In Utrecht heb je dit systeem ook.
ik heb net nep geweend bij mijn arts om goedkopere medicatie voorgeschreven te krijgen waar ik eigenlijk geen recht op heb omdat het louter preventief is
En heb je het ook gekregen?
Ja!
Klassiek Belgisch Kafkaisme en one-issue-forumisme
Ik moet preventief antivirale mediactie nemen van mijn oogarts omdat ik een oogingreep heb gehad wat een nieuwe herpes-infectie kan uitlokken waarbij we weer van het begin zouden moeten starten. Alleen wordt die medicatie niet terugbetaald tenzij dat er met een wiiser en kweek bewezen is dat er een herpes infectie geweest is. Iets wat mijn oogarts niet had gedaan destijds waardoor er nu eigenlijk geen bewijs is van deze infectie op vermoedens na.
Nu heeft ze toch het attest gemaakt waardoor ik wel recht op terugbetaling en een geweldige 15 ekkies bespaard.
ik had een philips lumea besteld voor 335 met 50 euro cashback. geld is binnen, ding al gebruikt, maar nu is ie 280, dus heb ik hem opnieuw besteld en stuur ik de nieuwe terug alsof het die van 335 is. 100 euro korting
Ik denk dat je die 50 euro nog wel moet terugbetalen, daar zullen ze vast mee komen als ze dat ding retour krijgen
Cashback krijg je vaak van de producent, niet van de webshop toch? (Zo ging het iig wel bij mijn koelkast.)
Klopt. Cashbacks lopen via de fabrikant dus ik denk dat het wel losloopt tbh.
Ik vind het altijd wel knap dat mensen hier de motivatie voor hebben. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets bestel en dat het ineens korting heeft, maar ben daar echt te lui voor
Ik zie/onthoud dat eigenlijk ook nooit, als ik iets al gekocht heb check ik de prijs niet meer. En als ik het daarna als advertentie krijg (want dat gebeurt wel mega vaak natuurlijk) let ik eigenlijk ook nooit op de prijs.
Ik heb ook eens iets besteld met een cashback actie maar daar stond in de voorwaarden dat wanneer je het zou retourneren dat dan de gekregen cash weer teruggegeven moest worden. Ik weet het ook niet.
Alle apparaten hebben serienummers
Ja, en dan? Ze komen er pas achter als een nieuw persoon de cashback wil claimen toch, of denk je al eerder?
Oke vind het niet leuk om m’n moeder af te branden want het is een schat maar er is één ding wat ik echt gierig vind van haar en haar man.
Al jaren(voor de hoge prijzen) zijn ze ontzettend gierig met de verwarming aanzetten. Wij zitten daar altijd met z’n allen te koukleumen en laten dat duidelijk merken/zeggen het ook maar dat maakt niks uit.
We deden kerst een week eerder, toen het zo ziek koud was.
We waren daar met broertje zus ik en aanhang.
Kom ik binnen daar zeggen ze ja we hebben de verwarming voor jullie aangezet, het was 17/18 graden. Ik doe altijd al meer lagen aan als ik daar kom maar ik heb ook wat ondergewicht wat resulteert in ijskoud rillen overal pijn van het aanspannen als ik thuis kom. M’n vriend heeft het nooit koud maar had dat nu ook, kreeg ie een extra trui.
Ik vind het zo gierig en ongastvrij als je mensen het koud ziet hebben en je dan niet voor 1 dag de verwarming even 1 of 2 graden hoger kan zetten. Ik ben zelf echt totaal anders daarin en zou er niet eens over nadenken.
En nee ze zijn niet arm of iets.
Ik ga er nu volgende week weer heen en zag dat de temperaturen weer flink naar beneden gaan en kan er dan daarom al tegenop zien om te gaan.
Oké dat moest ik even kwijt
Oh daar heb ik niet eens gedacht, ja dat is wel lullig dan.
Weet ik veel Dat staat vast in de voorwaarden van die cashback actie, hoe ze dat regelen.
ik heb geen serienummer hoeven invoeren!
in de voorwaarden staat helemaal niks over retourneren, dus ik ben ook benieuwd. in het ergste geval moet ik dat geld terugbetalen, dan heb ik m alsnog voor 280 dus dat maakt dan niks uit.
Tbh vind ik dit meer dan gierig, echt onaardig. Weten ze dat je er last van hebt ivm je gewicht? Dat is natuurlijk wel extra naar
Vind dit ook wel onaardig idd eigenlijk. Heb zelf een vriendin die ook nooit de verwarming aan heeft, omdat ze het te duur vinden. Is daar altijd 15 graden ofzo, zit altijd echt kou te lijden.
Mijn ouders zijn soms ook zo. afgelopen weekend ging ik met m’n baby bij m’n ouders slapen en de kamer waar de baby moest slapen was 10,9 graden?? En eigenlijk was het lastig van mij dat ik dat te koud vond voor m’n kind. Want zij sliepen vroeger op die kamer en hadden toen ook nooit verwarming aan. Ja oké maar ze lag echt te rillen? Naja uiteindelijk hebben ze er een elektrisch kacheltje neergezet.
Edit: en ik had van te horen al gevraagd of de verwarming aan kon hè. Maar hadden ze dus niet gedaan want ‘het was er niet koud’