Gierige acties #2

Ik ben hier vast de gierige persoon en wellicht is dit al vaker besproken maar hoeveel geven jullie cadeau op een bruiloft? Het is voor een vriendin waar we voor verjaardagen over en weer niet echt grote cadeaus doen (meestal een leesboek ofzo) en ik ben voor het vrijgezellenfeest al +/- 100 euro kwijt. Dus eindelijk dacht ik aan €30 ofzo maar als ik het online zo lees is dat echt not done…dus ben benieuwd wat jullie als niet gierigers zouden doen.

Ik ben niet per se gierig (koop soms ook uit het niets cadeautjes als ik iets leuks zie voor vrienden etc) maar ben sowieso een beetje wars van dit soort feesten die de ander veel geld en tijd kosten . Zou zelf nooit een vrijgezellenfeest willen en zou me ook mega bezwaard voelen als mensen mij €80 ofzo zouden geven eigenlijk.

8 likes

Wij geven meestal gewoon geld en dan geven we 30 euro. Ik vind dat echt een prima bedrag hoor.

En dit klinkt misschien gierig, maar bruiloften zijn ale duur zat met vrijgezellenfeest, kleding, taxi etc.

2 likes

Ik lees allemaal dingen van 50 tot 150 euro en dat geef ik niet eens aan mezelf uit zonder heel goed te overwegen of het echt nodig is. Dus fijn om te lezen dag er ook kringen zijn waar €30 gegeven word.

1 like

Ja ik vind dat echt veel hoor. Weet niet of je alleen bent of samen met partner. Als je alleen bent vind ik 50 euro helemaal te veel hoor.

In onze vriendengroepen is 30 euro echt heel normaal hoor.

2 likes

30 euro is echt prima vind ik.

4 likes

Prima toch.
Heb ooit 25 gegeven (jaren terug, had geen geld, geen goed inkomen, idd veel geld kwijt aan de zaken erom heen) en was ook alleen toen. Fuck de regels.

2 likes

Ik doe meestal 50 euro. Dat kan ik als alleenstaande student/werkende missen.
Maar vind 30 euro helemaal niet raar.

3 likes

Ja dit eigenlijk.

5 likes

Single dus ik betaal het in mn eentje.

3 likes

Ben je er de hele dag bij? Of alleen bij het feest?
Als je alleen bij het feest bent is €30 echt prima joh. Als je er de hele dag bij bent zou ik persoonlijk iets meer geven. Of een leuk cadeautje erbij, dus niet alleen geld.

1 like

Ben getuige dus ben er de hele dag. Al is het wel een kleine bruiloft (wel veel mensen maar niet veel gedoe/locaties etc) dus denk dat hele dag en alleen feest niet een heel groot verschil is in dit geval.

Denk ergens dat ik me ook een beetje gek laat maken door “wat hoort” want deze vriendin kennende (en de manier waarop de bruiloft is geregeld) kan ik me niet voorstellen dat zij mega grote cadeau verwachten.

3 likes

Prima toch, jij kent je vriendin het beste!
Is het dan niet leuk om (zeker omdat je getuige bent) iets anders dan geld te geven?

5 likes

Ja precies. We zijn inderdaad een keer naar de efteling geweest, hotel, entree, eten. Dan betalen wij voor 2 kinderen ofzo. Dat doe je toch ook maar 1 keer per jaar. Ik vind familie belangrijk en leuk om die kids te zien genieten. En we laten ze ook allemaal 1 keer in de zoveel tijd bij ons logeren (geen vijf tegelijk :sweat_smile:) en dan betalen we ook alles omdat we dat leuk vinden. Samen naar dinoland enzo :joy:

16 likes

@Ikbeneenkonijn mijn zus is vorig jaar getrouwd en kreeg van haar getuige een fotoboek van hun tweeën door de jaren heen. Van alle cadeaus en al het geld dat ze heeft gekregen was dit het mooiste en meest waardevolle.

6 likes

Ga ik denk ik ook nog wel doen, maar ze vroegen in de trouwkaart een bijdrage voor de huwelijksreis.

2 likes

zoiets heb ik haar wel eens gegeven voor haar verjaardag! ik vind dat soort dingen ook altijd super leuk.

2 likes

Dat vind ik dan heel genereus van jullie! Uitstapjes tijdens het logeren snap ik wel. Bij een uitstap met de ouders erbij zou ik het zelf niet zo snel doen.

4 likes

Dit is toch helemaal niet de intentie van de post? Ik lees het als ‘ik wil meebetalen, omdat ik het belangrijk vind mijn familie te zien en de kinderen te zien genieten’. Dan betaal je dus in principe ook voor jezelf want je vindt het zélf ken om iets met ze te doen wat anders wellicht niet had gekund door de hoge kosten voor het gezin

10 likes

Is het niet ook afhankelijk van hoe warmpjes je erbij zit… Ik vind het argument dat je elkaar voor elkaars verjaardag nooit dure cadeaus geeft niet heel sterk eigenlijk, een bruiloft is echt wel iets anders dan een verjaardag en al helemaal als je getuige bent (kennelijk ziet die vriendin jou als heel close als je getuige bent?)

En ja vrijgezellenfeesten zijn altijd duur…

4 likes

Ik vind dit zo lastig want je stuurt hier een beetje naar meer betalen als je getuige bent. Maar hoe meer je betrokken bent bij een bruiloft hoe meer kosten je al maakt. Als getuige wil je er net wat leuker uitzien misschien, makeup laten doen ofzo, mooie jurk. Dat is al best duur en dan ook nog een mooie jurk misschien. Bij elkaar kan het heel veel geld zijn