Maar in de praktijk zijn bijna alle gebruiksartikelen niet na 2 jaar nog om te ruilen omdat je gewoon niet kan beoordelen of iets normale slijtage is door gebruik. Dus die jongen van de Hema hoeft over 2 jaar echt niet terug te komen vrees ik
Net discussie met een vriendin hierover, ben benieuwd of jullie het gierig vinden.
We waren op een terras lunchen en daar was een ouder echtpaar die een koffietje bestelde, maar die vrouw ging daar op het terras haar eigen meegebrachte boterham met kaas eten ik vind dat gierig en een beetje aso zelfs. M’n vriendin vond het niet gierig want “het is al zo duur en je weet niet wat die mensen te besteden hebben”.
Ik zou er zelf voor hebben gekozen om dan die boterham ergens op een bankje op te eten en daarna een koffie te doen (of andersom). Het horeca personeel zei er overigens niets van.
Weet niet, je hebt ook zaken waar ze ook specifiek zeggen bring your own food (zoals De Zaak in Utrecht).
Ik mag toch hopen dat @Theekransje die vrij relevante context wel gedeeld zou hebben (maar op dit forum weet je het nooit natuurlijk)
Maar verder vind ik vooral heel asociaal om je eigen eten op een terras te gaan eten
Ja dat was dit in ieder geval niet
Ik doe eigenlijk wel eens andersom. Als ik ergens wat ga eten heb ik soms toch al een flesje water mee, die drink ik dan wel op.
Is dat ook aso?
Ja ik vind dit echt aso, behalve als je ergens bent waar dit expliciet mag.
Helemaal niet gek om je eigen eten mee te nemen, of je nu veel te besteden hebt of niet, maar dat eet je dan wel ergens anders dan op een terras van een horecagelegenheid, zoals jij ook aangeeft.
Ja vind ik wel
Ja
Vind ik context afhankelijk. Heb je een bord en een drankje voor je en pak je uit je tas even snel een slokje water? Zou het zelf niet snel doen maar lijkt me prima.
Zit je alleen met een kleine bestelling en zet je pontificaal je eigen fles water op tafel neer zou voor mij aso voelen ja. Dan kan je beter lekker in een parkje plaatsnemen.
Als je je flesje water leeg drinkt naast het glas wijn/frisdrank dat je besteld hebt vind ik het niet aso (anders had je ook een glas kraanwater kunnen vragen immers), maar als je het drinkt zodat je geen drinken hoeft te bestellen vind ik het wel gierig. Maar ik vind het ook heeeeeel gierig als mensen in een restaurant alleen kraanwater bestellen zodat ze maar niet hoeven te betalen voor hun drinken
Het zou ook fijn zijn als restaurants gewoon een klein bedrag gaan rekenen voor kraanwater zodat we van deze eeuwige discussie af zijn.
Bijvoorbeeld 0,50/1,00 voor een glaasje of een karafje ofzo. Ik snap namelijk dat ik een plek bezet houd, het glas of karaf gebracht en schoongemaakt moet worden en daar wil ik prima voor betalen. Maar ik hoef geen bronwater, ons drinkwater is heerlijk zoals je zegt.
Nee omdat ik het toevallig bij me heb, eigenlijk het liefst alleen maar water drink, en het onzin vind om dan geld uit te geven voor water terwijl ik het bij me heb.
Heb dat wel eens bij de bagels & beans gehad, mijn standaard lunchplek. Bestelde ik een bagel en had toevallig zelf nog water bij me.
Maar wist niet dat het aso was!
EN aanvulling: dat ik er wel iets anders bij bestel natuurlijk (lunch, diner, hapje enzovoort).
Ja. Ik drink wel eens een slokje maar doe soort van stiekem Ik vind het heel stom staan namelijk.
(Behalve uitzonderingen je medicijn nemen, je verslikken blablablabla forumuitzondering).
Hahaha ik vind het nog stommer eruit zien als je dan gezien wordt terwijl je heel sneaky een slokje water neemt.
Maar wel goed om te weten dat dat aso is, wil niet dat horecamedewerkers zoiets kut vinden van mij dus dan doe ik het liever niet meer.
Ja ik vind eigenlijk gewoon dat er standaard een karaf kraanwater op tafel zou moeten staan, en vind de prijzen voor een glas frisdrank in de horeco ook echt absurd worden, dus in die zin snap ik dat mensen geneigd zijn om alleen kraanwater te bestellen bij hun eten. Maar ik vind het toch niet helemaal… ja ik weet niet, vind het toch iets vrij gierigs hebben. Dan ga je voor 40 euro uit eten en wil je per se nog beknibbelen op die 3 euro (ok tegenwoordig 7 euro) voor een cola.
Maar goed er zijn een hoop nuances te maken natuurlijk: sommige mensen lusten geen frisdrank en alleen maar water, als je een hot dog bij de hema eet vind ik het anders dan wanneer je een drie gangen menu eet in een restaurant et cetera et cetera
Ik like wel, maaaar haat aan bubbeltjeswater
Dit denk ik juist wel? Ze verdienen juist veel op drinken en dus ook (of vooral) op verkoop van water. Paar flessen op tafel voor een gezelschap is tegenwoordig toch weer 12 euro.
Ik vind het als gast ook onzin (en zonde van mijn geld) en betaal liever inderdaad een euro voor een karaf kraanwater, maar als horecauitbater verdien je er juist wel op.
Denk dat het ook een beetje cultureel is. In Nederland vind ik dit best vreemd en zou het me niet verbazen als je van het terras gegooid wordt. Maar in China deden we dit altijd. Eerst bubble tea halen en dan dat meenemen naar een restaurant om daar te eten. En volgens mij doen ze dat in Duitsland ook toch bij biergartens? Dat je bier daar koopt maar zelf eten kan meenemen. Dus beetje afhankelijk van de situatie, maar op een gemiddeld terras in NL zou ik het niet doen.