Geurkaarstopic

Ik vind hem niet zo, deze koop ik niet opnieuw. Beetje kunstmatige dennengeur waar ik kattenpis-vibes van krijg. :woman_shrugging:

Kattenpis-vibes :rofl:

1 like

Ja als ik dat wil ruiken stop ik wel met het schoonmaken van de kattenbak. :crazy_face:
Er zijn ook wel elementen in de geur die ik wel lekker vind, maar die delven het onderspit helaas. De nepdennengeur overheerst.

Ik vind de geur persoonlijk ook minder lekker, maar ik walg juist van een sterke kaneel geur… Nu heb ik die Magic Christmas branden en ruik ik niets anders als kaneel, haha… Ik weet niet wat het is, maar dat vind ik dus helemaal niets…

Ja vind ik ook zo jammer dat ze alleen naar de us en canada shippen. De twee b&bw kaarsen die ik heb vind ik echt heerlijk. En morgen komen er nog 3 via cozy favorites.

1 like

Mijn Black Friday bestelling is bezorgd :grin: En hij poolt heel mooi! Kan ik van mijn Warm and Cosy jar niet zeggen :shushing_face:
Heb ook een nieuwe illumalid maar die ligt onder de kerstboom te wachten haha

9 likes

De rentepuntenwinkel van ING heeft een Yankee Candle pakket. Moet zeggen dat de prijs mij wel een beetje tegen valt :face_with_hand_over_mouth:

Edit: er zijn nog twee andere combinaties:

5 likes

Mijn bestelling van Cozy Favorites is binnen! Met onder andere deze kaars. Ruikt heerlijk

8 likes

Oh ik ben echt blij dat je dit gepost hebt want wilde deze al zo lang opnieuw maar kon hem steeds niet vinden. Nu dus besteld!

1 like

Heet een illumalid, zorgt dat de kaars sneller en beter een volledig vloeibare laag (pool) krijgt. Kan ook door aluminiumfolie er om heen te wikkelen, maarja da’s minder mooi.

2 likes

Dit klinkt echt heerlijk!

1 like

23456

Deze besteld, vond het wel heftig die prijs maar wil het zo graag eens proberen deze merken.
En ik hou echt van die warme houtgeuren.

7 likes

Tweede kaars van mijn cozy favorites bestelling. Echt herfst in een kaars :heart_eyes:

5 likes

Iemand ervaring met de kaarsen van Atelier Rebul?

Jongens hier smelt mijn kaarsenhart echt van hoor, wat een teringmooie pool :star_struck:

(Geur is Christmas Eve)

14 likes

Ik vind dit bij de kaarsen van Woodwick ook altijd, dit branden zo lekker. De wat goedkopere kaarsen branden vaak in een tunnel. Is daar iets aan te doen? Behalve zo’n hoedje? En is dit te weiden aan de kwaliteit, of het smeltpunt oid? Nieuwsgierig.
Ik laat kaarsen altijd al wel 3 uur aan ofzo, dus daar ligt het niet aan.

Goedkope kaarsmerken tunnelen inderdaad ook altijd slomer bij mij. Ik gebruik dus soms ook in combi met de lid aluminiumfolie, dat werkt nog sneller. In de zomer krijg ik altijd sneller pools, maar nu ook omdat ik de hele dag de verwarming aan heb. Als je omgeving koel is duurt het ook zichtbaar langer. En verder ligt het ook echt per kaars, ik heb echt ‘brave’ Yankees zoals deze maar ook lastige die ik altijd een extra handje moet helpen :sweat_smile: Bij Yankee large jars raden ze zelf altijd aan de kaars minimaal 4 uur aan te hebben om de kwaliteit te behouden. Ik zorg ook dat ik zo snel mogelijk een pool krijg, dan is de geurafgifte het best!

Zo’n lid past niet op alle kaarsen geloof ik, toch? Ik zie ze van Yankee Candle op bol.com maar die past denk ik niet op mijn bredere kaars van Zara home? Of kun je ze verstellen, ik heb geen idee haha.

Aah ik leer hier echt van, die termen ook, impressive haha!

De functie van zo’n lid is denk ik de warmte iets meer binnen de pot te houden, zodat de kaars eerder en gelijkmatiger smelt en je een mooiere pool krijgt = meer geur?
Maar het zal ook met het soort was en lont te maken hebbe denk ik hoe die brand?

Ik zit ooit te stoeien met een aansteker of draaien als de kaars bijna op is, zodat de vlam tegen de zijkant gaat, maar dan verzuip ik de kaars. Noobie hier :sweat_smile:

1 like

Yes, klopt helemaal! & @ZusjevanJoost ik ben bang van niet inderdaad, illumalids zijn echt een product van Yankee en bedoeld voor hun kaarsen. Geen idee of er nog andere soorten lids bestaan, maar dat moet haast wel lijkt me.

1 like