Ik zou het zo laten. Zeker omdat het om een sneu bedrag gaat.
Maar als de rest erachter komt is dat ook niet wenselijk en is het hek vam de dam want dan betaalt niemand meer. Je hoort gewoon te betalen.
Volgende keer als er snacks worden gehaald, schiet die ene wanbetaler het maar voor en dan betaal jij niet.
Haha! Opzich zit ik zo wel in elkaar maar niet met collega’s. Het is een grote groep en ik kan er niet echt op aansturen dat zij de volgende keer betaalt, om vervolgens bewust niet ge betalen.
Naar mijn ervaring werkt dit niet, want het zijn altijd dezelfde mensen die eten halen en voorschieten, en dezelfde mensen die niet betalen ![]()
Ik was een keer met een vriendin naar pannenkoeken eethuis en we hadden beiden wafels besteld. Dat maakten ze in een grote wafelmaker niet zo een standaard waar precies een wafel in kan. Dus onze wafels kwamen er niet als vierkant uit en bij haar leek het rechthoekig waarbij er een stuk wafel miste. Dus toen vroeg ze aan de ober wat er met de wafel was gebeurd en waarom er een stukje mist. Dus hij legt zo uit we hebben een dosering en dan komt er een wafel uit waarbij de vormen altijd een beetje verschillend zijn. Maar zij bleef in discussie gaan dat er een stukje van haar wafel miste, ik vond het zo genant
Omg, zo ken ik er ook eentje.
Die ging klagen bij de febo omdat haar friet iets dikker was dan normale friet.
Like wtf.
Ik zou een herinnering sturen. Met dit soort bedragen is het individueel bedrag laag, maar het totaalbedrag voor jou hoog. Misschien is degene het wel vergeten oid. Maar het wordt scheef voor andere collega’s en voor jou als 1 iemand niet betaalt en dat acceptabel is want het individuele bedrag is relatief laag. Dat freeriden binnen een groep vind ik niet fijn.
Laatst heeft een collega van mij 100 euro voorgeschoten voor 15 personen. 6,60 pp dus dan is het niet veel. Die heeft ook meerdere malen herinneringen gestuurd en dan denk ik: vervelend dat zij daar telkens mensen aan moet herinneren dan “jeetje wat doet zij moeilijk over 6 euro”. Die gedachte komt nieteens bij me op.
Het zou zooo chill zijn als Tikkie na bijv een week een automatische reminder zou sturen. Scheelt veel ongemakkelijk gedoe
wat irritant, ik had bij mijn vorige werk ook zo’n wanbetaler als collega, en het waren idd altijd dezelfde mensen die het voorschoten.
gewoon een reminder sturen hoor, diegene moet zich vervelend voelen hierover, niet jij.
Ik weet niet per se of dit het juiste topic is, maar ik heb vanochtend een vriendin helpen verhuizen (samen met onze vriendinnengroep, 6 man totaal) en nu blijkt haar monitor kapot (echt een dikke deuk en heel het beeldscherm is gebarsten). De monitor zat helemaal ingepakt in bubbelplastic en het enige dat ik heb gedaan is het van vriendin X aangenomen (zij heeft het van 3 hoog naar beneden getilt), in mijn auto gezet en aan vriendin Y gegeven bij aankomst bij de nieuwe woning (die het vervolgens weer naar boven heeft gebracht). In de auto lag hij gewoon super stevig, ik heb niet hard hoeven remmen oid of een scherpe bocht genomen, maar nu krijg ik een bericht dat mijn vriendin het toch wel rot vind dat haar monitor kapot is en of ik hier qua vergoeding iets mee kan.
Ik voel me echt kut, vind het ook lullig voor haar, maar ik weet gewoon zeker dat ik dat ding niet kapot het gemaakt. Ik vind het ook lichtelijk irritant dat alleen ik hiervoor een berichtje krijg (vriendin X en Y bijvoorbeeld niet) en ik weet niet hoe ik dit nu moet oppakken. Heb echt geen zin om een nieuwe monitor a 400 euro te kopen of iets.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou even informeren bij mijn WA verzekering als ik denk dat ik het misschien veroorzaakt heb, anders niet.
Lief dat jullie geholpen hebben. Bij elke verhuizing gaat er wel iets kapot, dus “wie het heeft gedaan” is wat mij betreft niet eens relevant. Ik zou aangeven dat je niets gaat vergoeden.
Vervelende situatie!
Ik vind niet dat jij niet moet gaan betalen. Jij hebt haar geholpen met verhuizen en bent er voorzichtig mee opgegaan. Niet duidelijk waar die monitor stuk is gegaan dus vind het best gewaagd van haar om een vergoeding te vragen aan jou…
ik zou reageren dat je het heel vervelend voor haar vindt, ook dat jij je er rot door voelt maar ook niet weet wanneer het mis is gegaan. Of ze het kan uitzoeken met haar verzekeringen
Jaa dit ook inderdaad. Risico van verhuizen toch
Het zou niet eens in me opgekomen zijn om dit te vragen. Het is al super lief dat je haar überhaupt hebt geholpen met verhuizen. En zijzelf is altijd nog de eindverantwoordelijke.
Gierig van haar en jij staat goed in je recht om nee te zeggen
Eens met @ufo (en de rest zie k nu haha). Jij bent voorzichtig geweest en zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. En anders idd even kijken of je wat met de verzekering kan.
Nja ik zou gewoon kijken of het via de verzekering kan maar anders niets vergoeden. Verder eens met wat al gezegd is.
Eens met alles wat gezegd is. Hoe weet je trouwens dat ze die andere vriendinnen geen bericht hebben? Zij hebben (in haar visie) dan toch ook eventueel evenveel aandeel als jij zou hebben?