dit geldt ongetwijfeld voor de mensen die op hun 18e hun rijbewijs van hun ouders hebben gekregen en nu voor hun eigen gemak een auto hebben. Maar er zijn ook plenty mensen die een rijbewijs nodig hebben voor hun werk, een summiere kilometervergoeding krijgen van hun werkgever en voor wie een auto dus ook best heel duur is. De kosten van een autorit kunnen delen met anderen is dan over het algemeen goedkoper dan allemaal een treinkaartje voor de volle prijs te moeten betalen, dus dan ben je toch niet per definitie “geen vriend” als je vraagt om die kosten te delen? :’’) Vind dit ook echt weer heel ongenuanceerd hoor
Nog ff de noodzakelijke disclaimer: dit gaat dus niet op voor mensen die om een stukje van 10 minuten minutieus gaan berekenen hoeveel iedere bijrijder nu moet betalen aan de bijtelling van de leaseauto
Ja joh dat is heus genoeg en als ze dan toch ineens begint met “oh ja ik zal je nog even een tikkie sturen, ik reken een vergoeding voor benzinekosten plus de mentale energie die het me kost om je op te pikken” dan weet je ook of je de vriendschap voort wilt zetten of niet 
@LaPetiteRobeNoire in het leaseplan staat inderdaad dat er niemand anders in mag rijden. In principe hoeft er niemand achter te komen als alles goed gaat, maar ik heb bij een collega gezien hoeveel stress het geeft als er wel iets misgaat en iemand anders rijdt en dat bespaar ik mezelf toch liever haha