Geurkaarstopic

Goeie pool :heart_eyes:

12 likes

Ik denk echt dat ik iets fout doe. Mijn kaarsen hebben echt moeite met poolen, zelfs met illumalid en/of aluminiumfolie. Hoe lang duurde het (ongeveer) voor je deze pool had?

1 like

Deze staat nu denk ik een goeie 3 tot 4 uur aan! Maar ik zorg ook altijd dat ik mn lont knip voordat ik hem aansteek, misschien dat het daar ook aan kan liggen?

Het kan ook echt aan de kaarsen liggen. Staat je kaars misschien op een tochtige plek?

Hmm ik heb soms na 4 uur nog geen pool… lont knip ik wel kort, maar misschien dat ik hem nog wat korter moet knippen.

@keekie hmm nee dat idee heb ik niet. Het is ook altijd wel 20 graden of warmer in huis. Misschien heb ik gewoon pech haha

1 like

Nooo mijn kaars is zo binnen gekomen… :frowning:

De kaars zelf lijkt ook niet helemaal goed, of hoort dit zo?

Ah nee wat zonde!

Is dit warm and cosy? Mijne zag ook zo uit.

Ah wat zonde!! Krijg je je geld terug? Ik heb dat ook wel met meerdere kaarsen, denk door de kou dat het een soort van kristalliseert ofzo lijkt wel

Ja klopt. Dan zal de kaars wel zo horen, lijkt wel of er luchtbellen in zitten?
@Sugarbear N.otino gaat het voor mij bekijken, ze moesten echt 10 foto’s hebben van alle kanten van de doos, het inpakmateriaal en de schade etc. Dus ben benieuwd wat ze kunnen betekenen, ik hoop stiekem op een nieuwe extra kaars, want ik kan deze in principe nog wel branden natuurlijk.

Dit was de enige kaars die ik echt lekker vond ruiken.
De andere 2 wil ik toch retourneren, misschien een beetje stom maar de ene rook naar mannenparfum en de andere naar een soort cookiedough of pumpkin geur waar ik misselijk van wordt. Beiden niet echt houtig en warm zoals ik hoopte. Dus nu zit ik nog mijn laatste cheap ikea kaars op te branden, kan ik nog niet echt genieten van mijn cadeau voor mezelf haha:P

1 like

Ah wat balen dat de andere geuren niet in de smaak vielen. Ik heb tot nu toe maar 2 grote kaarsen, warm and cosy en warm desert wind. Misschien vind je die tweede wel wat, ze liggen een beetje in dezelfde lijn qua geur. Ik ben zelf ook niet zo van die zoete koekjes geuren haha

Ah shit zeg :weary:
Wbt de kaars, meerdere yankee candle kaarsen zagen er bij mij zo uit. Het verdween bij mij als het kaarsvet een keer gesmolten is geweest.

1 like

Ik heb de yankee candle adventkalender, maar dat votive-glaasje wat erin zit is zo zo zo ruk. Er zit een soort mat laagje aan de binnenkant waaraan de kaarsen onmogelijk blijven plakken. In de vriezer helpt niet, warm water komt niet alles mooi mee los en je kan er niet met een mesje in peuren want het beschadigd zo snel.

Heb het dus maar weggegooid en een nieuw glaasje gekocht bij de Hema. Die is perfect! De votives passen er mooi in en als ze weer koud zijn wip je hem zo uit het glaasje zonder gedoe. Plakt niet vast. En ik heb het idee dat ze hierin mooier opbranden. In dat originele glaasje bleef zoooooveel zitten. Dus dikke tip als je votives wisselen teveel gedoe vindt.

5 likes

Ik heb al een aantal jaar de gingerbread kaars van Zara home. Nu heb ik een nieuwe besteld, maar ik heb het idee dat deze een minder sterke geur heeft. Zijn er meer mensen die recentelijk deze kaars gekocht hebben en kunnen vergelijken? Wat vinden jullie van de geurintensiteit?

Ik heb hem voor het eerst gekocht laatst en heb dus geen vergelijkingsmateriaal, maar ik sta er juist van te kijken hoe intens hij ruikt. Mijn hele appartement ruikt naar gingerbread als hij brandt en zelfs daarna ook nog wel een dag. Maar ik kan het dus niet vergelijken, en weet dus ook niet of dit iets zegt :sweat_smile:

2 likes

Iemand hier interesse in een large jar van YC in de geur Crackling wood fire? Heb hem 1x 2u gebrand maar is niet mijn geur.
Mag weg voor 15 euro, en via Vinted/Homerr verzenden kost geloof ik 3 euro voor een medium pakket.

1 like

Ik heb nu de helft van een Icicles tart aan :two_hearts:
“The crisp, winter forest scent of ice covered pine branches with tingly notes of spicy cinnamon.”

4 likes

Vond deze wel mooi voor dit topic :joy:

15 likes

Maar ze weigeren alleen :joy:
‘Je hebt toch genoeg?’

1 like

Ja ik word daar ook gek van, mijn glaasje is zo beschadigd al

1 like

Ja zo zonde!