Dat kan echt niet vooral niet met een babytje joh!!
Nou ja zeg, een baby letterlijk in de kou laten liggen. Dat vind ik wel heftig hoor van een opa en oma
Ja daar noem je ook 2 apparte volken op…
Haha ik woon in Zweden en ze slapen hier inderdaad weleens buiten (niet zo vaak als in Denemarken volgens mij). Maar dan zijn ze ook wel extreem warm ingepakt met dikke wollen pakken enzo. Ik ben misschien nog te Nederlands, maar ik vind alles (binnenshuis) onder de 19 graden voor een kleine baby echt koud.
Ja ze weten het van mijn gewicht en ze zegt zelfs de hele tijd “ah schatje heb je het echt zo koud?”
Ik denk oprecht dat als ik iets elektrisch mee zou nemen ik daar commentaar op zou krijgen. Ze leven zelf in 15 graden vraag me niet waarom.
En alles wordt gemeten hoeveel er wordt verbruikt de hele dag( is ook een soort hobby/obsessie van haar man.
@Calypso ik kom er ook niet elke week maar bijvoorbeeld met kerst wil ik er gewoon bij zijn omdat iedereen er dan is, zou het ook heel naar vinden om dan thuis te blijven.
Edit: en als er een keer meerdere mensen over de vloer komen die het allemaal zichtbaar koud hebben waarom dan niet een keer een uitzondering maken, dat is wat ik zelf niet begrijp. Wat je doet als je gewoon thuis bent moet je idd lekker zelf weten.
En als je heel duidelijk zegt, ‘mam, wil jij nú de verwarming op 20 graden zetten want ik heb het koud, dat zou ik fijn vinden, dank je wel’
Zou dat werken?
Omg obsessief bijhouden, ge-zel-lig!
Wat het gewoon is met gastvrijheid denk ik: je moet je gasten zich laten ontspannen. En als je het echt koud hebt is dat gewoon fysiek onmogelijk.
Ja ik begrijp het ook echt niet van ze. Want ze zijn hartstikke gek op haar en lief voor haar verder. En m’n moeder liep in de kraamtijd steeds te zeuren dat ze echt een mutsje op moest enzo in huis omdat het anders te koud was. Dus hele rare move dit.
Ik zet mijn verwarming ook niet aan vanwege de kosten. Maar kies er ook voor om niemand bij me thuis uit te nodigen want ik vind het zelf ook niet te harden.
Deels met je eens maar als je dochter echt pijn heeft van de kou… dat gaat wel echt ver hoor
Ik kreeg mijn boodschappen binnen en ik had ook 2 deo’s besteld voor de gevoelige huid. Heb totaal wat anders binnen gekregen en heb ze dus gecrediteerd via de klantenservice. Vond het zonde geld om voor iets te betalen wat ik uiteindelijk niet heb besteld en niet kan gebruiken.
Maar dit is toch helemaal niet gierig?
Haha nee je bent een dief van je eigen portemonnee als je dit niet zou terugvragen
Mijn zus en ik waren laatst wezen shoppen . En toen had ze ook zon grote stekkerdoos gekocht. Uiteindelijk was ze die hier bij mij vergeten en ik zei dat ik m wel zou bewaren of wilde hem wel van der overnemen ( want ik weet van mezelf als ik zon ding nodig ben en dan te lui ben om te gaan zoeken ik dat ding dan pak en vergeet en zei het ene jaar later opeens vraagt. Ze woont aan de andere kant van t land, en we zien elkaar letterlijk 2x pj. ) Maar ze zei nee bewaar hem maar, ik zei ok prima. Een paar weken later stuurt ze me een berichtje of ik alsnog die stekkerdoos over wilde nemen, want ze had t geld nodig . Whoa, ging om €4 hele euros
oh nee ik vind jou gierig haha. Je stelt zelf aan haar voor om m eventueel over te nemen? + in deze barre tijden kan 4 euro veel voor iemand zijn
Nou idd en even wat extra geld overmaken (als je dat kan missen uiteraard)
Dus je wou hem overnemen zonder er geld voor te geven ? En het is “maar” €4. Dan vind ik jou idd gierig eigenlijk
Er staat overnemen, ook omdat de schrijver het wel handig vond zelf.
Zoals ik het begrijp wilde ze die 4€ gewoon betalen en zei haar zus, nee bewaar hem maar. Vervolgens vraagt ze weken later toch om die 4€, ik vind dat dan best gierig
Ja dat zal allemaal wel, maar het is je eigen zus die erbij zegt dat ze het geld nodig heeft. Kan me echt niet voorstellen dat je dan denkt “ja nu is het te laat”