In ruil voor zelf de stekkerdoos houden.
Maakt niet uit wie het is, IK vind het dan raar (oke misschien niet per sé gierig, vooral raar) om na weken alsnog de 4€ voor die stekkerdoos terug te vragen. Zeg dan dat je skeer bent en vraag of je geld mag lenen? En ja ik snap heus wel dat niet iedereen dat zomaar vraagt
edit @cassie kun je ons nog even verlossen met het antwoord op de vraag of jouw intentie was om die 4€ wel of niet te betalen toen je zei dat je hem wilde ‘overnemen’?
Maar ze geeft letterlijk aan waarom, ik vind dat heel knap eigenlijk? Je moet dan ook een bepaalde schaamte (onterecht, maar toch) voorbij, om dit toe te geven.
Ik zou direct het geld overmaken en - mits je het kan- wat extra erbij doen zoals anderen zeggen.
Bedoelt ze niet gewoon dat zus bedoelde, met bewaar maar, dat ze hem de volgende keer mee zou nemen als ze weer bij @cassie komt, in plaats van dat ze hem verkoopt aan haar.
Weggehaald
Ik weet niet of dit een emotioneel onderwerp is want ik heb geen trouw-wensen, maar het kan toch dat je niet kan? Of is het normaal dat je alles opzij zet voor een bruiloft? Want als je op vakantie bent dan kan je niet en dat is heel jammer maar helaas
Dit, zeker omdat zij het zo laat aankondigt. Ze weet dan trouwens toch ook van jouw reisplannen af? Ik vind het eigenlijk wel heel wat van haar dat ze verwacht dat jij je vakantie overhoop gooit zodat je erbij aanwezig kan zijn
@chasingrainbows je had gewoon al eerdere plannen staan, dat is toch niet jouw schuld? Natuurlijk is het jammer, maar als je eerder had geweten dat die bruiloft er zou zijn had je er rekening mee kunnen houden en dat is nou eenmaal niet zo. Ik hoop voor je dat het je vakantie niet verpest.
Je kan hier helemaal niets aan doen en ik vind er niks gierigs aan om niet te gaan.
Ze zien het meer als “het is mogelijk om terug te reizen” alleen ja qua geld vooral zit ik echt krap en ik vier ook geen vakantie op het vliegveld maar is best ver en vooral onpraktisch vanuit een buitengebied. Ik weet ook niet wat de locatie in NL is dat is het in het gesprek niet eens aan bod gekomen maar zal ook niet naast het vliegveld zijn. Voel me zo schuldig nu maar precies wat je zegt ik wist niks van de datum af tot ik zelf vroeg of ze al iets van locatie ideeen had.
Nee ik vind het heel erg raar dat zij zonder je een uitnodiging te sturen toch alvast vindt dat jij jouw vakantie maar moet skippen of onderbreken
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Jouw plannen lagen al vast, je wist niet wanneer, ze vertelt het je niet expliciet en verwachten dat iemand zomaar terugkomt van vakantie is ook wel wat. Het ligt niet aan jou.
@chasingrainbows Ik vind dit helemaal geen kwestie van gierig zijn of van of je nou wel of geen geld hebt. Je hebt al een (bijzondere) vakantie gepland staan en je gaat toch niet je vakantie eerder afbreken voor een bruiloft die veel later bekend wordt? Enige uitzondering zou voor mij zijn als je zelf wel heel erg het gevoel hebt dat je wil gaan (bijvoorbeeld hele dierbare vriendin oid), maar dat lees ik in je bericht niet.
Er kan ontzettend veel over gezegd worden en ik zie dat je zegt dat je jezelf ook schuldig voelt, maar ik zou echt proberen er niet te veel in mee te gaan.
Het is jammer maar je kunt niet, klaar. En dat is het.
Is wel een goede vriendin. Als het gewoon een eigen geplande citytrip oid was geweest was ik gewoon in NL gebleven, maar nu dat iemand anders het voor mij betaalt kan ik het niet maken om niet te gaan. En wil ik ook graag gaan, is 3 weken in totaal en het komst precies goed uit met mn opleiding en dat het voor de zomervakantie van de scholen is, omdat dan de prijzen nog veel hoger zijn. En in de zomervakantie kan ik veel werken om ff een buffer op te bouwen. Dus voor mn gevoel heb ik de keuze niet maar de ander zegt van wel. Pfff wat een gedoe.
Is haar eigen schuld. Misschien snapt dat zelf ook wel? Dat er mensen niet kunnen komen als ze zo last minute is én nog niks heeft rondgestuurd. Voor 1 feestje zou ik mn dure vakantie iig niet overhoop gooien. En me er zeker niet schuldig over voelen. Als zij verwacht dat jij je vakantie ervoor opoffert dan heeft die vrouw echt een bord voor dr kop (en wens ik haar eega in spe veel kracht en wijsheid toe).
Oke thanks iedereen. Dan hoef ik me iets minder kut te voelen.
Is trouwens de bruid die verdrietig is maar iemand anders zegt dat ik de verkeerde keuze maak. Niet diegene die gaat trouwen.
Meid al had ik miljoenen ik zou voor niemands bruiloft terug reizen. Mens meer of minder maakt ook niet uit toch.
Dumpen
Zeg dat die persoon dan de kosten betaalt om jou terug te laten komen.