Vooral dat verschil in kosten valt echt op. Ik merk ook dat ik een goedkope streamingsdienst zoals hbo makkelijker laat doorlopen ook wanneer ik het een tijd niet gebruik. Bij Netflix stop ik eerder en activeer ik wel weer als er iets op staat wat ik graag wil zien. Helemaal als ze met de nieuwe plannen vinden dat ik elke keer buiten de deur moet gaan betalen.
Hoe lang blijven die lid?
Vraag me af of ze al die ip adressen en gebruik etc wel mogen monitoren. Ze weten dan waar en wanneer je kijkt. Dus ook mogelijk dat je niet thuis bent etc.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat ze dit alleen kunnen bijhouden wanneer je bijvoorbeeld via de smart tv kijkt, maar niet wanneer je via de mobiele app met een Chrome cast kijkt. Geen idee of dat klopt, ben helemaal niet technisch (vandaar ook dat ik via een Chrome cast alles kijk ), maar wij hebben dat abonnement van €15,99 en kijken allemaal via Chrome cast. Dus ben heel benieuwd of er extra kosten bij gaan komen.
Mijn ouders en zus kijken op mijn account dus als dit allemaal doorgaat wordt het €6,- per maand extra voor mij. Gaat echt tegen m’n principes in om maandelijks een tikkie voor €3,- naar ze te sturen dus zal het wel gewoon zelf dragen😅. Wel balen.
Zij kunnen toch zelf een maandelijkse automatische overschrijving instellen van dat bedrag? Ik snap dat maandelijks een tikkie stom voelt, maar het is ook stom om te verwachten dat een ander wel voor je betaalt.
Ik lift mee op het account van mijn vader, maar zodra dit aan de hand is, ga ik de meerkosten gewoon automatisch naar hem overschrijven.
Ik geef mn zusje elke maand 3,50 ofzo via automatische incasso. We delen t met het gezin maar wonen inmiddels niet meer thuis. Klinkt een lullig bedrag maar dit is al 5 jaar ofzo ;). Dus tikt we aan voor dr
Ik maak automatisch 3€ pm over naar mn zusje voor videoland. Geen idee of we dat destijds hebben afgesproken ofzo, maar niemand kijkt ernaar en vind het zelf wel een prettig idee.
Ik en mn ouders delen netflix in ruil voor hbo, maar zij zijn wel echt duurder uit straks haha.
Ja, dit. Ga ik niet doen denk ik.
Ik vind het ook echt heel raar als er echt toeslagen gaan komen. Meeliften vind ik als je stiekem mee kijkt op het profiel van iemand anders. Maar het premium abonnement is toch gewoon voor meerdere personen? Ja ok in de kleine letters alleen voor mensen bij jou thuis, maar als ze die gewoon duurder maken en dan een max. van 5 personen instellen (en niet alleen thuis) dan houden ze toch meer mensen te vriend…
Ben benieuwd of ook de ip-adressen via chrome gecontroleerd worden. Vind dat ook wel heftig voor de privacy eigenlijk.
Ik vraag me af of dat wel mag met oog op onze Europese privacy wetgeving.
Ik deel Spotify ook met een (forum🥰)vriendin en dat kan ook alleen als je een huishouden bent maar zij heeft een workaround gevonden dat we alsnog 1 familie zijn die op verschillende plekken (in verschillende landen) wonen dus ik denk dat dat met Netflix ook wel moet gaan kunnen
Bij spotify moet je alleen een adres invullen, netflix wil echt je locatie en ip adres gaan monitoren
Ow haha ik had begrepen dat het juist lastig was omdat we in verschillende landen woonden en Spotify dat ook wist
Nja nvm dan
Dit is nog geen actie maar een vraag. Ik wil voor mn vriends verjaardag een verrassings etentje plannen en zijn vrienden uitnodigen. Ik zou iedereen (man of 10/12) dan uitnodigen bij een restaurant (eten kan daar al voor 10e pp) en dan zou ik de de drankjes betalen. Is dat oke of wel gierig?
- Gierigg
- Niet gierig
- Beetje maar wel oke
- Anders
0 stemmers
Neh denk het niet. Want drankjes loopt ook makkelijk op tot €10 pp, misschien wel meer als mensen alcohol bestellen. Denk dat je goedkoper uit bent als je zegt ik betaal het eten (als dat dus €10 pp is) en drinken op eigen kosten.
Ik had eerst gierig gestemd maar toen zag ik dat je al voor 10 euro een gerecht hebt dus aangepast.
Maar het is toch eigenlijk juist gieriger als je die €10 pp voor eten niet wil betalen in tegenstelling tot een restaurant waar het €30 pp is dat je niet wil betalen?
Nja drankjes lopen hoger op zoals je zelf zegt. Dus als zij dat gewoon zou betalen en niet zou limiteren zou ik dat wel een goede deal vinden.
Ik vind het wel gierig. Vooral omdat je daar dan ook niet met lege handen aan wil komen, dus ook een cadeau meeneemt bovenop de kosten voor het eten. Dus eigenlijk draaien de vrienden op voor de kosten die je extra maakt omdat je het in een restaurant wil vieren. Wil niet zeggen dat ik niet zou komen hoor, maar omdat je expliciet vraagt of het gierig is deel ik mijn gedachten erbij.