Gierige acties #2

Ik snap ergens dat je het wat eerlijker wil verdelen. Zeker als je elkaar vaak ziet en het anders flink in de papieren kan lopen. Maar… hier kan ik gewoon echt niet bij sorry :see_no_evil:. Als het spontane van een gezellig avondje/weekendje met vrienden gaat er zo toch vanaf?

17 likes

Dat is niet als we een avondje op stap zijn hè, alleen als we een (lang) weekend weggaan. Het is een groep van 10 man, met grote verschillen in hoeveel er gedronken wordt. En alle boodschappen worden aan het eind toch verrekend, of je dan de alcohol apart afrekent of niet maakt dan ook niet het verschil. Vooral niet omdat het gewoon allemaal in excel wordt gegooid en voor ons uitgerekend wordt, het is niet alsof iemand met een rekenmachine avonden lang aan het ploeteren is erop.
En het werkt voor ons goed, we doen het al jaren zo

4 likes

:rofl:

Je hebt wel eens avondjes uit met een grote groep dat alles op één hoop gaat en je wel kan aanwijzen wie die rekening ongeveer volledig bepaalt heeft :sweat_smile:

2 likes

Dat laatste is sowieso het belangrijkste!! Dus dat is goed om te horen.

Nog wel een vraag hierover. Als je het alleen bij weekend weg doet en bij (spontane) avondjes uit niet of anders roept dat dan niet (onderhuids) irritatie op bij mensen uit de groep dat ze dan juist meer of minder moeten betalen? Want kan me ook voorstellen dat mensen dan denken “ja laten we nu ook gewoon de puntentelling aanhouden, wel zo eerlijk”.

1 like

Nee hoor, degenen die minder drinken halen dan gewoon minder rondjes. Of ieder betaalt gewoon voor zich.

4 likes

Wij hebben familie met vijf kinderen door een samengesteld gezin, ja die laten we dan echt niet de volle mep betalen als we samen wat leuks gaan doen. Wij hebben geen kinderen en willen ze ook niet, maar anders kun je nooit iets leuks doen omdat zij dan gelijk honderden euro’s verder zijn door die kids.

3 likes

Ik vind dit echt wonderbaarlijk, als het gaat om vrienden. Een rating? En als ik vanavond met de auto ben, keer geen zin heb in alcohol; weet ik veel. Dan ga je dus achteraf iedereen langs om te raten.

Ja maar dan nog: als ik de ene avond wel wil drinken dan ben ik een 8 (?) andere avond drink ik niks - om welke reden dan ook - en dan een 0 dus gemiddeld een 4? Nee sorry, ik zie dit eecht niet voor me met vrienden.

4 likes

Gelukkig zit jij niet in mijn vriendengroep en is iedereen bij ons het eens met deze verdeling, dus waar maak je je druk om?

42 likes

Klopt, vond het gewoon wel echt heel erg thuis horen in dit topic & had er echt nog nooit van gehoord. Maar als het voor jullie zo goed voelt, zeker doen natuurlijk!

5 likes

Met 5 kinderen erbij is dat nog leuk?

21 likes

Hoe moet ik me dit voorstellen? Dus stel jullie gaan een dagje naar de Efteling dan betalen jullie als kinderloos koppel mee aan de kosten (inkom, eten?) van alle kinderen?

2 likes

Ik ben hier vast de gierige persoon en wellicht is dit al vaker besproken maar hoeveel geven jullie cadeau op een bruiloft? Het is voor een vriendin waar we voor verjaardagen over en weer niet echt grote cadeaus doen (meestal een leesboek ofzo) en ik ben voor het vrijgezellenfeest al +/- 100 euro kwijt. Dus eindelijk dacht ik aan €30 ofzo maar als ik het online zo lees is dat echt not done…dus ben benieuwd wat jullie als niet gierigers zouden doen.

Ik ben niet per se gierig (koop soms ook uit het niets cadeautjes als ik iets leuks zie voor vrienden etc) maar ben sowieso een beetje wars van dit soort feesten die de ander veel geld en tijd kosten . Zou zelf nooit een vrijgezellenfeest willen en zou me ook mega bezwaard voelen als mensen mij €80 ofzo zouden geven eigenlijk.

8 likes

Wij geven meestal gewoon geld en dan geven we 30 euro. Ik vind dat echt een prima bedrag hoor.

En dit klinkt misschien gierig, maar bruiloften zijn ale duur zat met vrijgezellenfeest, kleding, taxi etc.

2 likes

Ik lees allemaal dingen van 50 tot 150 euro en dat geef ik niet eens aan mezelf uit zonder heel goed te overwegen of het echt nodig is. Dus fijn om te lezen dag er ook kringen zijn waar €30 gegeven word.

1 like

Ja ik vind dat echt veel hoor. Weet niet of je alleen bent of samen met partner. Als je alleen bent vind ik 50 euro helemaal te veel hoor.

In onze vriendengroepen is 30 euro echt heel normaal hoor.

2 likes

30 euro is echt prima vind ik.

4 likes

Prima toch.
Heb ooit 25 gegeven (jaren terug, had geen geld, geen goed inkomen, idd veel geld kwijt aan de zaken erom heen) en was ook alleen toen. Fuck de regels.

2 likes

Ik doe meestal 50 euro. Dat kan ik als alleenstaande student/werkende missen.
Maar vind 30 euro helemaal niet raar.

3 likes

Ja dit eigenlijk.

5 likes