Gierige acties #2

Ik zou een keertje een drankje oid voor haar betalen. Als je samen koffie gaat drinken dat jij dan betaalt.

9 likes

Ja dat kan sowieso. Maar vind het gewoon lastig ook want als we dan afspreken bij het station, vriendin en ik betalen ook geld om met het ov daar naar toe te komen, vooral die vriendin want die komt van verder.

Ja inderdaad. Hij houdt zich aan de regels, dus er vallen niet maandelijks boetes op de deurmat (ik denk 3 in totaal? op tienduizenden kilometers). Hij heeft mij/ons naar veel plekken gereden waar je zonder auto lastig kunt komen, dus ik ben de laatste persoon die gaat klagen over 60 euro boete haha. Maar ik denk er eigenlijk hetzelfde over bij een collega waarmee je mee rijdt, misschien iets minder een no brainer maar alsnog.

3 likes

Hoezo? Als je haar vraagt je op te halen dan kun je daar toch benzinegeld voor geven? En anders pak je maar een taxi, of je huurt een auto (mits je je rijbewijs hebt). Zo duur is dat nu ook weer niet.

Ik heb er sowieso een hekel aan als altijd naar dezelfde gekeken wordt als het op rijden aan komt.

1 like

Nouja we hebben geen rijbewijs en auto voor de rest, dus die optie is er niet echt. We spreken vaak met zijn 3en af en die andere vriendin betaalt dan ook 16 euro met het ov heen en terug (ik wat minder).
En een taxi niet duur? Lol waar woon jij.

2 likes

Welja, een auto huren om van een station naar het huis van je vrienden te rijden :joy::joy::joy:

42 likes

Misschien een auto met chauffeur huren, is ook betaalbaar

8 likes

Haha moet altijd zo lachen om deze instelling, je zal maar wat voor je naasten over hebben zeg :joy:

21 likes

Hahaha ja is this Monica Geuze speaking?

4 likes

Haha maar echt.
Alles wat je voor iemand doet zonder daar ruimschoots voor gecompenseerd te worden is té véél en als iemand iets voor jou doet ben je een profiteur!!! !!! !!!

4 likes

Het is 1 auto, hoeveel kan het kosten?

11 likes

Ik heb een beetje het gevoel dat dit zo’n situatie wordt waarin er in latere posts nog allemaal extra informatie komt maar goed: los van wie wie waar vandaan oppikt en naartoe rijdt en hoeveel geld de auto en de trein kosten speelt dit voor mij (als dus die ene vriendin die vrijwel altijd rijdt) ook nog mee: als ik rijd kan ik nooit lekker ontspannen in de auto zitten. Ik ben verantwoordelijk voor een aantal anderen, ik kan niet drinken en ik pas me vaak aan. Want ik snap ook wel dat het kut is als je 's avonds laat nog weer een kwartier naar huis moet fietsen vanaf het station dus ok ik haal je wel op van huis, en als ik jou ophaal van huis dan haal ik die twee anderen ook wel op van huis en dus moet ik ook nog eens 's ochtends een half uur eerder weg dan degenen die mee rijden en ben ik een half uur later thuis dan ik in theorie zou kunnen zijn. Ik ben kapot na zo’n dag.

Waar het bij mij een beetje wringt, is dat mijn meerijders ontspannen in de auto zitten (denk ik althans, wellicht vinden ze me een gevaar op de weg), kunnen doen en laten wat ze willen qua drinken, voor de deur opgehaald en afgezet worden en dat vrij normaal lijken te vinden. Ik hoef geen geld of kado of wat dan ook, maar betaal gewoon ff een keer mn gebakje of mn lunch ofzo als we samen weg zijn. Of zeg gewoon een keer écht bedankt en niet alleen uit gewoonte zeg maar.

Ik weet niet in hoeverre dit alles op jouw situatie van toepassing is en dat hoef ik ook niet te weten. Misschien rijd jij hooguit 10 minuten mee met je vriendin en moet je ook nog eens extra moeite doen om bij een handig oppikpunt te komen, maar misschien is dat ook niet zo en vind je dit nog de moeite waard om ter overweging mee te nemen.

