@Fukaeri ik krijg voor betalingen altijd ook nog een brief
Ja WHY? Gemeente Maas en Waal hoeft mij helemaal geen post te sturen, laat me
ik niet, geloof wel dat ik daar ergens goedkeuring voor heb moeten geven maar ik krijg bijv gemeentelijke belasting alleen maar online
Oh top! Ik mis daar nog steeds wel wat dingetjes (gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting etc.) maar vind het al wel een mooi overzicht.
Ik alleen als ik te laat ben. Alles gaat via email verder, ook als ik iets moet betalen.
Ik denk dat ik het geluk heb dat ik zelden iets aan de belastingdienst achteraf nog moet betalen dan. Heb ook geen toeslagen oid. Krijg alleen de brief dat ik aangifte moet doen en de brief ter bevestiging later. Geen rekeningen.
Gemeentelijke belastingen gaan digitaal hier.
Nog even over dat gesprek over dat sommigen verbaasd zijn over het niet openen van brieven of hoe jammer het is dat niet iedereen zo veel weet van al dat soort zaken als je 18 wordt en gewoon de rest daarna.
Het maakt ook erg uit in wat voor opvoedsituatie opgroeit.
De diversiteit daarin is groot en om allerlei diverse redenen zit er dus verschil in hoe “voorbereid” je op het volwassen leven bent. En hoeveel je er van af weet of hoe veel emotie (angst bijv.) daaraan hangt. Ben je dus bewust dat het verschil daar al begint.
Vroeger moesten wij thuis trouwens altijd de brieven lezen en al dat soort zaken regelen. Maar geen idee wat afvalstofheffing was hoor. Was gewoon weer een rekening die betaald moest worden…
Er was hier iemand die mij toen een link stuurde dat het hebben van geld en sparen een privilege is. En als je opgevoed wordt in een omgeving waar financiële (on)stabiliteit dit ook tekenend is voor de rest van je leven.
Ik kan deze niet meer vinden maar dat heeft mij zelf veel inzichten gegeven hoe ik naar geld kijk daarnaast gaf het mij juist de les om veel begrip te hebben voor mensen met geldproblematiek.
Geld kwestie en vond dit beste topic.
Stel je bent een weekend weg met een groep en er worden boodschappen gedaan. Paar stelletjes zonder kinderen, een stel 1 kind en een stel 3 kinderen.
Wat zouden jullie met verdeling van de kosten doen?
- Delen door aantal stellen
- Stellen met kids betalen wat meer
0 stemmers
(Een enkel kind telt niet echt op, prima om dan bon door aantal stellen te delen, maar die 3 eten samen gewoon voor 2 volwassenen)
Ik zou wss niks betalen, omdat ik sowieso ontvoerd ben op dat weekend.
Zowel door aantal volwassenen of kinderen als halve rekenen is acceptabel, als je het maar bespreekt. Vind het eigenlijk ook aan de persoon met 90 kinderen om dat zelf te opperen ook.
Als stel met kinderen zou ik voorstellen wat meer te betalen, maar als ik het kinderloze stel was boeide me het echt niet en is het inderdaad te veel moeite om te berekenen.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud het kind is. Dreumesen en peuters eten soms maar heel weinig en de meeste ouders nemen daar zelf snacks voor mee.
Naar pro rata verrekenen en een pot inleggen. Ben vorig jaar met mijn vriend en mijn familie een week op reis geweest en vond het zo wel makkelijk dat mijn nicht met haar drie kinderen meer betaalde dan wij als kinderloos koppel.
Gaat het alleen om boodschappen? Wij gingen laatst weg met een stel met kinderen en daardoor moest er een huisje met meer slaapkamers worden geboekt, dan vind ik wel dat de kosten eerlijk moeten worden verdeeld, maar met boodschappen zou ik persoonlijk geen zin hebben om uit te rekenen wat kinderen “meer” eten/drinken. Met restaurants dan weer wel.
Denk dat het me hier om gaat eigenlijk. Dat ze niet eens denken aan iets meer betalen. Zeker met “dure/luxe” boodschappen kan dat best oplopen.
Bij ons worden kinderen gewoon als persoon verrekend. Kind moet ook een bed hebben en mijn kind eet bijna meer dan ik (al drinkt ie wel minder wijn).
Een kind zit toch niet aan de wijn of andere drank als in duur/luxe (alhoewel die van @Mees wel )
Ik zou een kind niet perse als extra kosten dan zien. Hangt ook een beetje van de leeftijd af een 10 jarige eet eerder mee met dingen dan een 2 jarige. Vaak slepen de ouders ook hun eigen snacks dan mee.
Ik reageer nu op jou maar het is meer een verbazing in het algemeen want ik lees het heel vaak in dit topic, maar ik snap nooit zo goed waarom 1 aanpassing gelijk wordt gezien als een ingewikkelde berekening haha. Je moet sowieso een beetje rekenen want de kosten worden verdeeld, dan is de kinderen als een half persoon meerekenen oid toch niet gelijk iets waardoor het allemaal heel moeilijk wordt en je het halve weekend aan het rekenen bent? Het kost hooguit 5 minuten extra rekenen lijkt mij.
Daaromin dit topic, ik ben een gier :d Eigenlijk ook wel goed in zo’n geval toch, het conflict vermijden? Want waar gaat het nou over.
Toch: ik kan het dan niet loslaten en wil het wel bespreken wat de sfeer sowieso niet ten goede komt Echt iets wat ik zou willen leren; gewoon betalen en niet miepen (ook niet inwendig). Van een paar tientjes ga ik niet failliet, vind het alleen irritant als mensen (met de kinderen) er nul over nadenken (en besteed het geld liever aan mezelf
)
Ik heb het btw niet aangekaart want de plannen zijn weer veranderd.