Gierige acties #2

Nee hoor het is friet.

33 likes

Mijn vader en ik doen altijd samen met een bakje patat, maar volgens mij is onze snackbar echt heel royaal met patat, aangezien we echt meer dan genoeg hebben aan zo’n bakje.

Ik heb als klein kind wel eens bij een vriendin gegeten en daar kreeg je geen mayo maar slasaus :cry:

24 likes

Mijn moeder maakte altijd salade naast de friet, want dan aten we ook nog gezond. De ingrediënten waren: ijsbergsla, een paar stukjes komkommer, een appeltje en megaveel slasaus :zipper_mouth_face:

Toen ik uit huis ging nooit meer een salade apart erbij gemaakt.

4 likes

Ik heb al ruim 12 jaar een relatie met mijn man, en dus met mijn schoonouders. Ik ga daar al 12 jaar weg met honger na het avondeten, omdat ze daar veel en veel te weinig eten maken. Ik snap oprecht niet hoe je zo weinig bezig kunt zijn met of je gasten genoeg eten te krijgen.

Het meest ironische van het verhaal? Mijn schoonvader die voor aanvang van elke maaltijd zegt: tast toe, er is genoeg :sob:

90 likes

Wat is te weinig? Ik snap dit echt niet. Ik heb liever dat ik te veel over hou dan te weinig heb. Je gasten wil je ook een beetje in de watten leggen…

Te weinig is dat als er minstens 1 van het eetgezelschap weggaat met honger, haha. En voor mijn man geldt hetzelfde, maar die lepelt na het eten dus maar even 3 bakken yoghurt naar binnen (dat eet ik niet).

Ik wil mijn gasten ook in de watten leggen maar dat geldt echt niet voor iedereen. Zij staan er echt niet bij stil dat een lege pan wellicht inhoudt dat niet iedereen genoeg heeft gehad…

2 likes

Pfff lijkt me vreselijk.

Maar het tegenovergestelde is ook kut hoor. Dat je bij iemand eet en het eten is matig en dat ze veel overhouden en willen dat je het per see mee naar huis neemt in zo’n oud hergebruikt bakje van de afhaalchinees waarvan ze ook nog willen dat je het weer teruggeeft terwijl je elkaar hooguit 2 á 3 keer per jaar ziet. :joy:

Sinds ik redelijk plantaardig eet, heb ik dat probleem niet meer want die mensen nodigen mij niet meer uit want mijn ‘dieetwensen’ zijn te ingewikkeld. :heart:

8 likes

Dit zou mijn familie kunnen zijn :see_no_evil: Krijgen die zak nooit op, hebben zelf sausjes, bij mijn ouders eet ik sla zonder dressing (want vegan) en eet ketchup bij patat (want vegan). Eet alleen niet met bestek ouders wel.

Het ergste is nog ik hou niet eens van patat baal er van als we dat eten.

Omg de horror is dat!

Mijn familie is altijd van heel veel eten en al helemaal met familie bijeenkomsten. Als wij met 20 mensen zijn kunnen er nog rustig 25 extra mensen mee eten.
Tot ik een keer op een feestje bij mijn oom en tante was. Er was echt amper hapjes én amper avond eten. Ik was met een familie lid aan het kletsen en er was amper rijst en groente over. (Was nog wel vlees maar dat eet ik niet) Dus ik ging uitgehongerd weer naar huis :sob::sob::sob: Ik weet nog steeds niet wat er is gebeurd want wij zijn surinaams/antiliaans te weinig eten komt bij ons nooit voor :rofl:

4 likes

ik haal eigenlijk zelden patat af, vind het zelf frituren meestal veel lekkerder want kun je ze zo lekker goudbruin bakken en bij veel snackbars vind ik de patat een beetje te lafjes gebakken. en dan met van die lekker zure Belgische mayo.

2 likes

Ik vraag altijd of ze het wat langer doorbakken, heb je nooit van die slappe bleke drellen :star_struck:

1 like

Maar (waarom) hebben jullie dit nooit aangekaart dan? Als ze het niet weten of er oprecht niet bij stil staan kunnen ze er ook niks aan veranderen toch?

4 likes

Ik snap je vraag, haha. Maar sommige mensen kunnen absoluut niet met enige vorm van kritiek/feedback omgaan, en zo zijn mijn schoonouders. Ze zitten enorm vast in een eigen patroon en zijn niet bezig met (behoeftes van) anderen. Dit is hoe zij het doen, punt. Ik heb jaren geleden eens iets heel kleins aangekaart wat ik toen niet prettig vond en in een vergelijkbare situatie wordt daar nog ongemakkelijk over gedaan vanuit hun. Ze kunnen het echt niet aan.

Er is overigens door de jaren heen door de kinderen wel eens gekscherend wat van gezegd, maar het komt niet aan. Ze kunnen het oprecht niet verwerken. Dan is het makkelijker om je stil te houden en thuis een zak chips open te trekken. Bedoel, elk nadeel hep zn voordeel. Lekker chips eten :+1:

7 likes

Hahaha oh ik heb dus altijd zelf saus, nooit bij stilgestaan dat mensen dat altijd meebestellen bij de snackbar. Wist niet dat dat gierig was haha, ik heb gewoon nooit ‘geleerd’ om saus mee te bestellen als je het thuis opeet. Behalve de pindasaus bij de berehap

3 likes

Ik vind dat altijd vet luxe, om naast die vettige plastic zakken en papiertjes op je tafel dan twee mooie plastic flessen échte saus te hebben staan. Voelt dan helemaal home made authentic :gift_heart:

3 likes

Hahaha ja, precies dit!

4 likes

Ik had onlangs een rare situtatie. Vraag me af of ik gierig ben geweest.
Ik plaatste onlangs kledingstukken op Vinted en ik kreeg een bod op een broek van een duur merk die ik er op had gezet voor 10 euro. Toen ik naar het bod keek, zag ik dus dat het van één van mijn vriendinnen was. Ze bood 8 euro. Ik vond het persoonlijk nogal cheap om te gaan bieden maar ok, ikzelf zou dan gewoon 10 euro aan mijn vriendin betalen en klaar? Ik stuur een bericht dat ik de broek meenam en dat ze niet hoefde te betalen (is één van mijn beste vriendinnen). Ik nam ook nog andere kledingstukken mee die niet verkocht geraakten op Vinted die eventueel pasten voor haar. Uiteindelijk zegt ze van ben je zeker dat ik niet hoef te betalen. Ik wil wel 8 euro betalen. Na aandringen zeg ik dan uiteindelijk van ok 8 euro is goed. Krijg ik een week later een bericht: ik wil de broek toch niet krijg ik nu mijn 8 euro terug. Ik stort de 8 euro terug, maar heb de broek nooit terug gekregen.
Ik vond heel de situatie zo irritant om enkele euro’s en uiteindelijk heb ik dan ook spijt dat ik uiteindelijk toch geld gevraagd had, maar ik had zoiets van ok als jij cheap gaat doen en 2 euro lager gaat bieden, betaal dan maar gewoon.

2 likes

Ik vind niemand in deze situatie per se gierig, de rariteit zit mij in dat zij die 8€ terug vraagt omdat ze de broek niet meer wil. Het is een tweedehands broek, ze heeft geen bonnetje, opzouten. En als je hem dan óók niet terugkrijgt is het al helemaal raar en irritant.

42 likes