Gierige acties #2

Ja is best lastig soms maar we houden eigenlijk altijd tien euro pp aan. Vooral omdat ze er vaak toch best lang mee bezig zijn. Kan me best voorstellen als mensen dit (te)veel vinden maar kleine moeite voor ons groot gebaar naar hun. Vooral als je veel geld eraan uitgeeft kan dat er ook nog wel bij😂

3 likes

Nouja liever even ongemakkelijk voor ons maar dna zijn zij wel blij haha

1 like

Mijn aannemer verdient volgens mij 80 euro per uur ofzo dus heb geeneens meer 10 euro over.

Haal wel af en toe een broodje, er is zat koffie en koeken ed in huis.

15 likes

Snap ik ook! Maar bedoel als je bij een bedrijf los van je aannemer bijv gordijnen koopt.

5 likes

https://www.tiktok.com/@twoguystakeonrealestate/video/7199658726557797678

maar zouden jullie dit dan wel doen??

ugh waarom werkt een tiktok posten niet, het is een video over het fooi geven aan je huisbaas

3 likes

Vind eigenlijk dat de huisbaas mij fooi mag geven omdat ik hem altijd netjes op tijd betaal

35 likes

Dit is dus… geen satire?

4 likes

Wel toch??
Dacht ik door die pruik iig

2 likes

Ja, tijd speelt ook zeker mee. Ik heb in 1 wijk 7.5 jaar gelopen en zelfs toen was het dus maar minimaal. Vroeger was dit ook veel gebruikelijker, volgens mij. Overigens wordt dat nog steeds heel erg gewaardeerd door mij (en de meeste collega’s ook). :smiling_face:

6 likes

Iedereen wil toch voornamelijk goed en menselijk behandeld worden?
Ik geef niet altijd fooi, ondanks dat ik in de horeca gewerkt heb. Ik heb het nooit vanzelfsprekend gevonden maar het was een leuk extratje. En fooi van mensen die me geen blik waardig gunden hoefde ik niet.
Ik heb niet het geld ‘over’ dus ga ook niet aan alle dienstverleners standaard extra betalen, maar vriendelijk zijn, iemand écht aankijken als je met ze praat. Iets te drinken of eten geven als ze bij je thuis aan het werk zijn. Volgens mij zijn dat de dingen die een werkdag mooier maken.

11 likes

In de laatste week van het jaar komen ze vaak aan de deur van de folders om een kaartje te overhandigen en geld te krijgen. Afgelopen jaar stond er een oudere man aan de deur met hetzelfde idee. Alleen… ik krijg nooit folders omdat ik een ‘nee & nee’ sticker heb. Heb dus ook niks gegeven, en gezegd ‘Ik denk dat u hier verkeerd bent want ik ontvang nooit folders’ waarop die man zei ‘Dat weet ik, het viel te proberen’ Best brutaal eigenlijk.

28 likes

Ik geef geen fooi, maar zorg dat ik wat lekkers in huis heb en dat bied ik dan aan.

@Steady Haha, geweldig :sweat_smile: Hij had misschien beter “Weet ik en dat wilt u vast graag zo houden” kunnen zeggen :yum:

3 likes

Brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mijn man tankt met tankpas speciaal bij Shell en spaart daar Airmiles. De baas betaalt de benzine en een deel van onze boodschappen :joy:

20 likes

Ik zie net iemand die 2 losse Artiszegels verkoopt voor 2 euro op Marktplaats.

3 likes

Hebben wij dezelfde partner? :astonished: Er moet en zal hier met de tankpas van de baas getankt worden bij de Shell :smile:

2 likes

Haha dit deed ik ook toen ik nog een tankpas had. Ik tankte bij een specifieke pomp omdat ik daar punten spaar. En nu trek ik die pas ook rustig tevoorschijn als ik bijvoorbeeld met mijn ouders mee rij en zij daar gaan tanken. Ik ben sowieso een spaarder als het om punten of zegels gaat. Elke winkel waar ik regelmatig kom daar heb ik wel een spaarpas of boekje. Dat vindt iedereen in mijn omgeving altijd heel erg grappig maar ondertussen sparen ze wel met alles voor mij mee.

Maar je laat je baas betalen voor je koopzegels? Dat vind ik nog weer wat anders dan gratis airmiles sparen op boodschappen van de baas

25 likes

Dat is op zich stelen :sweat_smile:

4 likes

Ze zegt toch per ongeluk of geloof je het niet.

5 likes