeds van deze geur, heb hem ook teruggestuurd

Deze had ik besteld voor het label, maar vond ik ook niet zo lekker (heb hem toen doorverkocht)

1 like

@foucher Het blijft een gok, online bestellen. De kans is groot dat ik veel retourneer straks want geur is zo persoonlijk.

Ik heb deze besteld, afwisselend single wick en 3 wick:

Pure Wonder
Turquoise Waters
Fiji White Sands
Sun-Washed Citrus
Lavender Coconut
Lakeside Morning
Coastal Sun
Lavender Vanilla
Sugared Lemon Zest
Pink Lilac & Vanilla
Pear Crème Brulée
Kiwi Passionfruit
:sweat_smile:

4 likes

Mijn bestelling is binnen. Deze gaan retour:

• Lavender Coconut. Te overheersende en zware kokosnoot.

• Turquoise Waters. Te overheersende musk, ik had een frissere geur verwacht.

• Pure Wonder. Ik kan niet goed beschrijven waar deze geur naar ruikt maar ik vind het te zwaar, alsof je in de parfumwalm van iemand zit. Misschien in lichtere doses een lekkere geur, maar als ik mijn neus in de kaars steek moet ik hoesten.

• Pear Creme Brulee. Met pijn in mijn hart want het klonk zo lekker en de verpakking is zo mooi. Maar als ik deze geur ruik voelt het alsof ik een hele nare klap voor mijn hoofd krijg. Veel te veel in your face, erg zwaar, zoet en overheersend. Het ruikt echt naar peer, maar er zit een soort van cakegeur bij die ik heel onprettig en kunstmatig vind. Idee is leuk, uitvoering niet.

• Lavender Vanilla. Niet vies, maar ook niet bijzonder.

• Kiwi Passionfruit. Fruitig, maar niet bijzonder.

Deze mogen blijven:

• Fiji White Sands ruikt zoals 'ie klinkt; fris en exotisch. Als een warme vakantie. Heel lekker.

• Sun Washed Citrus ruikt naar citrussnoepjes; fris en zoet. Lekker als afwisseling.

• Coastal Sun lijkt een beetje op Sun Washed Citrus vind ik, ook een hint van citrussnoepjes maar wat bloemiger nog. Een hele fijne combinatie.

• Sugared Lemon Zest ruikt naar gekonfijte citroenstukjes. Hele lekkere citroengeur, maar ook zoet door de suiker. Heel fris en fijn. Echt een zomergeur.

• Pink Lilac & Vanilla. Deze ruikt bloemig en als de vanille er niet bij had gezeten, had ik hem geretourneerd omdat ie niet superbijzonder is. De vanille verdiept de geur echter, waardoor het niet slechts een bloemige kaars is maar een kaars met meerdere geurnoten.

• Lakeside Morning. Een heel subtiele kaars. Fris en houtig, een beetje zoals een herfstochtend in het bos. Ik twijfelde omdat ie zo subtiel is, zelfs als je je neus er diep in steekt, maar juist dat subtiele is uiteindelijk wat me overgehaald heeft hem te houden. Ik denk dat dit geen hoofdpijngeur wordt en dat vind ik fijn.

Oh en een tip voor wie het nog niet wist; als je op de website zit krijg je vaak een pop-up over een code voor 15% korting als je je inschrijft bij de nieuwsbrief. Ik maak dan een tijdelijk 10 minuten mailadres aan waar ik de code uit pluk, en die gebruik ik gewoon met mijn eigen account. Extra korting! :money_mouth_face:

3 likes

Ik ga toch overstag alleen komt de code niet binnen. Weet jij nog welke het was? Ik denk namelijk dat het weer universeel is.

1 like

Gebruik je een tijdelijk mailadres? Bij mij kwam die met een minuut of 5! Ik had deze maar ik denk dat die persoonlijk was: LG452G915J

Thanks! Het werkte dus de code is algemeen.

Ik wilde heel graag de banana bundt cake en die was er weer. En ondanks jouw afraden en mijn overtuiging geen kleine kaarsen te kopen ben ik toch voor de pear creme brulee gegaan. Het was nu maar €8 zoveel.

1 like

Ah top, fijn dat die werkte!
En goed dat je die toch hebt gekocht, jij bent meer van de gourmand geuren dan ik. :relaxed: Hopelijk vind je ze lekker!

3 likes

Heel erg. Eigenlijk weet ik dan dat het goed zit.

Trouwens voor iedereen in dit topic.
Ik wil mijn kaarsen van yankee Candle gaan verkopen. Is er interesse voor in dit topic?

2 likes

Ik las te snel en dacht even dat dit een geur was, hahaha.

Ben beetje nieuw in het geurkaarsenwereldje maar heb laatst WoodWick ontdekt en ik vind dat geluid zo gezellig. Wilde nu proberen mijn eigen sojakaarsen met houtlont te maken maar de eerste waren mislukt (was te heet gegoten). Keep you posted iig en als iemand kaarsjes met houtlont verkoopt: let me know.

Edit: o en houtlontkaarsaanraders zijn ook welkom! :smiley: En sorry voor het onnodige Engels in het stukje hierboven, pfff.

2 likes