Ja, klopt. De persoon die dit deed was ook vet gierig. De situaties was als volgt: we hadden een totaalbedrag gelijk gedeeld door 6, dus bijv €30 pp. Iedereen betaalde €35, maar bij het natellen bleek dat we exact het bedrag van de rekening hadden. Een vriendin ging achterhalen wie dat was, al wisten we het eigenlijk wel. En toen kwam ze dus met een “jaaah ik vind het te veel fooi blabla”, terwijl zij ons dus voor haar eten liet betalen. We hebben toen best wel ruzie gekregen daarover ook, en om ervan te zijn hebben wij toen gezegd van “veel plezier ermee in je leven🖕”.
Ik lieg trouwens dat ik nooit meer met haar heb gegeten; een trip in het buitenland wel een paar jaar later. We zaten toen in een mini-restaurantje zonder menukaart en wisten dus niet hoe duur ons eten was. We moesten echt €25 de man betalen ofzo, voor een pasta en een wijntje maar ze werd echt boos op ons: ze vond het te duur en wij hadden haar gedwongen om daar te eten. Daarna heb ik écht nooit meer met haar gegeten. Uiteraard heeft ze een vet goeie baan, maar gewoon een gierige geldwolf.