Het is toch helemaal aan jezelf wat je uitgeeft aan een huwelijk? Mijn getuiges willen wel graag hun haar en make-up laten doen, maar niemand die ze dat verplicht hoor. Zelf zou ik ook wel sparen voor een mooie, maar niet al te dure jurk voor iemands bruiloft, maar puur omdat ik dat zèlf leuk vind.
Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan het bruidspaar zelf. Ik heb ook aangegeven dat mijn vrijgezellenfeest niet duur hoeft te zijn (€100 p.p vind ik bv echt al wel duur). Tuurlijk lijkt een stedentrip naar het buitenland me geweldig zoals je wel eens ziet maar wtf hoeveel geef je dan uit. Net als een bruiloft in Italië, een droom! Maar ik kan de vliegtickets niet betalen voor iedereen en vind het eigenlijk not done om van mijn gasten te verlangen dat wel te doen en ik wil liever die mensen er bij hebben. Ik vind de plaatjes met alle vrouwen rondom de bruid in eenzelfde kleur jurk ook fantastisch maar zelf kan ik die jurken niet betalen en zou iemand niet verplichten een nieuwe jurk te kopen. We hebben wel een kleurenthema qua styling etc, maar mensen zijn echt niet verplicht zich daar aan te houden.
Wij gaan ook geld vragen (wss voor een tripje omdat we dat het liefste doen) en ook omdat we anders wss veel onnodige dingen krijgen waar die mensen wel geld aan uit hebben gegeven, maar wij precies niks aan hebben. Zelf zou ik als single getuige €50 geven als dat financieel mogelijk zou zijn, maar dat beslist iedereen zelf. Wij denken dat er mensen zijn die zonder cadeau’s/geld komen omdat ze het bv niet hebben. Prima, blij dat je er bij bent.