Sommige hongerige serveersters eten zelfs friet uit het mandje als het over is dus die honing wordt zeker niet weggegooid
Haha bij frietjes snap ik dat wel maar gelukkig wordt het niet weggooid!
Bij de McDonald’s waar ik werkte moesten we wel alles weggooien, ook verpakte en nog gesloten bakjes saus enzo.
Regelmatig gedaan ja!
Ik heb collega’s ook wel eens van borden van gasten zien eten nadat ze waren uitgehaald
Ik vind dit ook een heel vies idee, ik zou dit echt nooit gedaan hebben vroeger Maar waarom ik het zo vies vind weet ik niet, ik ben normaal niet zo heel moeilijk met dat soort dingen.
Omdat een onbekende er van heeft gegeten en je weet niet hoe diens hygiëne is. Zelf ook nooit gekund terwijl ik in de horeca werkte maar zeker wel eens gewild bij mijn lievelingsgerecht(en).
Ik heb eens heel veel gezeik gehad toen ik een stukje van een croissant die een gast had laten liggen heb gegeten. Was 18 en had zo’n preek gekregen terwijl iedereen het kon horen, schaamde me dood. Ging ook daarna met buikpijn werken en er werden telkens opmerkingen over gemaakt en vlak erna heb ik ontslag genomen, gewoon uit schaamte :’)
Ja dat is zo, maar in principe is van wat er nog op het bord ligt natuurlijk niet gegeten (bij bijvoorbeeld friet) dus dan klopt het toch niet helemaal. Maar je weet het natuurlijk nooit zeker, misschien is dat het.
Bij iets als een half opgegeten broodje vind ik het logisch dat ik het zo vies vind als iemand daarvan eet
Nou, die vingers/vork kan er toch langs zijn gegaan. Of diegene heeft er boven geniest/praat met consumptie
Dat kan de kok ook gedaan hebben Of de bediening.
Ik zou zelf nooit de restanten van een biefstuk aansnijden of de achtergebleven salade opeten, maar intact frietje wel. Ik ga er vanuit dat dat prima kan, en als het niet kan is het op zijn minst goed voor mijn weerstand.
Ik ken iemand die als hij vol zat altijd zn frietjes aflikte omdat ie de smaak van het zout en frituur nog lekker vond.
Ja of op de grond laten vallen.
Ik sta voor de kassa bij de Hema.
Jongen voor mij: hier zit toch wel 2 jaar garantie op?
Caissière: ehm als hij niet goed is kom je maar langs met de bon
Hij: ik wil eerst weten of er 2 jaar garantie op zit voordat ik dit koop
Caissière: op alles zit twee jaar garantie dus hier vast ook op
Jongen: dit geeft mij geen zekerheid
Discussie gaat door…
Ik kijk wat voor product hij heeft gekocht.
Een drinkfles van 5 euro.
Goed om te weten dat Hema 2 jaar garantie heeft op alles!
Ik zou daar niet met zekerheid vanuit durven gaan op basis van dit bericht hoor
Nee inderdaad, het meeste is ook gewoon gebruiksslijtage natuurlijk
Nou ja, bij de Hema had ik collega’s die alles terugnamen. Zelfs onderbroeken zonder kaartjes en bonnen. “Ja dan zijn we maar van die klant af.”
Dus deze gozer kan nog zijn zin krijgen als hij de juiste treft.
Haha zo stond ik laatst bij het Kruidvat waar een man een discussie aanging met een jonge medewerkster over een aanbieding van 2 weken geleden. Hij wilde perse die aanbieding omdat hij de folder pas net had gelezen omdat hij op vakantie was geweest. Dat arme kind ging bijna huilen. Sommige mensen…
Dat is gewoon EU wetgeving, geldt voor alle producten hier gekocht. Gebruiksschade daargelaten.