Volgens mij 25-30 euro. En ja zeker! Ik gebruik het voor restjes wax, tarts, votives & meltcups, alles in één dus
Thanks! Dan ga ik me er eens in verdiepen
Een illumalid wil nog weleens helpen of aluminiumfolie er omheen vouwen. Met folie wel goed in de gaten houden dat het glas niet te heet wordt, zeker niet te lang eromheen laten zitten. Oh en natuurlijk de kaars niet kort branden.
Ik ben op zoek naar een waxbrander die er ongeveer zo uitziet.
Deze js van YC, maar vind ik veel te groot (14cmhoog) iemand tips?
Ooooh deze wil ik!! Hoe duur is die?
Deze hoogte is wel eigenlijk het beste om je wax mooi te laten smelten en gelijkmatig geur te laden verspreiden. Bij een kleinere afstand (dus minder hoog) brandt het te snel op en is de geur sneller op! Ik heb precies deze van YC en ben er heel blij mee, vind hem ook niet lomp of groot overkomen (en ik woon in een mini huisje)
Tip: Gooi de pot en al in de vriezer en dan kan je het kaarsvet er zo uit halen door de bevroren wax te breken.
Als voorbeeld:
O dit is echt super handig! Thanks☺️
Zag deze doubrander op Facebook voorbij komen, hoe vet!
@Tamara bijna goed haha, tunnelen wil je juist niet omdat je kaars dan maar half opbrandt en je de helft kan weggooien. Ik denk dat je ‘poolen’ bedoelt! Dan brandt hij mooi evenredig op
Haha pff ik dacht dat ik een goede geurkaarsterm gebruikte maar dan bedoel ik inderdaad poolen
Twee wax melts tegelijk branden? Hmmm nee, ik denk niet dat ik dat zou willen. Ik vind de brander wel mooi om te zien.
En je zegt dat je de helft van een onopgebrande geurkaars zou weggooien maar je kan het overgebleven deel van de geurkaars ook als wax melt gebruiken, toch?
Ik combineer wel eens geuren met elkaar dus dan is zo’n brander wel heel leuk! Maar ik heb het echt niet nodig haha.
Ja klopt je hoeft het inderdaad niet weg te gooien, al vind ik dat omsmelten naar wax wel veel gedoe, brand hem liever gewoon netjes op. Maar veel mensen weten dat sowieso niet en gooien hun kaars dan gewoon weg, doelde meer daar op.
Doe ik dan iets verkeerd? Ik leg het restant aan geurkaars gewoon in een wax brander zonder er verder iets aan te doen.
Ja is ook zo. Ik brand eigenlijk alleen maar YC large jars en daar vind ik het restje moeilijk eruit te krijgen omdat de bovenkant smaller is dan de onderkant. En hij is zo diep dus je kan er ook niet lekker met je vingers bij. Maar ik ben ook gewoon lui hoor
Toen ik nog enthousiast was kookte ik de kaarsen gewoon uit.
Ik zit midden in een verbouwing, weet nou niet zeker of ik die dubbele brander nog heb of heb weggegooid. Als ik hem heb dan laat ik je het weten oké?
Ik heb gister ook twee limited edition geurkaarsen van Ikea gekocht! Swedish Birch & Juniper en Pomegranate & Amber. Ik was ook benieuwd naar Sandalwood & Vanilla, Peach Blossom en die met brandhout en kruiden, maar die waren er alledrie niet.
Tobacco & Honey vond ik in eerste instantie echt stinken trouwens, maar als ik langer rook rook ik met name de honing en dat was wel lekker. Is dat ook zo wanneer je hem brandt? Deze was alleen in die grote pot met 3 lonten te koop, ik had hem misschien wel meegenomen als die ook in het klein aanwezig was geweest.
Net het aluminium folie trucje om een tunnel weg te halen geprobeerd. Werkt erg goed!
Heb je misschien een foto? Kan me echt niet voorstellen hoe je dat aluminium folie dan vouwt of zo haha.