Gierige acties #2

Ik vind jou totaal niet gierig. Maar ik zou wel die broek of het geld terugvragen uit principe. Ik zou al pissed zijn uberhaupt dat ze denkt zulke spullen terug te kunnen geven of haar geld terug te kunnen krijgen, ik heb zoiets van, sorry maar ik wilde er vanaf, verkoop het zelf maar door.

15 likes

Ik vind het stom van haar en nog stommer als ze wel die overige kledingstukken die je had meegenomen voor haar heeft gehouden.

9 likes

Ik roer hem altijd door op mijn bord dan smaakt ie ook beter :joy:

1 like

Ik vind er ook helemaal niets gierigs aan. Eerder heel raar van die vriendin. Als je er geen geld voor wilt geven, ga je toch niet lopen aandringen om toch te mogen betalen om vervolgens sneaky je geld terug te krijgen zonder de broek terug te geven. Lijkt me eerder ongepast vanuit haar kant :grimacing:

1 like

Eeeew whyyy :fearful:

Maar heb je hier wel nog om gevraagd? Lijkt me namelijk niet echt een ingewikkelde situatie, ze vraagt haar geld terug, dan krijg jij toch je spullen terug? Snap niet dat je het daarbij hebt gelaten tenzij je het geen probleem vindt maar het lijkt van wel

2 likes

Zo herkenbaar!!! Mijn schoonmoeder maakt áltijd te weinig eten :joy: Haha ik weet nog goed de eerste kerst bij ons thuis, toen mijn vriend als een gek z’n bord vol had gepropt, terwijl iedereen vet relaxed was. Daar wordt hij nog mee gepest hehe.

En ik ben vega en ik heb al zó vaak gehad dat er ergens 1 portie/pan vega is en dat die dan instant door de vleeseters ook gewoon opgevreten wordt, omdat er gewoon te weinig is.

Ik weiger om als een of andere hyena op dat eten af te stormen zoals de rest, dus ik eet altijd gewoon extra voor voordat we vertrekken of neem een zak chips mee voor op de terugweg 🥲

En dan ook nog zeuren dat ik weinig eet, no shit Sherlock er is simpelweg niets te eten

5 likes

Wij halen hier meestal losse bakjes patat met saus of zo’n zak, ligt eraan waar we zin in hebben. Als we dan zo’n zak halen dan bestellen we gewoon voor 1 of 2 personen extra, dus voor 5 personen patat terwijl we met zijn drieën zijn bijvoorbeeld. Maar één tattastel is altijd zooo enorm verbaast en ze zeggen elke keer dat zij juist altijd voor één persoon minder bestellen omdat het anders overblijft :sob:

Over te weinig eten gesproken: vroeger heb ik wel eens meegemaakt dat ik bij een vriendinnetje ging spelen en dat zij dan gingen eten en ik dan maar even zelf in de woonkamer moest spelen zodat zij konden eten. Ik kon nog niet naar huis omdat mijn ouders in de file stonden en dus te laat waren, maar ik mocht niet mee-eten want daar was niet op gerekend 🥲

16 likes

Ik moet huilen om je tweede alinea

En om dat verhaal van de vader van een forummer die hetzelfde meemaakte ik denk daar wekelijks aan

3 likes

Ooh die frietverhalen…hier heb je dus geen friettenten zoals in NL. Ik mis kroketten en frikandellen speciaal😭.

Als compensatie maken we weleens ovenfriet(hebben geen frituurpan/airfryer) en doen er dan cheddarkaas overheen. Lekker maar natuurlijk niet hetzelfde als een good 'ol frietje vd friettent.

2 likes

Het spijt me, dit was ik.
Wij kregen vroeger alleen oven friet en nooit met Mayo, altijd slasaus. Dat was dan gezonder

:anguished: dit meen je niet?! Dit is beyond gierig, maar gewoon akelig.

Hoé verzin je dit als volwassene?! Dat kan je een kind toch niet aandoen?

13 likes

Hahaha dit is ZO erg, dat kan toch gewoon echt niet???

3 likes

Ik besef me nu dat mijn man en ik dit doen :joy: wij bestellen vaak 1 persoon minder patat omdat het anders zo achterlijk veel is. Bij de Chinees halen we ook altijd menu voor persoon minder, en dan nog eten we er 2 dagen van haha.

Ik vind het zo zonde en verspilling als er zoveel eten weggegooid wordt. Maar… volgens mij komt niemand iets te kort verder bij ons dus dat compenseert hopelijk haha

11 likes

Misschien ging dat om mijn vader haha. Die net in Nederland woonde en bij een vriendje kwam spelen. Waarvan de moeder zei hee we gaan zo eten. Mijn vader dacht oh nou lekker. En nog een keer hee we gaan zo eten. Maar hij mocht niet blijven eten maar was een hint, je moet naar huis.

5 likes

Ja 🥲🥲🥲🥲🥲

2 likes

Haha aah, bijzonder dat je dat zo hebt onthouden. Is gelukkig goed gekomen, bij ons thuis altijd genoeg haha

Ja ik vind dat gewoon zo zielig en ik heb toen besloten dat als ik ooit een gezin vorm iedereen altijd mee mag eten!!

21 likes

Ja maar bij de Chinees is dat normaal, toch? Toch? Of ben ik nou ook een schrale tatta?

2 likes

Dit doet me denken aan zo’n buffet in een groot gezelschap (way back) als ze dan weinig van de enige vega optie hebben en verder alleen vlees. Die lui ‘ooh wat is dit nou daar wil ik wel wat van proberen, oh neem ook wat Ria!’ en dat er dan geen vega eten overblijft :upside_down_face:

19 likes