Gierige acties #2

of doe allemaal gewoon even niet zo gierig

geintje.

2 likes

waarom zou je een kind een cadeau geven omdat je bij zijn/haar ouders gaat eten? doe ik in ieder geval - ook bij familie - nooit

9 likes

Omdat @Foxy spreekt over kerstavond, ik veronderstel dan ook dat ze specifiek voor het kind aan het afspreken zijn om samen iets te kopen.

4 likes

Reageer je op mij of op de discussie?
Ik probeer de vraagsteller handvatten te geven. Het is duidelijk dat zij graag samen met anderen iets meer wil geven en dat is dan weer net niet gierig.

3 likes

Ik stort altijd geld op de rekening van m’n nichtjes. Hebben ze later nog wat aan en ze krijgen toch al genoeg zooi

13 likes

Ja
Maar ik moet zeggen dat het me wel is bevallen dus de kans dat ik alsnog lid word is er wel. Toch weer winst voor hellofresh :joy:

1 like

Nee ik vind of dat je oftewel de kosten split met z’n allen of je wordt uitgenodigd en dan hoef je daar dus ook zeker geen cadeau of andere tegenprestatie van gelijke waarde tegenover te stellen. Ik zou dat ook niet verwachten als ik mensen uitnodig. Maar eerlijk is eerlijk, als ik een heel kerstdiner verzorg vind ik het wel heel leuk en attent als mensen wat meenemen en zou ik het misschien toch wel een beetje jammer vinden als niemand iets meeneemt. Of dat nou een bloemetje, fles wijn of een kaartje is maakt me dan niks uit, het gaat om het gebaar en zeker niet om het geld wat mensen eraan hebben uitgegeven.

8 likes

Ja precies, denk niet dat dat kind de boodschappen doet of dat diner in elkaar draait, waarom verdient die een cadeau?

5 likes

Haha het is toch gewoon leuk om kinderen te verwennen. Hoeft toch niet altijd een reden voor te zijn.

2 likes

In dit geval was het bedoeld als bedankje voor een (kerst)etentje dat de ouders organiseren, dus dan vind ik het wel een beetje gek om iets voor het kind te kopen ipv voor de ouders. Je kunt natuurlijk gewoon random ook een cadeautje voor het kind kopen, gewoon omdat het leuk is, maar zou toch voornamelijk iets voor de ouders meenemen in dit geval

11 likes

Ik snap cadeau voor kind wel. Bij ons in de familie doen we ook alleen aan cadeaus voor de kinderen met kerst.

3 likes

Ik vind geen geld hebben voor zorg allesbehalve gierig

Sterkte!

9 likes

Oh wow! Wat afschuwelijk en wat ben jij een dappere strijder.

3 likes

Ehm, voor de huisartsenpost hoef je ook geen eigen risico te betalen…

7 likes

Wow, TIL, was in de stellige overtuiging dat elke regio verplicht is om in alle diensturen (dus ook nacht) een HAP beschikbaar te hebben. Maar dit is dan denk ik niet in heel dichtbevolkt gebied?

Nja, maakt ook niet uit, vervelend van je val en fijn dat je huisarts je goed heeft kunnen helpen!

2 likes

Waar mijn ouders wonen is het 40 minuten met de auto naar de dichtstbijzijnde HAP die ook s avonds en s nachts open is. Ze wonen overigens in een stad met 15.000 inwoners, niet in een hutje op de hei.

6 likes

Ik vind het vooral heel jammer dat we een systeem hebben wat er voor zorgt dat we vanuit kostenoverweging niet naar de eerste hulp gaan. Niks tegen jou hoor want ik heb ook een hoog eigen risico en ik zou zelf ook wachten als het nog even uit te houden is, maar gek is het systeem wel. Je hebt gewoon zorg nodig in dit soort gevallen en zou iedereen gewoon altijd (gratis) naar de EH moeten kunnen. Dus gierige actie van de overheid dan maar die het niet bekostigt haha

10 likes

Ik heb vrijwilligerswerk bij een voedselbank gedaan en er is nooit een tekort aan droge crackers inderdaad. Als je graag wil helpen kun je beter verse producten doneren, het liefst zuivel en groenten. We hebben een jaar lang alleen rabarber uit kunnen delen omdat er niets anders werd aangeleverd

En het liefst ook niet rond kerst want mensen moeten het hele jaar eten

26 likes

Bij onze supermarkt staan soms mensen van de voedselbank en dan kun je boodschappen van een lijstje doneren. Ik twijfel dan altijd wat beter is, stel je wil/kunt bijv. 10 euro aan de voedselbank besteden zou je dan zo veel mogelijk kopen van het lijstje (zoals 20 pakken pasta, pasta staat er vaak op) of bijv een paar douchegels (staat vaak ook op het lijstje) die echt fijn zijn. Met het eerste help je denk ik meer mensen maar misschien is een lekkere douchegel juist ook fijn.

5 likes

Smaken verschillen daarin heel erg. Ik zou een luxe douchegel echt zonde vinden als ik dat zou krijgen, wetende hoeveel ik had kunnen kopen voor hetzelfde geld. Maar ja, misschien wordt iemand anders er wel heel blij van omdat ze het altijd al hadden willen kopen maar het geld er niet voor hebben.

2 likes