Single dus ik betaal het in mn eentje.
Ben je er de hele dag bij? Of alleen bij het feest?
Als je alleen bij het feest bent is €30 echt prima joh. Als je er de hele dag bij bent zou ik persoonlijk iets meer geven. Of een leuk cadeautje erbij, dus niet alleen geld.
Ben getuige dus ben er de hele dag. Al is het wel een kleine bruiloft (wel veel mensen maar niet veel gedoe/locaties etc) dus denk dat hele dag en alleen feest niet een heel groot verschil is in dit geval.
Denk ergens dat ik me ook een beetje gek laat maken door “wat hoort” want deze vriendin kennende (en de manier waarop de bruiloft is geregeld) kan ik me niet voorstellen dat zij mega grote cadeau verwachten.
Prima toch, jij kent je vriendin het beste!
Is het dan niet leuk om (zeker omdat je getuige bent) iets anders dan geld te geven?
Ja precies. We zijn inderdaad een keer naar de efteling geweest, hotel, entree, eten. Dan betalen wij voor 2 kinderen ofzo. Dat doe je toch ook maar 1 keer per jaar. Ik vind familie belangrijk en leuk om die kids te zien genieten. En we laten ze ook allemaal 1 keer in de zoveel tijd bij ons logeren (geen vijf tegelijk
) en dan betalen we ook alles omdat we dat leuk vinden. Samen naar dinoland enzo ![]()
@Ikbeneenkonijn mijn zus is vorig jaar getrouwd en kreeg van haar getuige een fotoboek van hun tweeën door de jaren heen. Van alle cadeaus en al het geld dat ze heeft gekregen was dit het mooiste en meest waardevolle.
Ga ik denk ik ook nog wel doen, maar ze vroegen in de trouwkaart een bijdrage voor de huwelijksreis.
zoiets heb ik haar wel eens gegeven voor haar verjaardag! ik vind dat soort dingen ook altijd super leuk.
Dat vind ik dan heel genereus van jullie! Uitstapjes tijdens het logeren snap ik wel. Bij een uitstap met de ouders erbij zou ik het zelf niet zo snel doen.
Dit is toch helemaal niet de intentie van de post? Ik lees het als ‘ik wil meebetalen, omdat ik het belangrijk vind mijn familie te zien en de kinderen te zien genieten’. Dan betaal je dus in principe ook voor jezelf want je vindt het zélf ken om iets met ze te doen wat anders wellicht niet had gekund door de hoge kosten voor het gezin
Is het niet ook afhankelijk van hoe warmpjes je erbij zit… Ik vind het argument dat je elkaar voor elkaars verjaardag nooit dure cadeaus geeft niet heel sterk eigenlijk, een bruiloft is echt wel iets anders dan een verjaardag en al helemaal als je getuige bent (kennelijk ziet die vriendin jou als heel close als je getuige bent?)
En ja vrijgezellenfeesten zijn altijd duur…
Ik vind dit zo lastig want je stuurt hier een beetje naar meer betalen als je getuige bent. Maar hoe meer je betrokken bent bij een bruiloft hoe meer kosten je al maakt. Als getuige wil je er net wat leuker uitzien misschien, makeup laten doen ofzo, mooie jurk. Dat is al best duur en dan ook nog een mooie jurk misschien. Bij elkaar kan het heel veel geld zijn
Ja hoor dat is zeker zo maar is allemaal situatie afhankelijk, voor mij zijn in ieder geval overwegingen:
Hoe close ben ik met degene die trouwt?
Hoeveel geld heb ik te besteden?
Doe ik nog een cadeau of investeringen ernaast?
Is het bruidspaar zelf al loaded of niet?
Ben ik daggast/avondgast of alleen bij de ceremonie?
Ik zie jurk en make up en dat soort dingen overigens als dingen die je meer voor jezelf doet dan voor het bruidspaar zodat je lekker in je vel zit en leuk op de foto’s staat ![]()
Ik ben volgend jaar ook getuige op de bruiloft van mn beste vriendin, maar ik ga echt mn haar en make up niet laten doen. Ze neemt me maar zoals ik ben haha!
Geef je oprecht minder als de bruid of bruidegom rijk zijn ?
Je kan dat toch nooit zeker weten.
Ik vind het eigenlijk een beetje gierig om als bruidspaar geld te vragen haha. Het lijkt mij echt super raar om zo veel geld van familie en vrienden aan te nemen omdat ik zo graag een feestje wil geven. Het is blijkbaar heel normaal maar ik heb dat echt altijd al raar gevonden haha. Dus het gaat me er niet om dat ik geen geld wil geven, maar meer als ik me dan inbeeld dat ik zou gaan trouwen en dan actief om geld ga vragen dan voelt dat zo raar.
Ik heb dit ook. Ik ga zelf niet trouwen en ook geen vriendinnen die trouwen, maar hoe raar is het om je vakantie door andere mensen te laten betalen
als je niet trouwt is er dan een ander feestje waar je geld voor je single reis kunt vragen?
Ik snap echt wel dat het traditie is en dat het in sommige kringen heel normaal is, maar ik vind het toch een beetje vreemd.
Maar mensen gaan toch iets willen geven, kun je dan niet beter vragen om iets wat je ook echt wil?
Ja die dure cadeaus verwachten vind ik gewoon al iets geks. Ik zou het gewoon ongemakkelijk vinden om te weten dat zo veel mensen stressen om hoeveel geld ze moeten geven en zich een soort van verplicht voelen om een hoog bedrag te geven omdat ik zo nodig een feestje wil geven. Maar nogmaals: ik doe er zelf ook aan mee want geef gewoon altijd wat er wordt gevraagd en daar zit mijn probleem niet. Het gaat me er dus om dat als ik me inbeeld dat ik dat zelf zou doen ik dat gierig van mezelf zou vinden.
Maar vul jij niet in voor die mensen dat ze dure cadeaus verwachten? Ik wil gewoon niet zitten met 102 rituals pakketten. Als iemand 2 tientjes in een leuke kaart doet met tekst ga ik ze echt niet snijden uit mijn leven?