Je kan het ook vragen aan de mensen die erbij staan wat ze adviseren of waar ze nog weinig van hebben. Ik had vrijdag aan het einde van de dag wat gegeven voor de kerstpakketten-actie bij een groot inzamelpunt en was de eerste die producten in de categorie thee, koekjes, chocolade en douchegel kwam brengen. Ik had expres leuke verpakkingen uitgezocht, die feestelijk waren maar niet kerstig, zodat ze eventueel ook als cadeautje dienst kunnen doen als het niet de eigen smaak is.
Ik ben nooit echt arm arm geweest maar ik heb wel een tijd gekend dat ik buikpijn had over hoe ik mijn huur moest betalen. Ik deed wel heeel zuinig als ik douchegel kreeg maar ik kon daar zo van genieten, even een moment van luxe en normaliteit ofzo. Dus het kan inderdaad heel erg verschillen!
Bij ons geven ze een lijstje met voorbeelden maar ook staat er in de supermarkt dan een hoek met spullen dje je kan kopen.
Als je willekeurig producten doneert ipv iets van een lijst wat ze willen hebben: is het dan niet zo dat persoon A een fles Dove als extra product krijgt, persoon B een pak koekjes uit een kerstpakket en persoon C ook een fles Dove maar een kleiner formaat. Ik bedoel, hoe verdeel je dit onder mensen?
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar dit soort producten staan meestal ook gewoon op de lijstjes. En die producten worden gewoon zo eerlijk mogelijk verdeeld, net als de rest. In mijn supermarkt had dus iedereen droge pasta en blikken soep zitten doneren, terwijl het merendeel van de lijst uit juist meer kerstpakket-dingen bestond (koffie, thee, lekkernijen etc.). Is natuurlijk ook welkom en goedbedoeld, maar ik vond het wel opvallend.
Deur valt ws onder je inboedleverzekering! Zou morgen even bellen als ik jou was. Hoop dat je hand al minder zeer doet ondertussen
Door dit bericht heb ik besloten mn koelkast die ik helaas niet mee kon verhuizen, te doneren ipv verkopen. Thanks!
Ik geef bijna altijd tampons en maandverband, staat nooit op de lijst, is volgens mij echt zo’n product wat vergeten wordt.
Ik ben aan het zwartrijden op het moment. Ik ging iemand uitzwaaien op Schiphol en daar heb je geen poortjes. Dus niet uit- en ingecheckt. Nu zit ik met verhoogde hartslag in de trein. Zo sneu van mij.
Als je niet hebt uitgecheckt ben je ingecheckt
Nee want ik ben teruggereisd naar mijn eigen stad en heb daar uitgecheckt. Ik heb dus 2 uur zogenaamd rondgehangen op het station.
Oohh ik dacht het ging over niet ingecheckt zijn haha
Maar volgens mij als je uitcheckt op hetzelfde station van incheck en daar zit meer dan 30 min tussen wordt er wel een tientje afgeschreven. Dat was vroegah zo tenminste
Schoonzus is zwanger en er wordt een babyshower georganiseerd. Zij vindt dat helemaal leuk. Nu is er een open tikkie aangemaakt waarvoor je zelf het bedrag mag bepalen om samen een groter cadeau te geven. Vind dit zo lastig. Wat geef je dan?
Heb zelf al niks met het hele concept waar dan ‘alleen de vrouwen’ voor worden uitgenodigd. Betaal ik namens mezelf of als stel? Ze is de zus van m’n vriend natuurlijk, maar hij is er niet bij en natuurlijk geven we ook een cadeau met de geboorte.
Zeg liever gewoon 20 euro per persoon dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Geen idee
Ik heb een babyshower voor mijn zus georganiseerd en had ook een open tikkie gedaan en erbij gezet dat het helemaal oké is om niet mee te doen en je ook prima niets kan geven of zelf iets geven. Juist omdat ik niemand het gevoel wilde geven dat het een verplicht iets was. En omdat mijn zusjes er bijvoorbeeld ook waren en die werken nog niet. De bedragen verschilde erg. De een gaf 25 euro, de ander 7,50 en de ander 15. Het maakte ook echt allemaal niets uit want het ging om de gezelligheid. Dus zou gewoon echt geven wat je zelf wilt!
Moest gister in het personeelsrestaurant €3,55 betalen voor iets dat maar €2,40 kostte… Heb er iets van gezegd
Update
20 euro afgeschreven
Oh meh
Je kunt het geld terugvragen bij NS als je reis minder was dan dat (en de paaltjes op Schiphol staan bovenaan de roltrap bij de perrons)