Gierige acties #2

Meestal alleen verzekerd bij hulp van professionals, niet bij een vriendendienst.

Vind dit echt een nare situatie ook. Je helpt onbaatzuchtig mee en krijg je dit voor je kiezen. Dat is niet fair.

10 likes

Dankjewel voor jullie antwoorden, doet me echt goed. Ik voelde me ook echt voor het blok gezet door haar en ik heb zelf apart mijn vriendinnen geappt of zij niet toevallig ergens tegenaan gestoten zijn o.i.d. en zij gaven aan van niet. Vind het dan ook gewoon heel raar dat ik de enige ben die dan geappt wordt.

Ik heb nu aangegeven dat ik gewoon bijna 100% zeker weet dat ik het niet gedaan heb, en aangegeven dat ze het beste bij haar eigen inboedelverzekering kan kijken.

Vind het gewoon een nare situatie maar door jullie weet ik nu ook dat ik wel gewoon goed zat met mijn gedachten. Alsnog vind ik het voor haar natuurlijk ook wel gewoon kut, maar dat ik dan de enige ben die hier ‘verantwoordelijk’ voor wordt gehouden vind ik nog kutter.

Thanks allemaal <3

116 likes

@popieju heb je zelf ook gezien dat de monitor beschadigd uit het beschermingsmateriaal kwam?

Nee, dus wie weet is er bij het inpakken al iets te hardhandig te werk gegaan ofzo. Maar goed, dit gaat dan wel errug ver om haarzelf dan te verdenken haha. Maar heb niks gezien, behalve een foto van de kapotte monitor uit de verpakking

Haha ja ik wil ook niet meteen van het slechtste in iemand uit gaan, maar wie weet idd niet zorgvuldig ingepakt of heeft ze hem zelf bij het uitpakken laten vallen. Stel je zou wel jouw verzekeraar inschakelen, die zou zich dat ook afvragen.
Maar dat zou idd echt een naaistreek van haar zijn

3 likes

Goed aangegeven bij haar denk ik zo, ben wel heel benieuwd hoe ze erop zal reageren. Sluit me aan bij dat het echt belachelijk is dat ze jou om een vergoeding durft te vragen nadat je haar hebt geholpen met verhuizen.

2 likes

Als niemand de monitor heeft laten vallen of ergens tegenaan heeft gestoten heeft zij ‘m blijkbaar niet goed genoeg ingepakt om veilig te kunnen verhuizen. Jij offert je vrije dag op voor indd de allergrootste kutklus die er is en dan mag je ook nog dokken als er iets door onbekende reden kapot is gegaan? Die is niet goed hoor.

25 likes

Al had je hem wel per ongeluk laten vallen. Geen haar op mijn hoofd die mn vrienden dan om geld zou vragen? Haar verhuizing, haar risico.

12 likes

Het wordt hoe dan ook naar want haar verzekering wil het op iemands anders verzekering verhalen. :smiling_face_with_tear: Maar blijft gewoon de verantwoordelijkheid van de persoon die gaat verhuizen, punt.

3 likes

Ik heb een keer bijna hetzelfde gehad met een leen telefoon en mijn verzekering zei dat deze persoon het maar bij zijn eigen inboedelverzekering moest nakijken. Het probleem hierbij is (heb het opgezocht uit interesse) dat de inboedelverzekering waarschijnlijk naar de bestuurder zal wijzen.
Verzekeringen proberen eigenlijk altijd niet uit te keren en te kijken of iemand anders aansprakelijk gesteld kan worden.

5 likes

Dan waarschijnlijk niet nee, maar dan is het maar de vraag of het überhaupt verzekerd is. Val schade door eigen toedoen valt zeker niet altijd onder de standaard dekking.

1 like

Heeft ze inmiddels gereageerd?
Hoop niet dat ze er een vervelende situatie van gaat maken. Jou is niks kwalijk te nemen, maar als ze dit op jou schuift kan ik me voorstellen dat ze lastig kan gaan doen.

2 likes

Heel goed van je, ik vind het ongelofelijk asociaal dat ze dit bij jou neerlegt. Kijk als je het voor haar neus had laten vallen dan zou ik het nog niet durven te vragen. Maar ze gaat jou nadat je haar hebt geholpen beschuldigen dat jij het hebt gedaan (daar is geen bewijs voor). Echt stank voor dank, ik zou eigenlijk terugsturen dat je het raar vindt en dat je een bedankje voor je hulp had verwacht en niet dat je de schuld krijgt van iets wat je waarschijnlijk niet hebt gedaan.

7 likes

Same! Ik had alle breekbare spullen apart staan, en erbij vermeld dat dat absoluut niet mee verhuisd hoefde te worden. Dat hebben mensen in hun enthousiasme toch meegenomen, waarbij toch best wild met een doos waar ongeveer 10x breekbaar op stond is omgegaan.

M’n tv had een dode pixel en het servies van m’n oma was gebroken. Ik baalde echt heel hard en heb een potje staan janken, maar no way dat ik hun zou vragen iets te vergoeden (het servies van m’n oma was meer emotionele waarde dan anything else, maar heb sowieso niets gezegd). De verhuizing erop een bedrijf ingehuurd. Was ook niet zo duur en vraag nooit meer vrienden. Ik wil ook nooit meer anderen verhuizen hahaha

11 likes

Ik weet even niet hoe ik meerdere mensen kan quoten, maar ik heb aangegeven dat ik dit niet wil doen en dat ik het heel kut vind voor haar, maar dat ik het ook jammer vind dat ze alleen naar mij wijst hiervoor. Verder ook aangegeven dat ze het beste bij haar eigen inboedelverzekering kan checken.

Niets meer gehoord :smiling_face_with_tear::joy:

Met m’n andere vriendinnen ook nog gesproken en die hadden eigenlijk dezelfde mening als iedereen hier, dus dat was ook fijn. Ik was een beetje bang voor het ‘misschien vinden ze me zometeen een zeikerd’ gevolg, maar dus helemaal nergens voor nodig. Is prima zo. Ik hoor vanzelf wel weer van haar. En dan hebben we het er nog over.

94 likes

Gierige actie van mezelf;

Als ik thee bestel in de horeca en er zit honing bij neem ik de honing (alleen als het in portieverpakkingen zit!! - geen hele pot op fles) mee naar huis.

Ik heb best veel vrienden die honing willen voor de thee maar ik gebruik verders nooit honing. Zij krijgen dan mijn mee naar huis genomen honing :honey_pot:

33 likes

Dit is gewoon slim!

6 likes

dat doe ik ook vaak met die kleine suikertjes die je bij de koffie krijgt. Ik doe dat niet in mijn koffie maar bezoek van ons soms wel dus dan geef ik die.
Sinds een jaar ofzo wel eens zo’n groot verpakking suiker gekocht

3 likes

Slim! Ik vraag me trouwens altijd af of ze voorverpakte dingen zoals honing weggooien als het niet wordt gebruikt.

1 like

Nee joh! In mijn horeca tijd werd dat gewoon hergebruikt. Tenzij het suikerzakje al helemaal verrimpeld was geraakt.

6 likes