17 likes

Nee ik kwijn weg in stilte en zelfmedelijden

10 likes

Nou ja, dat eerste zei je er sowieso niet bij, alleen maar dat je geen auto hebt. Ik vind het gewoon raar en irritant dat er altijd maar van uit wordt gegaan dat degene die een rijbewijs heeft maar haalt en brengt zonder enige vergoeding maar goed, zal wel weer aan mij liggen. @Victoria legt de irritatie heel goed uit.

@EllaFitzgerald nee, van je eigen huis naar je vriendin maar goed, ze heeft sowieso geen rijbewijs dus dan gaat dat niet op.

Edit: @Shadina dat ja.

Ik vind het juist irritant dat mensen mét auto altijd doen alsof zij zo zielig zijn dat ze moeten rijden. Een auto hebben en een rijbewijs halen of gehaald hebben is echt een luxe en schreeuwend duur, count your blessings. Ik doe altijd alles met ov of lopend en de fiets en jij (niet jij persoonlijk maar de persoon met de auto) kart overal lekker heen. Weet je hoe fijn het dan is voor de persoon zonder auto om een keertje mee te mogen rijden? Maar nee hoor je moet dat eerst heel voorzichtig vragen en daarna ook nog drie tientjes lappen. Toen ik een auto had deed ik dat echt niet zo en vrienden die dat wel doen zijn geen vrienden.

65 likes

Ik heb wel een auto en ben het honderd procent met je eens. Ik haal alles en iedereen met liefde op als we ergens heen gaan waar het met het OV niet zo makkelijk is.

Echt hoor, je kan ook gewoon eens iets doen omdat het fijn voelt om iets voor een ander te betekenen.

Dat eeuwige ingecalculeer en balancing the scales, vermoeiend.

45 likes

Het hangt natuurlijk af van de situatie en of dit kan/mag en de eigenaar het überhaupt wil, maar als wij met de leaseauto (en tankkaart) van iemand ergens naartoe gaan om kosten te besparen, bied ik wel altijd aan dat ik ook best wel wil rijden in hun auto. Daar zijn mensen wel vaak blij mee in mijn ervaring en dat aanbod wordt ook vaak aangenomen (maar het moet natuurlijk wel mogen van het leaseplan).

4 likes

Als het jou stoort dan is het toch aan jou om dat te communiceren, want blijkbaar voelen mensen jouw ergernis erover niet aan en denken ze dus dat je het prima vindt. Ik snap dan weer niet dat jezelf in stilte opvreten en passief-agressief bepaalde mensen niet meer meenemen zonder er een woord over te zeggen de betere optie zou zijn.

13 likes

Klopt dit is het dus, niet alleen qua geld maar ook energie. Ik ken deze vriendin nog niet heel lang dus vind het dan een beetje ongemakkelijk soms omdat je elkaar nog moet leren kennen op bepaalde gebieden. Voel me dus soms een beetje bezwaard als we dan weer eens gaan afspreken en het dan weer is van ‘je moet ons wel ophalen want met het ov naar jouw huis is geen doen’. Wat @Victoria zegt, dat kan vermoeiend zijn. Al zijn jouw situatie en de mijne inderdaad niet helemaal hetzelfde/gelijk. Maar of je nou meebetaalt aan de benzine of niet, het blijft vermoeiend.
Dus ja dan komt het neer op ‘ik waardeer het enorm dat je me ophaalt van het station’ en ik hoop dat ze dat toch wel weet ofzo dat ik dat fijn vind? Maar zal het eens concreet aangeven.

Ja en als je dan een keer mag meerijden wel eerst op de fiets naar hun huis, want ze zullen je thuis op moeten halen op 10 minuten rijden. Nu heb ik zulke vriendinnen niet meer, en komen ze me met liefde 20 minuten verder rijden ophalen.

Ik heb pas mijn rijbewijs gehaald en krijg dinsdag mijn auto :partying_face: En nu ga ik mijn vriendinnen lekker ophalen met de auto, en een vriendin heeft geen rijbewijs en bij haar ga ik dat ook doen en dan gaan we lekker overal naartoe met z’n tweeën. Zin in :smiley:

39 likes