Gierige acties #2

Omg.!!!

7 likes

Wow hebben wij dezelfde moeder? Die van mij ook mijn brommer! Echt idioot

4 likes

Ja dat zou ook kunnen alleen is mijn nichtje echt mega verwend. En ik denk dan met je nog 50 barbies had je als ouder d’r ook ander mee om kunnen gaan. En er is wel vaker wrijving m.b.t. spullen en geld enzo dus dat helpt niet :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar morgen komen er 20 Barbies met de post dus mijn kind heeft straks ook niks te klagen!

Gewoon even een brommer weggeven is wel echt next level!:see_no_evil:

6 likes

Mijn moeder had onze Wii weggegeven uit het niks :face_with_spiral_eyes: waren we ook echt niet blij mee

1 like

Wat bizar, hoe haal je het in je hoofd om dingen van een ander weggeven.
Hebben jullie nooit de nijging gehad om hun auto/fiets/tv zomaar weg te geven?

4 likes

Nouja ik was een kind zonder inkomen en alles wat ze weggaf had ze technisch gezien zelf betaald.

Had het niet in mijn kop moeten halen om haar dingen die zij betaald had weg te geven, dan was ik echt nog lang niet jarig geweest. Kan me alleen herrineren dat ik heb geopperd om mijn broer weg te geven, want die was irritant.

16 likes

Bij de voorbeelden van brommer en tv ging het niet meer om een klein kind. Daar kwam mijn vergelijking met een auto vandaan want dat staat wel in verhouding tot een brommer voor een 17jarige.

5 likes

Als ik dat eerder had geweten had ik er misbruik van gemaakt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Ik regelen dat we voor het eerst in bijna 2 jaar met ons gezin + aanhang samen zijn en uit eten kunnen. Moet mijn vader wel even vermelden, voor akkoord te geven dat hij meegaat, dat de rekening door drieën gaat.

Die man is af en toe zo vermoeiend.

1 like

We hebben een nieuwe collega en we hadden voordat zij kwam al een datum geprikt om als vrouwen onder elkaar sushi te gaan eten. Hadden we gevraagd of ze ook zin had om mee te gaan, zegt één collega meteen: ‘‘Maar het is wel voor je eigen rekening he!!’’

Neem aan dat ze dat zelf ook wel begrijpt hoor. :woozy_face: zo’n dooddoener.

10 likes

Ik had zo eens een uitje met collega’s maar het was spontaan op kosten van de zaak omdat ze het initiatief wilden steunen. Een van de collega’s ging als een van de weinigen eigenlijk nooit mee maar werd natuurlijk wel meegevraagd. Hoorde ik haar aan een ander vragen of het op eigen kosten was. Was niet zo, en jawel hoor, drie keer raden wie er mee ging…

2 likes

Hahaha :stuck_out_tongue_winking_eye: Ja best erg maar ik herken mezelf er ook wel een beetje in.

Onze manager moedigde een maandelijkse borrel enorm aan. Hij heeft ook mensen in een ‘feestcommissie’ samengezet. Puntje bij paaltje; ‘leuk initiatief hoor! Maar het bestuur maakt hier geen geld voor vrij, helaas.’ Dat ontmoedigt mij dan direct.

Edit: eigenlijk is dit gewoon gierig van het bedrif. Niet van mij.

6 likes

Niet zozeer een gierige actie vanuit mezelf (denk ik), maar ik heb een paar mensen om me heen die het vanzelfsprekend vinden dat ik altijd maar trakteer. Heb nu eens de proef op de som genomen en gekeken wat er gebeurd als mn hand op de knip hou. Resultaat: zij betalen voor zichzelf en ik voor mijzelf. Er wordt niet een keer gezegd: Steady, nu betaal ik een keer.

Ik heb trouwens wel andere vrienden waarbij het over en weer gaat. Ene keer betaal ik, de andere keer de ander.

3 likes

Ja ik heb nu zelf zo’n ergernis bij een goede vriend. Hij heeft een stuk minder te besteden dan mij, dus helemaal prima dat ik vaker / meer betaal dan hij. Daar sta ik niet echt bij stil. Maar ik vind de vrijgevige houding wel belangrijk. Helemaal prima dat ik het eten betaal en hij achteraf een drankje op café, maar wel een afknapper als hij dan de helft van de drankjes terug gaat vragen achteraf…
Of zoals nu, maanden later ineens zegt dat ik m nog geld moet van cinéma kaartjes. Die ene keer dat ik dacht dat hij mij trakteerde.

1 like

Zou natuurlijk altijd kunnen, maar denk in dit geval eerder wil het niet zelf betalen dan kan het niet zelf betalen. Prima als je geen zin hebt om met je collega’s uit eten te gaan, maar dan vind ik het gek om ineens wel mee te gaan als je niet zelf hoeft te betalen.

3 likes

Ja ik heb binnenkort ook een personeelsuitje en vind dat leuk hoor maar als ik daar zelf 50 euro voor moest betalen dan zou ik toch liever zelf kiezen wat ik voor dat geld doe en met wie.

11 likes

Ik hou nu gewoon de hand op de knip, als ze wat willen, betalen ze zelf maar. Ik verdien zeker niet onaardig, maar die anderen ook niet, dus ze kunnen best wat betalen.

2 likes

Gierige actie = slimme actie
Mijn AH’s persoonlijke actie was parodontax 3 voor €9,99 maar ook de duo verpakkingen.
Nu heb ik er 6 voor €9,99😬

Ik dacht echt een bericht te krijgen dat het niet bezorgd zou worden. Voelde echt als een persoonlijke overwinning :joy::joy::joy:

52 likes

Ik kreeg vandaag een tikkie van een vriendin omdat ze mij vorig weekend een drankmuntje twv €3 had gegeven.
Er was een tweedaags feest en zij ging alleen op dag 1 en gaf het muntje aan mij omdat ze wist dat ik ook op dag 2 zou gaan en het muntje dan kon gebruiken.
Toegegeven, ze had het ook kunnen inwisselen voor €3 terug bij de muntenbalie dus die waarde heeft het ook gewoon. Maar idk er zit wel een beetje een gierige sfeer aan?
En ik was zo dronken dat ik me niet kan herinneren dat dit überhaupt gebeurd is dus de tikkie kwam uit het niks :sweat_smile: dus vandaar misschien mijn verbazing

40 likes

Zelfs als ik nog op de middelbare school had gezeten zonder salaris had ik dit nog raar gevonden. 1 drankmuntje terugvragen jemig.

44 likes