Gierige acties #2

Ik kan me ook voorstellen dat iemand dit gewoon gaat doen.
Helaas.
Dat zegt niks over hoe acceptabel zulke eisen zijn (on-), maar alles over de benarde huizenmarkt :sob:

13 likes

Ik vraag me af of dit überhaupt mag? In die advertentie staat dat het volgens de regeling dienstverlening aan huis is en in die regeling staat dat het gaat om personen die maximaal 3 dagen per week werken. Dit lijkt me om minimaal 5 dagen in de week gaan? Maar ben verder niet bekend met die regeling

1 like

950 voor die studio slaat toch ook al helemaal nergens op
koekoek hoor

3 likes

Hoe komen ze aan 25 vierkante meter? Als ik oppervlakte bereken kom ik op 16 vierkante meter. Nou zo 950 euro al echt niet gevraagd mogen worden voor die 25 meter, laat staan voor 16 m2. Als je puntenberekening zou maken dan ben ik benieuwd wat ze maximaal zouden mogen vragen

2 likes

Dat zijn de huurkosten als je niet hun huissloof wil zijn

1 like

Borg denk ik? Raar dat dat dan niet ook gewoon 400 euro is ook trouwens

5 likes

O ja wtf idd

3 likes

Ja die dr kinderen omschrijft als lieve baby. Nou dan istie helemaal niet lief😂.
Is toch van de gekken dit, kom op en dan ook hbo + eisen en ook nog gratis oppas zijn :smiling_face_with_tear::rofl:. Als het een student in de zorg is moet je duaal gaan werken, of een bijbaan in de zorg nemen. Ben je nog goedkoper uit ook.

1 like

Mag je lekker voor de avonddienst eerst heel dat gezin draaiende houden. Of na je nachtdienst de kids entertainen en in bad doen. Die vrouw is gek!!

8 likes

Op Reddit wordt er ook over gesproken: Reddit - Dive into anything

2 likes

Daar kwam ik het tegen, en vond het zo gierig dat ik het wilde delen. Vond de redditreactie over de kitchenette (en dus geen kookmogelijkheid) mooi. “Je kan mee-eten met het gezin, maar dan stuurt Annemieke je een tikkie van €6,40 erachteraan”

25 likes

Het meest kwalijke vind ik dat het lijkt alsof je 24/7 klaar moet staan om als een soort manusje van alles allerhande taakjes te doen. Dan kan het misschien ‘maar’ 12 uur zijn maar ik heb zo’n vermoeden dat wel wordt verwacht dat je op afroep beschikbaar bent. Ik zou het nog iets minder kwalijk vinden als het bijv. was van we verwachten dat je op maandag van 08.30-17.00 en op woensdag van 13.00-17.00 op op de baby past. Dan heb je in ieder geval duidelijk afgebakende werktijden en dagen en is de rest van je tijd gewoon voor jezelf.

15 likes

Ja, het klinkt nu alsof ze een au pair willen

2 likes

Maar dan eentje die hen betaalt ipv andersom :smiling_face_with_tear:

8 likes

Ja die moet je ook gewoon betalen dus het is erger dan dat

6 likes

Maakt even niet uit of het nep is of niet.

Vinden jullie linda :

• Gierig
  • Niet gierig
  • Ik vind ze beide een beetje gierig

0 stemmers

3 likes

Ik vind dit echt volledige verantwoordelijkheid van die huisgenoot. Een keer een betaaltermijn over het hoofd zien kan, maar dan komen er niet direct incassokosten bij. Mijn huisgenoot zou lekker zelf moeten weten of ze haar post opent, maar dan niet bij mij moeten aankloppen om de incassokosten te splitsen omdat zij haar post over langere tijd niet opent.

25 likes

Ja hoor, dat kan gebeuren. Als er iets mis gaat, dan krijg je een herinnering van die instantie dat je nog moet betalen en wat de extra kosten zijn als je ook die herinnering aan je voorbij laat gaan. Dat is wat mij betreft je moment om een foutje te herstellen.

Maar hé, ik open mijn post dan ook :woman_shrugging: Overigens niet die over gemeentelijke belastingen, want de gemeente heeft mijn vriend als ontvanger van die informatie uitgekozen. Blij dat ook hij gewoon zijn post opent.

En als mijn huisgenoot het niet zou zien zitten om deze administratie op zich te nemen of voorziet dat het misgaat, dan hoor ik dat liever vooraf zodat we een wijziging van contactpersoon bij de gemeente kunnen doorgeven.

4 likes

Ahh, het misgaan hiervan doet me denken aan die keer dat m’n broertje in het eerste jaar op zichzelf wonen (op z’n 25e) niet wist dat hij waterschapsbelasting moest betalen. Hij had die brieven nooit open gemaakt en blijkbaar was het hele bestaan hiervan volledig aan hem voorbij gegaan. Gemeentebelasting wist ie gelukkig wel.

Was het de allerlaatste dag van de reminders dat hij nog zonder extra kosten betalen, en moest ik hem het bedrag eerst nog voorschieten ook.

4 likes

Dat kan bij de gemeentebelastingen heel lastig of zelfs onmogelijk zijn.

Bij mijn studentenkamer was die post aan mij gericht ipv de hospita. Hoe die fout ooit is ontstaan bij de gemeente snapte niemand maar het rechtzetten was onmogelijk, ik moest zelf maar zorgen dat mijn hospita betaalde.

4 likes