Gierige acties #2

Ik weet niet per se of dit het juiste topic is, maar ik heb vanochtend een vriendin helpen verhuizen (samen met onze vriendinnengroep, 6 man totaal) en nu blijkt haar monitor kapot (echt een dikke deuk en heel het beeldscherm is gebarsten). De monitor zat helemaal ingepakt in bubbelplastic en het enige dat ik heb gedaan is het van vriendin X aangenomen (zij heeft het van 3 hoog naar beneden getilt), in mijn auto gezet en aan vriendin Y gegeven bij aankomst bij de nieuwe woning (die het vervolgens weer naar boven heeft gebracht). In de auto lag hij gewoon super stevig, ik heb niet hard hoeven remmen oid of een scherpe bocht genomen, maar nu krijg ik een bericht dat mijn vriendin het toch wel rot vind dat haar monitor kapot is en of ik hier qua vergoeding iets mee kan.

Ik voel me echt kut, vind het ook lullig voor haar, maar ik weet gewoon zeker dat ik dat ding niet kapot het gemaakt. Ik vind het ook lichtelijk irritant dat alleen ik hiervoor een berichtje krijg (vriendin X en Y bijvoorbeeld niet) en ik weet niet hoe ik dit nu moet oppakken. Heb echt geen zin om een nieuwe monitor a 400 euro te kopen of iets.

Wat zouden jullie doen?

9 likes

Ik zou even informeren bij mijn WA verzekering als ik denk dat ik het misschien veroorzaakt heb, anders niet.

11 likes

Lief dat jullie geholpen hebben. Bij elke verhuizing gaat er wel iets kapot, dus “wie het heeft gedaan” is wat mij betreft niet eens relevant. Ik zou aangeven dat je niets gaat vergoeden.

127 likes

Vervelende situatie!
Ik vind niet dat jij niet moet gaan betalen. Jij hebt haar geholpen met verhuizen en bent er voorzichtig mee opgegaan. Niet duidelijk waar die monitor stuk is gegaan dus vind het best gewaagd van haar om een vergoeding te vragen aan jou…
ik zou reageren dat je het heel vervelend voor haar vindt, ook dat jij je er rot door voelt maar ook niet weet wanneer het mis is gegaan. Of ze het kan uitzoeken met haar verzekeringen

52 likes

Jaa dit ook inderdaad. Risico van verhuizen toch

9 likes

Het zou niet eens in me opgekomen zijn om dit te vragen. Het is al super lief dat je haar überhaupt hebt geholpen met verhuizen. En zijzelf is altijd nog de eindverantwoordelijke.

Gierig van haar en jij staat goed in je recht om nee te zeggen

10 likes

Eens met @ufo (en de rest zie k nu haha). Jij bent voorzichtig geweest en zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. En anders idd even kijken of je wat met de verzekering kan.

4 likes

Nja ik zou gewoon kijken of het via de verzekering kan maar anders niets vergoeden. Verder eens met wat al gezegd is.

4 likes

Eens met alles wat gezegd is. Hoe weet je trouwens dat ze die andere vriendinnen geen bericht hebben? Zij hebben (in haar visie) dan toch ook eventueel evenveel aandeel als jij zou hebben?

5 likes

Via je aansprakelijksheidsverzekering betaal je waarschijnlijk ook nog een eigen risico. Je zou het samen even uit kunnen zoeken maar ik vind het ook wel een brutale vraag. Af en toe sneuvelt er iets met een verhuizing, vervelend dat het een beeldscherm is maar dat is niet anders. En het is niet eens zeker dat jij het ‘gedaan’ hebt… Rottig!

14 likes

Heeft zij zelf geen inboedelverzekering waarmee ze dit kan opnemen? Vind het echt niet jouw verantwoordelijkheid

20 likes

Dan kan die vriendin die eventueel betalen? Vind het nu ik er langer over nadenk inderdaad wel een vreemd verzoek. Dit is gewoon het risico van verhuizen met bekenden.

5 likes

Als je verhuist is er nou eenmaal een risico dat er dingen kapot gaan. Als ze dit risico niet had willen dragen dan had ze een verhuis bedrijf moeten inschakelen, of zelf de breekbare en dure dingen verhuizen. Super lief dat je hebt geholpen met verhuizen! Ik vind het een erg onbeleefd verzoek, en zou echt not amused zijn.

13 likes

Wat iedereen aangeeft. Ik vind het zelfs vrij schaamteloos dat ze jou om een vergoeding vraagt.
Uit jouw verhaal maak ik op dat het helemaal niet duidelijk is of jij hem kapot hebt gemaakt, maar hij kapot is gegaan tijdens de verhuizing. Zoals helaas vaker gebeurt.
Het is haar probleem, niet de jouwe, en de oplossing ligt daarom ook bij haar (verzekering idd).

14 likes

Ja, gewoon zo: kort, duidelijk en bondig!

8 likes

Dat ze volgende keer lekker een bedrijf inhuurt

7 likes

Dit is de reden waarom ik bij mn laatste verhuizing een verhuisbedrijf ingehuurd heb, omdat bij mn laatste verhuizing wat dingen beschadigd waren door vrienden. Geen haar op mn hoofd die haar dacht om die vrienden dat te laten vegoeden, dan had ik maar lekker toen al een verhuisbedrijf moeten regelen.

Wat de rest al zegt, niet betalen en als ze het wil regelen, schakelt ze lekker dr eigen verzekering maar in.

5 likes

Volgens mij is verhuizen idd meeverzekerd, dus kan ze dan lekker zelf even achteraan zou ik zeggen. Vind het ook echt een nare vraag

3 likes

Kan ze het niet verhalen op haar eigen inboedelverzekering? Tijdens een verhuizing zijn je spullen op beide woonadressen verzekerd.

Jij bent al aardig genoeg geweest dat je haar hebt geholpen. Er is gewoon een risico dat er iets kapot gaat tijdens een verhuizing. Dan had ze van te voren maar moeten zeggen: Jongens, als er iets kapot gaat wat jullie hebben aangeraakt, dan moeten jullie dokken. Benieuwd of er dan nog mensen hadden willen helpen :joy:.

11 likes

Je zal ook ooit nog eens iemand helpen met verhuizen op zo’n manier😅

29 likes