Begin dan zelf over een andere gierige actie
Ik begin wel weer;
Laatst heb ik op een werkborrel de snacks besteld voor 10 mensen maar ik moest meteen afrekenen. Trakteren voor iedereen had ik geen zin in dus ik had een tikkie gemaakt voor het pp bedrag en in de collega-appgroep gezet zodat de collegas die erbij waren konden betalen.
Iedereen behalve 1 persoon deed dat.
Eigenlijk wil ik die ene persoon nu een herinnering sturen, maar het gaat om een zeer sneu bedrag. Anderzijds, als meerdere collegas niet betaald hadden dan had ik ze wel herinnerd eraan want dan was het totaalbedrag voor mij níet sneu,
Wat te doen?
Ik zou een herinnering sturen. Ook al is het een flut bedrag. Zou het als collega’s zijnde gek vinden dat ik/wij betalen maar Pietje bijvoorbeeld niet.
Andere doe je een algemeen bericht (dus naar iedereen) van mocht je nog niet hebben betaald dit svp nog doen.
Oei beetje op de teentjes getrapt door mijn post?
Waarom? Je kan het toch gewoon naar die persoon sturen aangezien dat de enige is die niet betaald heeft?
Ik zou inderdaad een herinnering sturen want die ene persoon die niet betaalt vind ik juist gierig
Blijkbaar voelt diegene die het hier plaats een drempel om dat zo aan te pakken.
Ah ja dat kan natuurlijk, ik dacht dat de vraag meer was óf ze het nog moest vragen. Stel dat diegene zich niet aangesproken voelt en alsnog niet reageert op het algemene bericht moet je alsnog direct contacten.
Ik zou het zo laten. Zeker omdat het om een sneu bedrag gaat.
Maar als de rest erachter komt is dat ook niet wenselijk en is het hek vam de dam want dan betaalt niemand meer. Je hoort gewoon te betalen.
Volgende keer als er snacks worden gehaald, schiet die ene wanbetaler het maar voor en dan betaal jij niet.
Haha! Opzich zit ik zo wel in elkaar maar niet met collega’s. Het is een grote groep en ik kan er niet echt op aansturen dat zij de volgende keer betaalt, om vervolgens bewust niet ge betalen.
Naar mijn ervaring werkt dit niet, want het zijn altijd dezelfde mensen die eten halen en voorschieten, en dezelfde mensen die niet betalen
Ik was een keer met een vriendin naar pannenkoeken eethuis en we hadden beiden wafels besteld. Dat maakten ze in een grote wafelmaker niet zo een standaard waar precies een wafel in kan. Dus onze wafels kwamen er niet als vierkant uit en bij haar leek het rechthoekig waarbij er een stuk wafel miste. Dus toen vroeg ze aan de ober wat er met de wafel was gebeurd en waarom er een stukje mist. Dus hij legt zo uit we hebben een dosering en dan komt er een wafel uit waarbij de vormen altijd een beetje verschillend zijn. Maar zij bleef in discussie gaan dat er een stukje van haar wafel miste, ik vond het zo genant
Omg, zo ken ik er ook eentje.
Die ging klagen bij de febo omdat haar friet iets dikker was dan normale friet.
Like wtf.
Ik zou een herinnering sturen. Met dit soort bedragen is het individueel bedrag laag, maar het totaalbedrag voor jou hoog. Misschien is degene het wel vergeten oid. Maar het wordt scheef voor andere collega’s en voor jou als 1 iemand niet betaalt en dat acceptabel is want het individuele bedrag is relatief laag. Dat freeriden binnen een groep vind ik niet fijn.
Laatst heeft een collega van mij 100 euro voorgeschoten voor 15 personen. 6,60 pp dus dan is het niet veel. Die heeft ook meerdere malen herinneringen gestuurd en dan denk ik: vervelend dat zij daar telkens mensen aan moet herinneren dan “jeetje wat doet zij moeilijk over 6 euro”. Die gedachte komt nieteens bij me op.
Het zou zooo chill zijn als Tikkie na bijv een week een automatische reminder zou sturen. Scheelt veel ongemakkelijk gedoe
wat irritant, ik had bij mijn vorige werk ook zo’n wanbetaler als collega, en het waren idd altijd dezelfde mensen die het voorschoten. gewoon een reminder sturen hoor, diegene moet zich vervelend voelen hierover, niet jij.