Only in NL
Laatst ben ik gaan eten met vrienden en iemand schoot voor en heeft me inmiddels een tikkie gestuurd. Ik denk gewoon voor 1/5 deel. Misschien meer, zou ik prima vinden want ik had wel meer gegeten en gedronken. Ik heb gewoon betaald.
In de kroeg later op de avond opende een enthousiasteling een rekening, bestelde shotjes, biertjes en liep direct naar buiten toen we overwogen naar een andere kroeg te gaan. Ik heb de rekening maar betaald.
Ik zit er een beetje mee dat ik wel een tikkie voor het eten kreeg maar dat niemand zich heeft af gevraagd wie de rekening in de kroeg betaalde. Het was 60 euro en ik zou best mijn vrienden voor dat bedrag kunnen trakteren, maar een traktatie als deze is geen eer aan te behalen. Niemand heeft om al die shotjes gevraagd en dat ik maar betaald heb heeft niemand bij stilgestaan.
Ik heb inmiddels wel geïnformeerd naar wie er in de tweede kroeg betaald heeft en wil met haar verrekenen en de rest een tikkie sturen, maar ik blijf het ongemakkelijk vinden. Hoe breng ik dit?
Gewoon een tikkie sturen met een berichtje erbij van hey, ik heb betaald in kroeg x, het was 60 euro, zouden jullie allemaal je deel willen overmaken?
Hahah ja het kan soms zo makkelijk zijn, maar omdat het niet werd ‘aangeboden’ was ik bang voor een gierigheidsverwijt
Hoe kun jij nou de gierige zijn omdat je de rekening hebt opgepakt? De grootste hier is die persoon die dat allemaal heeft besteld en gewoon weg loopt.
Het feit dat niemand erover begint is juist gierigheid van hun lijkt mij… Beetje zo van ‘laat ik t maar niet vragen, straks moet ik nog betalen’
Beetje gierig maar vooral slim… (al zeg ik hetzelf)
Ik had een pathé unlimited abonnement en toen kwam er een actie van ING. 4 maanden met 50% korting! Dus toen stopte ik mijn abonnement, dit kwam net uit qua opzegtermijn etc. En toen nam ik weer een pathé unlimited abonnement via ING, want actie was alleen voor nieuwe leden. In december moest ik weer de volle mep betalen. Maar er is nu een eigen actie van Pathé met actiecode: najaarsdip. En dezelfde actie namelijk 4 maanden 50%. Dus toen heb ik het trucje weer gedaan . Ik heb mijn abonnement weer opgezegd om weer opnieuw aan te melden. Dus eigenlijk 4 maanden ‘gratis’!
Maar heb je tegenwoordig bij opzeggen dan niet meer een soort boete? Want dit klinkt interessant haha
Dit was vroeger wel zo, maar tegenwoordig niet. Je moet alleen 4 maanden lid zijn voordat je kan opzeggen. Er zijn nu geen regels meer over de periode tussen het opzeggen en opnieuw lid worden
Huh waar kan je die actiecode invullen? Wij doen ook altijd mee met ING acties maar kan nergens op pathe vinden waar je die code moet invoeren?
De actiecode waar ik het over heb is van Pathé. Je gaat naar pathe.nl/unlimited en scroll voorbij de twee abonnementen en je kan een actiecode invoeren. Het kan zijn de actie afgelopen is. Er stond geen einddatum en de actie was al in november.
ING heeft/had? Trouwens ook weer de actie 4 maanden voor minder. Maar dat is alleen voor unlimited gold. En vind je in de ING puntenwinkel(?).
Dan koop je met je ING punten en een geldbedrag een voucher. Op de voucher staat hoe je het moet doen. Volgens mij ook invullen in actiecode.
De actie van Pathé is voor beide abonnementsvormen.
Aaah de actiecode werkt helaas niet meer . Ik had inderdaad ook die gold aanbieding gezien maar ik hoef zelf niet perse een gold abo en dan zou het alsnog wel te prijzig voor mij zijn per maand voor wat ik er eigenlijk voor over heb. Denk dus maar weer een half jaartje wachten op de nieuwe aanbieding.
Houd ook de filmtopic in de gaten! Hier had ik het ook tijd terug in gedeeld. En vaak worden ook de acties van ING erin gedeeld. Ik had mijn abonnement opgezegd en het liep tot 27 december dus ik kon pas op het laatste momenten de code gebruiken. Ik had eerst nog gekeken naar een einddatum, maar kon dat helaas niet vinden.
Dan nog een pathé hach
Als je bij de balie een koffie besteld krijg je een muntje voor een apparaat
Die muntjes zijn hetzelfde voor een grote en een kleine koffie, dus je kan gewoon zeggen dat je een kleine wil en dan een grote nemen
Koffie bestellen bij de balie? Muntjes voor een apparaat? In welke Pathé (s) heb je dat?
Bij de pathé’s in Rotterdam en Schiedam maak je je eigen Starbucks ‘koffie’ en reken je af bij de zelfscan of kassa. Geen Muntjes komen eraan te pas.
O in Tilburg! Daar staan Starbucks apparaten waar je kan pinnen maar als je met je stars (dus met korting of gratis) koffie koopt krijg je een muntje voor in dat apparaat. Hoe verrekenen ze dat met de zelfscan? Scan je dan je voucher?
Bij de selfscan hoef je de starbucks niet te scannen, maar is er een knop voor starbucks en de verschillende maten. En je kan als je een voucher hebt deze ook scannen.
Nouja dan kun je dus ook prima zeggen dat je een kleine had en een grote nemen
Nee want er wordt best vaak gecontroleerd in Rdam (waar zelfscan kassa’s zijn) en bij Schiedam heb je alleen bemande kassa’s. Dus ik heb het nog niet gedurfd
Als je een dief wilt zijn.