Gierige acties #2

Ik heb een bestelling bij sezane gedaan, maar alles gaat terug. Nu zit er wel een tas bij (zoiets wat je ook bij de omoda krijgt als je daar een bestelling doet) ik vind hem erg leuk, maar is het gierig als ik deze wel houd?

• Ja is gierig en ik zou dat nooit doen
  • Ja is gierig, maar ik zou dat wel doen
  • Nee is niet gierig, maar ik zou dat nooit doen
  • Nee is niet gierig, ik zou dat doen
  • Het is gewoon asociaal en dit mag niet

0 stemmers

1 like

Bij Omoda mag je die tas houden. Dat is gratis reclame voor hen en ook een stukje service. Ik vond het eerst ook gierig, maar de medewerkster van Omoda zei bij mijn retour dat ze de instructie krijgen de tassen mee te geven. Geen idee hoe Sezane erover denkt.

6 likes

ik snap echt niet wat hier gierig aan is, zoals @Neon zegt, gratis reclame

is echt pocket money voor zo’n bedrijf, zijn ze echt niet meer dan een paar cent aan kwijt geweest en grote kans dat 'ie met een retour toch de vuilnisbak ingaat

(wil 'm nu wel zien hahaha)

12 likes

Vind het wel gierig dat ze niet zegt oh stuur maar tikkie. Verder brievenbusshit altijd bij dhl doen heb wel eens een dikke trui ofzo die echt niet door de brievenbus kon als brievenbuspakket geprobeerd en nooit wat gehoord.

Whaha zo, heb je aandelen?

18 likes

Ze vergelijkt het letterlijk zelf met de Omoda dus het is niet heel erg moeilijk om een oordeel te vormen dan

10 likes

Nu wil ik die Sezane tasjes wel eens zien :grin:

6 likes

Ik vind het gierig en ik heb zelf ook nog nooit ergens gezien dat je gratis artikelen mag houden als je de volledige bestelling retourneert. Maar dat zegt dan waarschijnlijk meer iets over die webshops en de spullen die ze gratis uitdelen.

Was het maar zo’n feest dat het deze tas was haha. Dan had ik hem sowieso gehouden.
Het is deze, maar bij daglicht vind ik hem toch wat minder mooi dus hij gaat ook terug met de bestelling

4 likes

Het is gewoon een linnen tasje, lijkt me niet dat ze erop rekenen dat je dat terugstuurt

18 likes

Ahah dit gesprek doet me denken aan iets raars wat ik laatst zag. Ik zag op TikTok allemaal filmpjes voorbij komen van webshops (kleine, dat dan weer wel) dat ze retouren gaan “reviewen”, dus dan was het vaak dat iemand een gratis armbandje of tasje niet mee had teruggestuurd en diegene kreeg dan een -1 want dat is super aso. De comments gingen ook helemaal los. Lekker professioneel :joy:

Tevens ben ik het daar gedeeltelijk ook wel mee eens, je krijgt iets gratis omdat je een bepaald bedrag hebt uitgegeven (of omdat je een bestelling plaatst). Anders kreeg je t ook niet. Dus ik vind het ook bijzonder om het gratis artikel dan te houden en alles retour te doen.
Maakt niet uit wat het artikel is. Met die gedachtegang kun je dus voortaan bij webshops die iets gratis weggeven bij een bepaald bedrag, onzin bestellen, alles retour doen en het gratis artikel houden.
Het is niet iets waar je recht op hebt ofzo toch

30 likes

Je bestelde zoveel dat je iets gratis krijgt en alles gaat retour? Waarom dan überhaupt bestellen. Hopelijk komen de verzend- en retourkosten overal weer terug.

13 likes

Ik heb een blouse in twee maten besteld, maar beide zitten niet goed. Zoveel is het dus ook weer niet.

6 likes

Oke dat valt inderdaad mee, dan geven ze accessoires dus vrij snel weg

1 like

oh ik vind deze juist veel leuker haha

8 likes

Ik heb laatst ook een paar van die filmpjes gezien. Ging voornamelijk over van die goedkope sportkleding en ik kan me van eentje nog herinneren dat ze een actie had dat je een topje gratis kreeg bij een tight ofzo. Maar dat haar klanten dus alleen de tight terug stuurden en het topje hielden. Ik vind dat echt zo asociaal en ik geef haar groot gelijk dat zij (en al die andere kleine webshops) zich erover uitspreken.

De manier waarop is misschien niet super professioneel maar het laat wel zien dat er meestal maar één persoon achter zo’n webshop zit die haar hele collectie in huis bewaard en zelf alle orders en alles regelt. Als je dat als klant ziet dan komt er hopelijk ook een beetje menselijkheid naar boven dat als iets je niet bevalt dat je niet als een of andere aso Karen op die manier dan iemand naait en de kosten in helpt.

14 likes

Ik heb weer zo’n irritante situatie. Net uit eten geweest met een collega, en ik reed met haar mee op de heenweg. Ging met trein terug. Nu had ze de auto geparkeerd op een plek wat betaald parkeren is, maar hij terugkeer bij haar auto bleek ze een boete te hebben ontvangen van 80 euro omdat de maximum parkeertijd blijkbaar 2,5 uur is daar, wisten we geen van beide. Zou jij aanbieden om de helft mee te betalen? We delen fulltime een kamer op kantoor

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik denk trouwens denk ik het gewoon ga aanbieden want wil die ongemakkelijkheid er omheen gewoon voorkomen, maar ben ff benieuwd wat jullie zouden doen. Als 't bepaalde andere collega’s waren had ik t waarschijnlijk niet gedaan namelijk :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Haar auto haar verantwoordelijkheid. Ik heb echt nog nooit verwacht van mensen die met mij meerijden dat ze op dat soort dingen letten.

29 likes

Ik zou niet verwachten dat mensen het bij mij zouden betalen maar zou het wel zelf aanbieden.

9 likes

Ging ze voor jou met de auto? Dan misschien. Andes sowieso niet, dan had ze de boete ook zonder jou gehad.

9 likes