Gierige acties #2

Sorry maar die ander persoon moet lekker zijn/haar mond houden en jij hoeft je niet schuldig te voelen. Iemand gaat trouwen en boehoe dat niet iedereen op je feestje kan zijn. Alsjeblieft ga genieten van je vakantie en ik zou zeggen dat je een dag drama hebt ontlopen als het nu al zo begint.

9 likes

Zou mooi zijn haha helemaal op andermans kosten leven.
Heb ook het idee dat mensen niet begrijpen dat als ik zeg ik heb geen geld, dat het echt betekent dat ik het niet heb. Soms zeggen mensen ik verdien ook geen vetpot maar wel 40 uur contract. Ik verdien 0 :sweat_smile: Maar goed dan laat ik het erbij en bel ik mn vriendin binnenkort zonder andere mensen erbij.

3 likes

Ik snap wel dat die vriendin het heel jammer vindt, maar dat is natuurlijk het risico wat je loopt als je last minute plannen maakt. Die persoon die jou gierig noemt vind ik echt een stoker haha echt onnodig om zo te reageren. Ook als je wel gewoon het geld had is het echt niet gierig als je op je vakantie blijft

17 likes

Ik ook, en het is ok om het jammer te vinden, maar je kan perfect iets jammer vinden én het begrijpen en het je niet kwalijk nemen/boos zijn etc.

36 likes

Wie heeft het ook als ‘optie’ geopperd om terug te vliegen voor de bruiloft? Ik zou dat, ongeacht van geld, gewoon uberhaupt niet als optie zien en het als feit presenteren dat je niet kan

27 likes

Ja eens, dat is wat ik ook bedoelde. Het is me ook niet echt duidelijk of die vriendin ook boos is of alleen verdrietig haha

3 likes

Nee niet boos! Ze zei daarna wel: nu moet ik wel echt haast maken met uitnodigingen anders hebben andere mensen ook misschien al iets gepland. Het is over 5 maanden en kleine dingen plan je niet zo ver vooruit maar ik ken mensen die hun wintervakantie naar lapland in 2024 al hebben staan :rofl: Een andere vriendin reist nu ook in Azie en komt ook niet, zij had ook verwacht dat het tussen verloven en trouwen niet zo snel zou gaan.

2 likes

Ik zei gisteren tegen mijn vriend: “goh zullen we ergens in september trouwen?”

We hebben nog 0 ideeën hoe of wat haha. Misschien me maar eens snel in gaan verdiepen.

8 likes

Ik ben in 10 weken tijd verloofd en getrouwd. Iedereen verklaarde ons voor gek maar het is wel gelukt. Hadden 55 gasten. Één iemand kon niet komen omdat hij zelf verhuisde die dag. Ik had het heel logisch gevonden als er meer mensen niet konden komen maar gelukkig was dat niet zo.

Ik snap dat ze graag wil dat haar vrienden bij de bruiloft zijn, maar ze kan en mag (vind ik) niet verwachten dat iedereen er bij kan zijn.
Ik snap ook heel goed dat je niet het budget hebt om “even” op en neer te gaan, en al had je dat wel dan alsnog vind ik het heel bizar dat mensen het maar lijken te verwachten… @chasingrainbows

Misschien is een optie om een mooie persoonlijke brief of videoboodschap voor haar/hun te maken? Zodat ze die kunnen bekijken/lezen op de dag

8 likes

Als je nu nog beslist dat je nog voor de zomervakantie gaat trouwen dan neem je toch bewust het risico dat mensen niet kunnen? Ik ken genoeg mensen die hun vakanties al geboekt hebben. Zou zelf ook zeker mijn vakantie niet onderbreken hiervoor.

Helemaal eens met alle reacties die al gegevem zijn! Vraag me wel af waar je reis naartoe gaat dat die ene persoon vind dat je wel makkelijk even terug kan komen voor een bruiloft?

1 like

Hahahaha, ja, juist of ik haar die 4 € zou geven voor die stekkerdoos. Want overnemen denk ik altijd aan dat in zon situatie als deze dat je hem overneemt tegen betaling.

1 like

Yess, dat is ook wat ze bedoelde. Ze wilde NIET dat ik hem overnam, dus dan is t ook prima (als ik hem uiteindelijk wel had gebruikt had ik gewoon n nieuwe voor der gekocht, het punt voor mij was, dat ze me een berichtje stuurde of ik hem alsnog over wilde nemen, want ze had die 4€ nodig. Normaal vraagt ze ook geld, of krijgt ze wat.

And dont worry mensen, ik ben geen gierig persoon,. De mensen die ik lief heb, kunnen me alles vragen, krijgen alles van me en hebben altijd een bord eten bij me

10 likes
Vinden jullie deze meid gierig?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Ze neemt haar eigen restjes eten mee als ze bij iemand gaat eten, zodat ze niet aan het eten mee hoeft te betalen? Lol, ja.

59 likes

Echt extreem gierig

8 likes

Of juist een redacteur die zichzelf niet gierig vindt en haar punt wilt maken haha.

5 likes

Ja, maar als het een goede vriendin zou zijn zou ik er niet mee zitten dat ze haar eigen wijn en restjes mee neemt. (Even uitgaand van de situatie dat je een tikkie na het eten zou sturen, wat ik niet doe.)

2 likes

Lang lang geleden had ik een huisgenoot die journalistiek studeerde en al meerdere stages bij tijdschriften had gelopen. Al die verhalen van lezeressen waar een stockphoto bij staat komen rechtstreeks uit de duim van de redactie.

6 likes

Eigen wijn meenemen vind ik niet erg, als iemand daar meer van geniet is dat prima toch. Maar restjes meenemen en moeilijk doen over muntjes vind ik wel gek. Je kan ze vaak ook niet meer omruilen voor cash.

7 likes