Geurkaarstopic

Hoe weet je nou of een geurkaars veel aroma verspreidt? Ik heb hier een geurkaars die heerlijk ruikt als ik in de buurt ben, maar het is niet dat je hem beter ruikt als hij aan staat. En ver er vanaf al helemaal niet.
Ook had ik eens een geurkaars van dille en kamille die echt goed was, maar keer erna kwam er amper een luchtje vanaf.
Ik ben eigenlijk altijd wel op zoek naar iets ambers/hou tachtigste/spicy. Heeft iemand een goede tip?

En een andere: ik vind de geurstokjes van Hema Dawn heel lekker, weet iemand een goede geurkaars die er op lijkt? (Geurkaars van Hema zelf geeft geloof ik niet veel aroma af).

Ja te sterk is ook echt ranzig. Moet echt precies goed zijn :sweat_smile:
Edit: ik vind het ook wel fijn juist om ze te ruiken als ze niet aanstaan. Maar niet misselijkmakend dus of dat je je eten niet meer goed kan ruiken :stuck_out_tongue:

Ik vind bath and bodyworks altijd wel goed en sommige kaarsen van YC.

Ik heb nu deze aan, en hoewel ik normaal kaneel echt niet lekker vind is dit echt genieten.

3 likes

Ik vind Woodwick, of tenminste de Woodwick kaarsen die ik heb, ook goed geur verspreiden. Niet te sterk en blijft na de tijd een beetje hangen.

2 likes

Deze leek mij ook heerlijk

1 like

Ben altijd een beetje teleurgesteld als ik een lekkere geurkaars aan heb en het bezoek er dan geen opmerking over maakt. Beschouw de kaars als een soort kind waar ik complimenten over wil.

17 likes

Volgens mij verschilt het ook echt per soort geur. Ik kan me voorstellen dat een hele zoete geur veel sterker ruikt dan een meer frisse, subtiele geur. Al met al ben ik wel tevreden over Yankee candles. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een klein kaarsje van DW Home en ondanks het kleine formaat, vult de geur echt de hele woonkamer.

Ik hou zelf ook wel van Amber/houtachtig. Misschien is warm and cosy van Yankee wel wat voor je. Of warm cashmere, al vind ik die veeeel minder sterk ruiken dan Warm and cosy.

1 like

lol same :smiley:

is moeilijk te zeggen, ik dacht eerst altijd dat de grootte uitmaakt (doet het ook wel), maar ik had nu een duurdere mini kaars van een lokaal merk gekocht en die verspreidt geur als een malle, veel beter dan m’n goedkope TKMaxx kaarsen. Het ligt eraan hoeveel geurolie erin zit en aan de was.
Ik heb ergens gelezen dat bijenwas en soya minder goed geur verspreiden dan paraffine, en dat er daarom meer geurolie in moet, maar dat niet alle kaarsenmakers dat dan doen omdat de kaars dan duur wordt.

Wil je zeggen welk lokaal merk dat was? Misschien dat ik hem ook kan vinden!

image
Ik heb deze besteld. Ben heel benieuwd, de geur lijkt me echt heerlijk.

5 likes

Over het algemeen verspreiden duurdere merken meer geur dan de goedkopere merken, wat opzich ook logisch is want bij een duurdere kaars zit er vaak meer geurolie in.

Woodwick heeft wel veel ‘natuurlijke’ geuren zoals houtachtige of amber geuren!

Omg mijn moeder. Ik vroeg of ze bij ons lokale winkeltje wilde kijken of ze de limited edition Yankee kaarsen hadden. Komt ze thuis, zegt ze niets en gaan we avondeten. Vroeg ik onder het eten of ze die kaarsen hadden. Zegt ze: “ja de tutti frutti ruikt erg lekker, die kun je straks zelf ook ruiken :wink::wink:” en toen zei ze dus dat ze van de andere een kleine gekocht had, maar dat kan niet, want de LE kaarsen zijn alleen large jars. Nou dit had ze dus gekocht:

Laat nu net Vanilla Cupcake mijn favoriete YC kaars zijn. En dus ook geen kleine, maar een medium. Binnenkort zelf maar even kijken of ze de andere LE ook hebben, want die moet ik echt eerst ruiken, aangezien chocolade geuren erg verschillend kunnen zijn. Maar al met al, ZO lief van mijn moeder, had ze echt niet hoeven doen :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Ik woon in Schotland dus lokaal voor mij sorry! Het merk heet Find https://www.find-candles.com/

Nu al binnen en heb m direct aangestoken. IK VIND M HEERLIJK!

Vrij zoet, maar niet té. Echt een perzikgeur met een hintje vanille.

2 likes

Waar gekocht?

Kan het terug?

Gisteravond deze voor de laatste keer aangezet. Echt een van mijn favoriete kaarsen. Vind het alleen jammer dat ik het overgebleven gedeelte niet kan gebruiken. Er kwam ook echt heel veel roet vrij vanaf het lont toen de kaars ongeveer voor driekwart leeg was. Bij mijn andere woodwick die nu ook voor driekwart leeg ik heb ik daar (nog) geen last van gelukkig.

1 like

Ik heb het ook een kaars waarvan ik heb niet meer kan opbranden. Heb toen alles eruit gebikt en steeds een aantal stukjes op mijn waxbrander gelegd. Echt ideaal! Doe zo al maanden(!) langer met de kaars.

4 likes

@Noor dat is bij Woodwick wat lastiger. Door het houten lont en de vorm van het glas. Bij Yankee en B&BW pas ik de methoden die jullie gebruiken wel toe. Maar als ik bij deze kaars heet water gooi, komt al het verbrandde hout ook los en bij de wax. Op YouTube wordt ik ook niet veel wijzer over woodwick kaarsen

1 like