Lol 2 uur rijden is vaak niet relaxed, je moet constant opletten
Dat zegt ze toch helemaal niet? Alleen dat ze liever 2 uur zou rijden dan 6/7 uur ov. En als mensen met een rijbewijs het ov fijner vinden dan autorijden dan kan dat toch gewoon? Het is niet verplicht om met de auto te gaan
Ik lees vooral veel argumenten tegen eigen autobezit en voor de deelauto ook goed tegen gierige vrienden!
Ik heb nergens staan dat het relaxt is of dat iemand anders het niet engt vindt (degene in kwestie vindt het niet eng trouwens maar goed dat doet er niet toe)? Ik zeg dat IK liever 2 uur op een dag onderweg zou zijn met een auto, dan 6/7 uur met het OV. Maar IK heb heel erge rijangst en op dit moment niet de financiele ruimte om een auto aan te schaffen, al hoop ik dat dat daar snel verandering in komt. Dat stuk ging voornamelijk over de extra uren die het kost om met het OV te gaan in vergelijking met een auto. En dus in mijn geval kosten die extra uren reistijd ook energie. (Wat dus niet wil zeggen dat autorijden geen energie kost, I know ).
Maargoed dit stuk gaat al helemaal niet meer over gierigheid.
Ja ik vind een auto dus echt heel erg luxe dus ik sta er denk ik wat anders in
Of we begrijpen elkaar gewoon verkeerd want ik snap ook niet wat ouders hiermee te maken hebben?
Wanneer is het 6/7 uur met ov reizen en maar 2 u met de auto? Bedoel, welke route? Lol echt overdreven.
Als je ontevreden bent over hoe een ander je behandelt helpt het wel om dat te zeggen. Jouw redenatie is meer een argument om conflict vermijdend te kunnen zijn. Anderen kunnen niet ruiken waar jij laat van hebt en aangezien we allemaal anders zijn en anders opgevoed bestaat dat “gezond verstand” niet als een ding waarin iedereen hetzelfde vindt.
Misschien van Schubbekutteveen naar een stad in het buitenland .
Ik heb ‘n auto via het werk en ik ben de eerste die voorstelt om te rijden omdat ik dat zelf gewoon chill vind en het gratis is . Als het ver rijden is zou ik gewoon vragen of een van m’n vriendinnen ook een stuk achter het stuur gaat. Supersimpel toch? En nog altijd gratis haha
ik denk dat je onderschat hoe mager het ov is in de (relatief) dunbevolkte regios in NL is, sommige dorpen zijn helemaal niet meer bereikbaar met het ov of echt maar 2x per dag
Zou je verbazen, vanaf het huis van mijn ouders (moeder & stiefvader) naar het huis van mijn vader is het 20 minuten met de auto en 1,5 uur met ov. En dat is dan van een stad in de Randstad naar een stadje ernaast (wel buitenwijk naar buitenwijk). Denk dat het op het platteland waar de bus 1x per 2 uur rijdt allemaal nog lastiger is. Nederland is echt veel te veel op auto’s ingericht, ov zou zoveel beter geregeld moeten zijn, zeker in zo’n dichtbevolkt land
bijvoorbeeld, 2 voor mij onbekende dorpen:
op ‘vertrek nu’
eerst mogelijke ov optie
VS
auto
en zelfs binnen de randstad is het ov niet echt lekker als je naar kleinere steden/dorpen moet vaak, zoals @kika aangeeft
Ik ken deze dorpen niet, maar ik weet niet hoe eerlijk de vergelijking is op een dag dat het streekvervoer staakt.
dit is de normale dienstregeling (die je vandaag dus inderdaad niet kan afleggen)
Ik woon in een klein dorp in Limburg en ik weet heel goed hoe vervelend routes met het ov kunnen zijn, maar dan is het ook niet 2 uur met de auto.
Ja joh als je bent aangewezen op de bus in dorpen of buitenwijken duurt het volgens mij sowieso langer dan met de auto. Die rijden natuurlijk niet de snelste route (wat met de auto wel kan) en de bus moet ook nog 100x stoppen.
En dan komt er ook nog eens bij; als je ergens om 9.00 moet zijn en het is met de auto 20 minuten, kan je om 8.35 weg en ben je optijd. Terwijl het met de bus misschien 35 minuten duurt, maar die rijdt 1x per half uur (of nog erger, 1x per uur) en komt dan op zo’n onhandig tijdstip aan, dus moet je misschien al om 8.00 weg. Zo zit je snel aan die reistijd hoor
Maar andersom ook: wat is vriendschap nou als je zelf niet eens opmerkt ‘hee Evenveel heeft de laatste 5 keer gereden. Laat ik eens voorstellen om te rijden’.*
Lijkt mij gewoon common decency. Maar dat lijkt vaak een beetje te ontbreken (in de wereld momenteel).
- of niet onzinnige km kosten doorberekenen, iemand laten lopen terwijl omrijden jou 5 minuten kost, parkeergeld aanbieden te betalen, meekijken als de plek voor de chauffeur ook nieuw is. Of wat ook maar geldt in de situatie.
Even aan mijn accountant vragen of je vrienden ook als aftrekpost kan opgeven.
Ik vind iedereen gierig eigenlijk, mensen die niks aanbieden (een drankje, geld of iemand gebruiken als chauffeur) als mensen die de meter aanzetten voor hun vrienden instappen.

Ik heb nergens staan dat het relaxt is of dat iemand anders het niet engt vindt
Daarnaast had ik het over een retour (dat staat erbij) en heb ik, nogmaals, nergens gezegd dat rijden relaxt is. Alleen dat ik ivm de tijd (en dus in mijn geval energie) liever om meerdere redenen de auto zou pakken als ik die zou hebben en mijn rijangst heb overwonnen. Wat dus, nogmaals, niet wil zeggen dat rijden geen energie kost. Maar ik ben mezelf nu echt aan het herhalen.
Het gaat inderdaad om een buitenwijk van een grote stad (waar je dus al een halfuur doet van deur tot station maar wel dicht bij een oprit naar de snelweg zit) naar een gehucht, van deur tot deur ben ik echt ruim 3 uur enkeltje onderweg, als ik een krappe overstap al haal (dus 6/7 uur retour zoals ik beschreef). Komt door stukken die je moet lopen en ov die op veel plekken stopt. Ik zie dat je er iets langer dan een uur over doet enkel met auto. Dus vooruit, zeg 2,5 uur retour. Ook naar mijn werk ben ik 1,5 uur enkeltje onderweg met ov door veel lopen terwijl het met de auto 20 min is. Het kan echt.
Een vriend van mij wilt altijd per se afrekenen in een restaurant om te voorkomen dat iemand anders een te hoge fooi geeft.
OMG.
Ik vind schraal fooi geven echt ontzettend gênant (nee, niet als je het niet kan missen uiteraard, en ook niet op één kopje koffie). Never forget dat ik met mijn schoonfamilie uit eten ging (en de bediening de hele avond superattent was) en mijn schoonmoeder over de rekening van €246 zei “maak er maar €250 van”