Maar dat vind ik ook het punt, dat de mensen met kinderen het niet zelf aankaarten. Wij hebben ook wel eens zo’n weekend gehad waar zowel mensen met als zonder kinderen waren, maar dat was echt een van de eerste dingen die we hebben besproken.
Ik was afgelopen weekend weg met kinderen & die aten echt gewoon qua hoeveelheid hetzelfde als volwassenen (zelfs de peuters haha), ook qua eten opties en drankjes. Dus dat telden we gewoon mee!
Ongerelateerd maar ik was echt verbaasd daarover toen ik in het wat je kind dagelijks eet topic keek, ik had niet verwacht dat jonge kinderen al zoveel aten haha
Ja dit vond ik ook bizarrr haha. Kind dat mee was van 1.5 die gewoon 4 - echt veel meer dan ik zelf - at als ontbijt bijvoorbeeld😂
Ze moeten er nog van groeien en ze bewegen enorm veel.
Maar dat vind ik ook juist wel wat om rekening mee te houden. Alcohol is vaak het duurste van alle boodschappen, als mensen dan veel minder drinken vind ik het ook logisch dat ze minder hoeven te betalen. Wij berekenen de alcohol altijd apart van het eten, en iedereen heeft een ranking van 0-10 qua alcoholverbruik en excel rekent dan heel handig uit wie hoeveel moet bijdragen (1x even opzetten, en dan gewoon elk jaar de bedragen aanpassen en klaar )
Hahaha echt een rating?
En als je dan een slechte dag hebt? Kan je dat je rating omhoog of omlaag zetten (afhankelijk van wat slecht dan voor die persoon betekent )
Is gebaseerd op hoeveel je normaal drinkt, maar kan uiteraard worden aangepast. Bijvoorbeeld toen iemand die normaal in het topsegment zit aan de antibiotica zat en daardoor de helft van de tijd niet dronk, die werd bijgesteld van een 9 naar een 5 geloof ik. En betekent ook niet dat een 9 zich elke dag lamzuipt natuurlijk, om dat nog even duidelijk te maken. Maar we kopen geen Schultenbräu, dus het kan nog best oplopen qua prijs, en vooral voor degenen die niet of amper drinken dan erg oneerlijk om alle boodschappen incl de drank dan door het aantal aanwezigen te delen.
Ik snap ergens dat je het wat eerlijker wil verdelen. Zeker als je elkaar vaak ziet en het anders flink in de papieren kan lopen. Maar… hier kan ik gewoon echt niet bij sorry . Als het spontane van een gezellig avondje/weekendje met vrienden gaat er zo toch vanaf?
Dat is niet als we een avondje op stap zijn hè, alleen als we een (lang) weekend weggaan. Het is een groep van 10 man, met grote verschillen in hoeveel er gedronken wordt. En alle boodschappen worden aan het eind toch verrekend, of je dan de alcohol apart afrekent of niet maakt dan ook niet het verschil. Vooral niet omdat het gewoon allemaal in excel wordt gegooid en voor ons uitgerekend wordt, het is niet alsof iemand met een rekenmachine avonden lang aan het ploeteren is erop.
En het werkt voor ons goed, we doen het al jaren zo
Je hebt wel eens avondjes uit met een grote groep dat alles op één hoop gaat en je wel kan aanwijzen wie die rekening ongeveer volledig bepaalt heeft
Dat laatste is sowieso het belangrijkste!! Dus dat is goed om te horen.
Nog wel een vraag hierover. Als je het alleen bij weekend weg doet en bij (spontane) avondjes uit niet of anders roept dat dan niet (onderhuids) irritatie op bij mensen uit de groep dat ze dan juist meer of minder moeten betalen? Want kan me ook voorstellen dat mensen dan denken “ja laten we nu ook gewoon de puntentelling aanhouden, wel zo eerlijk”.
Nee hoor, degenen die minder drinken halen dan gewoon minder rondjes. Of ieder betaalt gewoon voor zich.
Wij hebben familie met vijf kinderen door een samengesteld gezin, ja die laten we dan echt niet de volle mep betalen als we samen wat leuks gaan doen. Wij hebben geen kinderen en willen ze ook niet, maar anders kun je nooit iets leuks doen omdat zij dan gelijk honderden euro’s verder zijn door die kids.
Ik vind dit echt wonderbaarlijk, als het gaat om vrienden. Een rating? En als ik vanavond met de auto ben, keer geen zin heb in alcohol; weet ik veel. Dan ga je dus achteraf iedereen langs om te raten.
Ja maar dan nog: als ik de ene avond wel wil drinken dan ben ik een 8 (?) andere avond drink ik niks - om welke reden dan ook - en dan een 0 dus gemiddeld een 4? Nee sorry, ik zie dit eecht niet voor me met vrienden.
Gelukkig zit jij niet in mijn vriendengroep en is iedereen bij ons het eens met deze verdeling, dus waar maak je je druk om?
Klopt, vond het gewoon wel echt heel erg thuis horen in dit topic & had er echt nog nooit van gehoord. Maar als het voor jullie zo goed voelt, zeker doen natuurlijk!
Met 5 kinderen erbij is dat nog leuk?
Hoe moet ik me dit voorstellen? Dus stel jullie gaan een dagje naar de Efteling dan betalen jullie als kinderloos koppel mee aan de kosten (inkom, eten?) van alle kinderen?